Gå til innhold

Angrer helt sykt på det jeg gjorde i mani

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bipolar lidelse og jeg angrer helt sykt på at jeg flørtet med og planla å ha sex med min kompis sin eks kjæreste i mani. Vi matchet på tinder, men heldigvis var jeg innlagt da så det ble aldri noe av (tok heldigvis til fornuft når jeg kom ut av manien). Men likevel angrer jeg noe sykt og skammer meg mange år etterpå. Er også veldig redd for å møte på henne og at hun skulle kommentere det. Hvordan kan jeg legge fra meg dette en gang for alle?

Anonymkode: e5375...ce2

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal tilgi deg selv, jeg. Du var i mani, som du sier, akkurat det kan du ikke noe for. Ingen kan noe for at de er syke.

Du kan legge en plan kanskje, for hvordan du kan unngå å gjøre noe liknende igjen, hvis det er mulig.

Bortsett fra det synes jeg du bare skal tilgi deg selv. Det var ikke noen kriminell handling du planla akkurat og det ble jo heller ikke utført. Ved å skamme deg selv i mange år har du straffet deg selv mye mer enn du fortjener allerede. Du er ferdig "sonet".

Anonymkode: f2fb5...375

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har bipolar lidelse og jeg angrer helt sykt på at jeg flørtet med og planla å ha sex med min kompis sin eks kjæreste i mani. Vi matchet på tinder, men heldigvis var jeg innlagt da så det ble aldri noe av (tok heldigvis til fornuft når jeg kom ut av manien). Men likevel angrer jeg noe sykt og skammer meg mange år etterpå. Er også veldig redd for å møte på henne og at hun skulle kommentere det. Hvordan kan jeg legge fra meg dette en gang for alle?

Anonymkode: e5375...ce2

I min familie så har de endt med å sitte å snakke om alt de gjorde ved mani eller psykose og le av det. Den ene forteller sitt også ler de, så forteller den andre noe verre, så ler de, så sitter en tredje med noe kjempe rart også ler de. 

Anonymkode: a4aab...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I min familie så har de endt med å sitte å snakke om alt de gjorde ved mani eller psykose og le av det. Den ene forteller sitt også ler de, så forteller den andre noe verre, så ler de, så sitter en tredje med noe kjempe rart også ler de. 

Så du oppfordrer TS til å fortelle om dette i juleselskap?

Anonymkode: c81b7...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til deg selv at nå har du angret nok, og det er lenge siden og ikke noe mer å bruke tiden sin på å tenke på. I tillegg var du syk, og skjedde aldri engang. Tiden har gått og nå kan det være en historie du kan riste på hodet og småle av. 

Anonymkode: 08049...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min medfølelse. 

Skjønner skammen, men du var ikke deg sjøl. 

Anonymkode: d717a...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle skammer seg over noe. Dette er fortid. Det som er viktig, er at du tar medisinene dine og unngår triggere slik at det ikke skjer igjen. Dersom ingen andre enn deg vet det, så har ingen skade skjedd. Dersom de direkte berørte vet det, ville jeg sagt unnskyld. Alt går over med tiden ❤️

Anonymkode: ac9b1...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Litt av en familie. Høres ut som den er full av friske, oppegående folk

Anonymkode: 988a2...05b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så du oppfordrer TS til å fortelle om dette i juleselskap?

Anonymkode: c81b7...521

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt av en familie. Høres ut som den er full av friske, oppegående folk

Anonymkode: 988a2...05b

Poenget med innlegget vil jeg tro var å vise at man ikke må nødt til å skamme seg og at det på den andre siden av skalaen finnes mennesker som tar det med humor. Jeg tenker humor er det beste alternativet egentlig. Man bør ikke skamme seg for å være syk. Det er mer eller mindre meningsløst i og med at men ikke kan noe for det. 

Anonymkode: f2fb5...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du alene om å legge disse planene? Den andre personen var vel også med på planleggingen? Var denne personen psyk? La fortid være fortid :) 

Anonymkode: 5eaf9...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...