AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Lurer på deres erfaringer med beuceron ? Hva er mest positivt og negativt med de ? Kan din /e gå løs på tur ? Hvordan er den i forhold til vilt/beitedyr/katter ? Mot hunder og mennesker den møter ? Hva og hvor mye må din hund aktiviseres ? Har din hund noe den er redd for ? Fortell gjerne alder,kjønn (intakt/kastrert) og hvilken oppdretter din er fra. Bilder er selvfølgelig også velkomment! Anonymkode: da25e...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Kan sammenlignes med en bruks schafer. Jeg har hatt begge rasene og etter min mening er de prikk like. Jeg ville sagt at beauceronen er litt roligere, og lager langt mindre lyd men utenom det er de ganske like. Beauceron er en brukshund (og en aktiv familiehund) med et høyt samarbeidsnivå. Min elsket å jobbe/trene og trengte mye mental stimuli for å ikke mase på meg. Fotfulgte meg og skulle være med på alt som skjedde. Han kunne gå løst, kom alltid på innkalling osv. Beitedyr var spennende og ville gjerne bort og se, men også skummelt (kyr) siden jeg ikke brukte han til gjeting, så han ble aldri introdusert for det. (Brukte han i ''uoffisiell igp lydighet'' og en del nosework). Han virket egentlig ikke redd for noe annet enn hester. Lekte ganske røft med andre hunder, så det var ikke alle som var en like god match siden han var voldsom, men det var også hunder som elsket det og da fikk de slite seg ut. Utenom lek var han alltid like glad for å se en annen hund, dominant ovenfor andre hannhunder men aldri sint, han var en hund som hadde mye respekt for andre hunder og ville helst ikke 'sloss', schaferen jeg hadde før han derimot kunne ikke gå med noen andre hannhunder. De var begge intakt. Han eeelsket mennesker, men gikk ikke bort for å hilse på før han fikk lov på tur. Ikke spesielt stor fan av mindre barn, men han gjorde aldri noe mot de, gikk heller unna og la seg i gangen der de ikke var. Han gikk også helt fint sammen med katten vår. Han var en stor hund (ca 40kg), veldig sterk, men også en ekstremt stor klovn samt kosegutt. Han var av fargen harlequin og var 11 år da han gikk bort og jeg savner han hver dag.❤️ Utrolig fin hund og jeg kan tenke meg å skaffe en beauceron hvis jeg skal ha hund igjen. Hvis du vurderer å skaffe deg en beauceron så håper jeg virkelig du går etter en oppdretter som opprettholder rasestandarden (les deg opp) og helsa til hundene. Det er alltid viktigst! Den er for eksempel 1 av de veldig få rasene som skal ha ekstra sporer/tær på bakbeina. Det er en veldig upopulær/liten rase i norge og når jeg først fikk han når han var valp så var det ingen som visste hva han var. Det er heller ikke mange oppdrettere av rasen, så som alltid; kjøp valp/hund med vett. ❤️ Anonymkode: 7a42e...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Hunden du hadde hørtes ut som en bra hund Var han norsk ? Jeg synes beauceron er en av få raser som har det meste jeg ser etter. Men,jeg ønsker ikke en altfor aktiv hund,samtidig som den må være stødig mentalt. Trygg og heller ikke skuddredd. Tenker oppdretter bør være veldig opptatt av både helse og mentalitet, og ta nødvendige tester. Jeg tror ikke det nødvendigvis er enkelt å finne dette. Har inntrykk av at det står mellom flinke,seriøse oppdrettere som mentaltester og helsetester-men som har skikkelig brukslinjer og de som ikke er så nøye eller ærlige om oppdrettet sitt,men med litt mindre aktive hunder . Føles tryggest med førstnevnte type oppdrettere (Sverige har f eks noen ). Men,jeg lurer jo på hva mer "bruks-beauceron" egentlig krever... Anonymkode: da25e...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå