AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #1 Del Skrevet 25. desember 2024 Dette skjedde noen dager før jul. Bor i ei bygd med ca 3000 innbyggere så de fleste vet om hverandre. Står i blomsterbutikken og skal kjøpe en bukett til svigers, når det steller seg en mann (vet hvem han er, men kjenner han ikke) nært/rett bak meg som hoster uten å holde seg for munnen. Jeg hadde ikke lyst til å bli syk før jul så jeg gikk noen skritt til siden. Da hører jeg en “I all verden jeg er jo ikke syk, kvinne!” Svarte at det absolutt ikke var meningen å fornærme han, men at det er vanskelig å vite for meg om han var syk eller ikke. Jeg skjønner godt at jeg utsetter meg selv for smitterisiko ved å være på et offentlig sted og vanligvis hadde jeg kanskje ikke flyttet på meg, men jeg ønsker i hvert fall å minimere risikoen ved å ikke stå helt oppi folk som nyser/hoster om jeg kan. Var absolutt ikke meningen å fornærme han. Skjønner også at folk sikkert er stressa og kan glemme seg. Samtidig som jeg synes det er litt grunnlegge høflighet å holde seg for munn/nese når man hoster i nærheten av andre. Noe annet synes jeg er litt ekkelt rett og slett 😅 Er det jeg som overdriver her, eller? Anonymkode: ab55f...83e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #2 Del Skrevet 25. desember 2024 Du kan svare "du lærte ingenting i pandemien angående nysing og hosting du altså" Også gir du faen. Ingen liker å bli nysi på, uansett om det er sykdom eller ei. Man kan være smittebærer uten å være syk selv. Anonymkode: 0cd6c...6a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #3 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan svare "du lærte ingenting i pandemien angående nysing og hosting du altså" Også gir du faen. Ingen liker å bli nysi på, uansett om det er sykdom eller ei. Man kan være smittebærer uten å være syk selv. Anonymkode: 0cd6c...6a5 Godt poeng! Anonymkode: ab55f...83e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå