AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Som sagt ikke alltid, men noen ganger spesielt ved lav sentrifugering og ulltøy. Jeg aner ikke hvordan jeg skal løse dette. Hva gjør man egentlig?🙈 Anonymkode: 6b0d9...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Du må bytte belgen. Man kan gjøre dette selv hvis man har ork til å styre med det, tar litt tid. Veldig dyrt å få det byttet av reperatør. Er maskinen gammel? Anonymkode: 6e004...6c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du må bytte belgen. Man kan gjøre dette selv hvis man har ork til å styre med det, tar litt tid. Veldig dyrt å få det byttet av reperatør. Er maskinen gammel? Anonymkode: 6e004...6c6 4 år 🙈 Anonymkode: 6b0d9...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 4 år 🙈 Anonymkode: 6b0d9...e1d Dette er grunnen til at jeg tegnet ekstra forsikring på vaskemaskin, fordi akkurat dette går ikke på reklamsjonsrett. Du kan jo selvsagt høre med butikken der du kjøpte, men tror ikke du kommer noen vei. Du kan også høre med innboforsikringen, men det er ikke sikkert det lønner seg mtp verdiavskriving og egenandel. Og du kan som sagt kjøpe belg og gjøre jobben selv, men det er litt herk. Men belgen må byttes hvis du skal fortsette å bruke maskinen. Anonymkode: 6e004...6c6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette er grunnen til at jeg tegnet ekstra forsikring på vaskemaskin, fordi akkurat dette går ikke på reklamsjonsrett. Du kan jo selvsagt høre med butikken der du kjøpte, men tror ikke du kommer noen vei. Du kan også høre med innboforsikringen, men det er ikke sikkert det lønner seg mtp verdiavskriving og egenandel. Og du kan som sagt kjøpe belg og gjøre jobben selv, men det er litt herk. Men belgen må byttes hvis du skal fortsette å bruke maskinen. Anonymkode: 6e004...6c6 Jeg lurer på hvor lenge det har vært der 🤷🏻♀️ det var noe jeg oppdaget helt tilfeldig. Har veldig lite bad så vannet rant jo fra maskinen og ned i sluket. Anonymkode: 6b0d9...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Du kan søke på Reservedel.no 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Maskinfører skrev (Akkurat nå): Du kan søke på Reservedel.no 😉 Takk men jeg er ikke handy i det hele tatt 😝 mer oppgitt nå for jeg er på min siste truse.. Anonymkode: 6b0d9...e1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk men jeg er ikke handy i det hele tatt 😝 mer oppgitt nå for jeg er på min siste truse.. Anonymkode: 6b0d9...e1d Ikke handy nei er du heldig finner du kanksje en videosnutt på YouTube ☺️ uff så trist da ☹️ https://www.reservedel.no/hvitevarer/vaskemaskin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Maskinfører skrev (2 minutter siden): Ikke handy nei er du heldig finner du kanksje en videosnutt på YouTube ☺️ uff så trist da ☹️ https://www.reservedel.no/hvitevarer/vaskemaskin Er det krise hvis jeg setter på en vask? Vet du noe om det? 😝 vi har fellesvask i borettslaget så jeg kan bruke den på nyåret, men jeg må skaffe meg sånn betalingskort der 😝 Anonymkode: 6b0d9...e1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det krise hvis jeg setter på en vask? Vet du noe om det? 😝 vi har fellesvask i borettslaget så jeg kan bruke den på nyåret, men jeg må skaffe meg sånn betalingskort der 😝 Anonymkode: 6b0d9...e1d Nei jeg regner med at du har fliser der maskina står og ikke parkett/laminat ? 😉 Tror det skal gå bra men om du bor i borettslag så anbefaler jeg deg og vente med å kjøre maskina i morgen i stedet da det i mange borettslag/blokker skal være stille etter klokken 22:00 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som sagt ikke alltid, men noen ganger spesielt ved lav sentrifugering og ulltøy. Jeg aner ikke hvordan jeg skal løse dette. Hva gjør man egentlig?🙈 Anonymkode: 6b0d9...e1d Når en gummibelg er hull i så er løsningen å skaffe en ny, og å få den montert. Alternativet er ny vaskemaskin. Ganske enkelt? Anonymkode: dc8b8...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det krise hvis jeg setter på en vask? Vet du noe om det? 😝 vi har fellesvask i borettslaget så jeg kan bruke den på nyåret, men jeg må skaffe meg sånn betalingskort der 😝 Anonymkode: 6b0d9...e1d Krise hvis du lager vannlekkasje over flere etasjer? Nei, krise blir det ikke men kostnadene kan bli på mange hundre tusen. Er der først ett hull, så vet du ikke når det hullet blir større, eller hele helgen ramler av. Da har du på litervis med vann på avveie. Helt utrolig hva folk spør om og hva de håper på går bra. Anonymkode: dc8b8...