Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før du ble gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nr 1 tok 3 pp, nr 2 1 pp. Prøver nå på nr 3 og er på 6. pp. Én SA. Er 37 år nå, så mulig toget har gått, men gir ikke opp ennå.

Anonymkode: d71be...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 8 pp, fødte et friskt barn

2. 3 pp. Mistet i en MA i uke 17

3. 1 pp. Har termin på nyåret. 

Anonymkode: caa5e...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 måneder, men ca 15 pp. Tok en pause i forbindelse med en ferie. Skal sies at vi i starten (første 6 pp) ikke prøvde aktivt, men sluttet med prevensjon. Forventet at det skulle ta ca et år, så gikk jo litt over.

Anonymkode: af6dd...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første barn så tok jeg ut spiral 1.april, og var litt av og på siden mannen dro utenlands i flere uker, prøvde vel skikkelig fra juli, og i november var jeg gravid. 

Andre, satt på første forsøk. 

Anonymkode: 48619...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke blir gravide uten forklaring. Har dere tenkt på om det kan skyldes medisiner eller vaksiner?

Syns ufrivillig barnløsheten er større enn noen gang. Og felles for dem jeg kjenner som sliter har enten tatt vaksiner eller gått lenge på ulike typer medisiner.

Jeg har ingen vaksiner etter barnevaksinasjonsprogrammet og rører knapt en Paracet. Jeg hele gravid på første forsøk alle tre gangene. Og uvaksinerte/umedisinerte venner forteller det samme. Når jeg sier medisiner så tenker jeg også på hormonprevensjon.

Anonymkode: af99c...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dere som ikke blir gravide uten forklaring. Har dere tenkt på om det kan skyldes medisiner eller vaksiner?

Syns ufrivillig barnløsheten er større enn noen gang. Og felles for dem jeg kjenner som sliter har enten tatt vaksiner eller gått lenge på ulike typer medisiner.

Jeg har ingen vaksiner etter barnevaksinasjonsprogrammet og rører knapt en Paracet. Jeg hele gravid på første forsøk alle tre gangene. Og uvaksinerte/umedisinerte venner forteller det samme. Når jeg sier medisiner så tenker jeg også på hormonprevensjon.

Nei, infertilitet skyldes ikke "vaksiner" eller hormonprevensjon, med mindre du står pp ordvensjonen når du prøver så klart. Ikke spre feilinformasjon basert på personlige anekdoter. 

Anonymkode: caa5e...c78

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har tatt vaksiner, gått på både medisiner og hormonprevensjon, og likevel blitt gravid relativt lett. De aller fleste i dag har jo tatt vaksiner i løpet av livet? 

Tviler ikke på at miljøgifter og ting rundt oss kan påvirke helse og fertilitet, men tror ikke det er så enkelt som du har inntrykk av. Og vær forsiktig med å indirekte legge skylden på de ufrivillige barnløse, ved å si at du har tatt bedre valg enn dem. 

Anonymkode: ca7f4...79b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 1pp - ble SA

2. 3pp - graviditeten gikk fint

3. 2pp - er gravid nå

Anonymkode: ca7f4...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år uten positiv test, ble så gravid på første ivf-forsøk. Tok 12 måneder fra vi søkte om ivf til første innsett var gjennomført. Lang ventetid. 

Anonymkode: a0aff...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn 1: gravid første måned vi prøvde 

barn 2: 4 års prøving.  Måtte til slutt ha IVF. Uforklarlig sekundær infertil   
hadde 2 kjemiske. 4 egguttak.  Lyktes på innsett nr 5 med alt av støttemedisiner. 
termin om 6 uker ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 4.19):

Nr 1 tok 3 pp, nr 2 1 pp. Prøver nå på nr 3 og er på 6. pp. Én SA. Er 37 år nå, så mulig toget har gått, men gir ikke opp ennå.

Anonymkode: d71be...b95

Toget gått når man bare er 37? 

Anonymkode: f2a4c...fda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr forkortelsene her?

Jeg tok hormonspiral ut i september, ble gravid nå i desember. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge to satt på 2. pp. 

Men egentlig kan man kanskje si at det var første runde da jeg vet at vi ikke traff så veldig godt på eggløsningen de aller første gangene vi prøvde. 

Anonymkode: af916...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...