Gå til innhold

Vanskelig forhold til mor og sjalusi fra hennes side på svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor er ekstremt sjalu over at jeg og mannen min er mest med hans familie. 
Vi bor 5 minutter unna i gåavstand fra hans familie og de har stilt opp ekstremt mye for oss mtp flytting, barnepass og veldig mye annet de siste årene. Jeg har et greit forhold til dem, men kjernefamilien er veldig tett og har masse tradisjoner i forbindelse med jul/påske og bursdager som jeg respekterer at de har og selvfølgelig har blitt en del av. Blant annet er vi veldig mye med dem gjennom julen i år og de har mye opplegg. 

Jeg har vært utsatt for omsorgssvikt fysisk og psykisk gjennom barndommen av begge foreldrene mine og har 0 kontakt med min far. De er skilt nå. Min mor har aldri stilt opp for meg gjennom livet og vi har aldri vært nære. Flyttet ut med det samme jeg ble 18 og har aldri fått hjelp med noen ting. Har prøvd å snakke med henne om oppveksten og det hun gjorde, men hun eksploderer og mener jeg lyver og finner på ting. 

Vi har aldri feiret jul eller bursdager o.l og jeg har feiret jul alene i mange år. Dette var litt bakgrunnsinfo. Hun er nå fly forbanna over at hun opplever seg glemt og er sint for at vi er mest med hans familie.. Så sint at hun har skjelt meg ut på meldinger i går og i dag slik at jeg har måtte blokkere nummeret hennes for å ikke la meg påvirke. Har to små barn og blir veldig lei meg av disse angrepene fra henne. Problemet er at jeg ikke vil være med henne, vil ikke at hun skal være sammen med oss og min samboers famile fordi jeg ikke takler henne og dette har blitt forsterket etter å ha fått egne barn. Kan ikke fatte og skjønne hvordan hun kunne behandle barna sine og gjøre det hun gjorde mot oss. Hun får lov til å møte barnebarna innimellom, men jeg greier ikke at hun er her i mer enn 2-3 timer og maks 1 gang i måneden. 

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, men får så dårlig samvittighet over at hun føler seg så mye alene. Samtidig så føler jeg at hun på en måte fortjener det på grunn av alt hun lot meg gjennomgå hele barndommen og i tillegg til hvordan hun oppfører og snakker til meg på nå. Noen som har noen gode råd og tips? Jeg skulle ønske jeg kunne hatt 0 med henne å gjøre, men jeg har ikke samvittigheten til det. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 38b2a...dab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...