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 11 timer siden #13 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du må bytte belgen. Man kan gjøre dette selv hvis man har ork til å styre med det, tar litt tid. Veldig dyrt å få det byttet av reperatør. Er maskinen gammel? Anonymkode: 6e004...6c6 Det er et mildt helvete å bytte den, særlig den "metallstrikken" som klemmer belgen fast. Det er mye som må demonteres for å komme til. Har en maskin med samme problemet, men har gitt F. i å gjøre noe med det. Det er et solid gulv, vanntett og fint, og med sluk. Det hender det kommer ei stripe vann på gulvet, men det gjør det når jeg dusjer uansett. Det er ingen viktige ting i bunnen av maskinen. Det er ingenting som går i stykker og maskinen vil helt fint fungere. Alt av elektronikk og ting som tar skade av vann sitter øverst i maskinen og ikke under. Det er suverent billigst å bare bruke maskinen til den tar kvelden og så kjøpe ny. Ikke noe poeng å bruke penger på forskudd. ... hvis den står i et våtrom that is... og det bør den absolutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monika Tgirl Skrevet 11 timer siden #14 Del Skrevet 11 timer siden Skjedd samme her. Jeg gadd ikke styre med å bytte ringen siden maskina mi er veldig gammel. Fiksa det med tape og det har holdt et halvt års tid ihvertfall. Vil man være på den sikre siden kan man jo bare være hjemme og passe på litt mens maskinen går. Jeg gjør ikke det siden det ikke er kjeller eller noe under meg og vannet uansett ville gått i sluket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden Som Even skriver, det funker fortsatt. Det var et godt tips med reservedel.no. De hjelper deg få tak i rette deler. Bytte kan være vanskelig. Pass på å koble fra vann og strøm. Skaff deg en bolle og mange små poser. Legg alle skruene for første del du skrur av i første pose pose, del to i andre osv. Merk posene og ta bilder underveis. Følg anvisningen på på YouTube eller noe? Alternativt: Be en handyman på middag. Lag yndlingsmaten og gi han en flaske vin/ øl som han liker. Anonymkode: 52e18...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden Monika Tgirl skrev (7 minutter siden): Fiksa det med tape og det har holdt et halvt års tid ihvertfall. Ja. Også bra tips, Monika. Kjøp gorillatape eller noe. Det brukte jeg på badebassenget, vet ikke om du må sette på ny tape når du har kjørt 60 eller 90 grader. Veldig glad i midlertidige løsninger Anonymkode: 52e18...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Krise hvis du lager vannlekkasje over flere etasjer? Nei, krise blir det ikke men kostnadene kan bli på mange hundre tusen. Er der først ett hull, så vet du ikke når det hullet blir større, eller hele helgen ramler av. Da har du på litervis med vann på avveie. Helt utrolig hva folk spør om og hva de håper på går bra. Anonymkode: dc8b8...7f4 Det er fysikk umulig for meg å lage vannlekkasje over flere etasjer, helt fullstendig fysikk umulig 😝 i tillegg så er den på badet der vaskemaskinen står i høyre øverste hjørnet og dusjen i høyre nederste hjørnet. Fra maskinen og til sluket (da vi dusjer rett på gulvet på badet) så er det rundt 30 cm, kanskje 40 cm og jada, vannet renner fra maskinen og i en nedoverbakke til sluket. Men tusen takk for krisemaksimeringen din fru pessimist 😌 Anonymkode: 6b0d9...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #18 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Som Even skriver, det funker fortsatt. Det var et godt tips med reservedel.no. De hjelper deg få tak i rette deler. Bytte kan være vanskelig. Pass på å koble fra vann og strøm. Skaff deg en bolle og mange små poser. Legg alle skruene for første del du skrur av i første pose pose, del to i andre osv. Merk posene og ta bilder underveis. Følg anvisningen på på YouTube eller noe? Alternativt: Be en handyman på middag. Lag yndlingsmaten og gi han en flaske vin/ øl som han liker. Anonymkode: 52e18...0fb Lol tror det er mer sannsynlig med handyman 😌 jeg er veldig lite handy 🥲 Anonymkode: 6b0d9...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden TS, du har tre valg. 1. Kjøpe ny gummibelg og bytte selv. 2. Få den reparert av servicemann. Dette koster flere tusen. 3. Kjøpe ny maskin Siden punkt 1 utgår, så står du vel igjen med 2 valg. Jeg vet ikke hva det vil koste å reparere for akkurat din maskin, men jeg ble forespeilet fra 4000 kr og opp for min. Du får vurdere om maskinen er verdt en slik reperasjon, eller om du bare skal kjøpe deg ny. Siden maskinen er 4 år og reklamasjonsretten går ut snart, så ville jeg kanskje vurdert ny maskin. Nå er det romjulsalg/snart januarsalg og mye tilbud. Viktig å huske på med denne gummibelgen er å ikke overfylle maskinen og dra ut for mye klær samtidig, Viktig å tømme lommer og være sikker på at det ikke kommer inn grus etc som kan feste seg i belgen og lage hull. Jeg tar igjen glidelås og vrenger hettejakker/flisjakker o.l også, har skjønt at glidelås kan være en synder hvis en drar de for fort ut hvis maskinen er full. Anonymkode: 6e004...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå