AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #41 Del Skrevet 27. desember 2024 Noen sliter med å få barn uavhengig av vekt. Noen av oss er 120 kg og blir gravid bare mannen ser på oss og andre er normalvektige og får det bare ikke til. Sliter du med å bli gravid og er stor så kan det hjelpe på å gå ned i vekt, dette vet du jo regner jeg med, du er jo tross alt sykepleier. Men med tanke på at du sliter så ville jeg gått i gang med det man kan gå i gang med nå for du er ikke garantert noe om du går ned i vekt heller.. Er jo ikke mange årene du har igjen heller når du allerede nå som 30 åring sliter med å få det til. Anonymkode: e2acf...ec2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 27. desember 2024 #42 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor er ikke det realistisk? Maks 80 rundt livet gjelder alle kvinner. Jeg er 186 og 72 i midjemål. Det er ikke sånn at du må være bredere fordi du er høyere. Anonymkode: 7ede3...c7c Igjen, les hva jeg skrev 😊👌🏻 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #43 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 18.06): Altså, du er jo 25 kg overvektig. Det er mye, klart det spiller inn. Anonymkode: d75f4...94d Hvor fikk du 25 kg fra? Ts er 12 kg unna å ligge innenfor normalen, hvis man bare skal tenke bmi. Men ts forklarer blant annet at hun driver med crossfit, og ellers har en aktiv livsstil. Det er derfor nærliggende å tenke at hun kan ha mere nytte av å se på fettprosent vs ren vekt. Til ts - det skader ikke å prøve å gå ned noe for å se om det har innvirkning, men normalt sett skulle det ikke spille all verden rolle. Anonymkode: d8ad8...012 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #44 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 18.11): Ingen her kan vite om det er problemet eller ikke, men du bør jo uansett ned i vekt. 82 kg på en 168 cm lang kropp ser ikke stort ut fordi det ikke er spesielt stort med dagens briller. Når ting ikke henger og slenger og folk kan gå som normalt, så reagerer vi ikke på vekten til folk og tenker at de er normale. Men til sammenligning er jeg på samme høyde som deg, men nesten 30 kg lettere. Jeg trener også. Muskler hos damer veier uansett ikke sååå mye. Jeg har fortsatt ganske godt med fett på spesielt underkroppen og er fortsatt "tjukkere" enn f.eks de fleste vgs-elever. Du føler deg kanskje ikke så stor nå, men jeg tror også du ville sett at du ikke ble så liten hvis du gikk ned 20 kg heller. Anonymkode: 0c889...0af Wtf, muskler uansett kjønn veier det de veier... Ser ut som at mange her mangler helt essensiell kunnskap. Anonymkode: d8ad8...012 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #45 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 20.51): Du vet at WHO har en egen avdelig som kun jobber med akupunktur...? Anonymkode: 522a2...ff2 Ja, akupunktur avdelingen ligger vegg i vegg med Avdelingen for Homeopatisk Overdosebehandling! Anonymkode: f606b...2e6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet 27. desember 2024 #46 Del Skrevet 27. desember 2024 Overvekten spiller mest inn på når du skal være gravid, ikke eggkvaliteten. Dessuten har fettprosent mer å si enn selve vekten, er mange som er innfeit uten muskler som er dårligere stilt enn de med større mage. Det kan være at du er en av de som kommer i tidligere overgangsalder, og skulle fått barn tidlig i 20-årene. Skriver ikke dette for å rette noen pekefinger, men eggkvaliteten styres aller mest av alder. Anbefaler å høre på fertilitets-podden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #47 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg ville ikke ha sittet etter forsøkene og tenkt "hva om det hadde gått hvis jeg hadde veid mindre". Så derfor hadde jeg gått ned før vi prøvde. Jeg ville også tenkt over andre stressfaktorer i livet mitt og prøvd å minimere disse for å ha enda større sjanser. Ingen vet om vekta har noe som helst å si, men jeg kunne ikke ha sittet og tenkt "hva hvis" dersom de neste forsøkene ikke funker. Lykke til! Anonymkode: 37e62...aa1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #48 Del Skrevet 27. desember 2024 Har lest om forskning, og hørt flere leger referere til disse, der det ikke anbefales å slanke seg dersom man er i overvektig-kategorien. (Prøv å søke på disse, og lese de, om noen er interessert. Orker ikke å gjøre det for noen, før noen kommer med «du må jo legge ved link» etc 😉) har blitt gravid både med bmi på 40, og med bmi på rundt. Tror oppriktig talt at det er stress og overtenking. Vil komme med forslag som kan høres ganske alternativt ut for noen, men som det OGSÅ finnes forskning på: Meditasjon! Det har veldig stor innvirkning på fysisk og psykisk helse. Lykke til! Håper at det ordner seg for dere!! Anonymkode: c36f0...ad8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 27. desember 2024 #49 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 18.33): Hun veier 82 kg og er ganske lav. Selvfølgelig har hun ikke for lite fett på kroppen. Beklager å være så direkte. Med mindre TS er profesjonell kroppsbygger i verdenstoppen. Som for øvrig heller ikke er helt ideelt med tanke på fertilitet. Har folk så lite kunnskap om vekt og trening i dette landet? Ikke rart folk er tjukke.. Anonymkode: 5ac67...87e Hun er ikke ganske lav. Hun er faktisk rett over gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #50 Del Skrevet 27. desember 2024 Frk.Pøls skrev (2 timer siden): Ingen som sa at høye ikke kunne ha midjemål under 80. Det jeg sa, det er ikke realistisk for en veldig høy kvinne å ha samme midjemål som en normalvektig person på rundt 160. Var det noe som var uklart ettersom dette måtte kommenteres? Midjemålet gjelder uansett høyde. Det er ikke slik at man nødvendigvis er breiere fordi man er høy. Jeg er 174 cm og 63 cm rundt livet. Vet om mange som er lavere enn jeg, men mye breiere rundt midjen. Det handler om kroppsfasong og har ikke så mye med høyde å gjøre. Ikke vekt heller, nødvendigvis - man kan være normalvektig med for stort midjemål og man kan være overvektig med normalt midjemål. Til TS' spørsmål så KAN overvekten din være en del av problemet, så jeg ville definitivt prøvd å gå ned noen kilo. Det er jo bra for deg uansett. Anonymkode: 6f03d...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 27. desember 2024 #51 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Midjemålet gjelder uansett høyde. Det er ikke slik at man nødvendigvis er breiere fordi man er høy. Jeg er 174 cm og 63 cm rundt livet. Vet om mange som er lavere enn jeg, men mye breiere rundt midjen. Det handler om kroppsfasong og har ikke så mye med høyde å gjøre. Ikke vekt heller, nødvendigvis - man kan være normalvektig med for stort midjemål og man kan være overvektig med normalt midjemål. Til TS' spørsmål så KAN overvekten din være en del av problemet, så jeg ville definitivt prøvd å gå ned noen kilo. Det er jo bra for deg uansett. Anonymkode: 6f03d...dc9 Det jo ikke dette jeg sier. Det er urealistisk for en høy kvinne å ha SAMME midjemål som en kvinne med normal vekt, som er 30 cm lavere. Legger denne død, da det ikke er dette TS lurte på Ha en fin dag! Endret 27. desember 2024 av Frk.Pøls 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå