AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #21 Del Skrevet 21 timer siden Får meg til å tenke på en gammel kjerring. Anonymkode: 8a874...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #22 Del Skrevet 21 timer siden Tynn, gammel, ensom tante som har jobbet i kommunen. Anonymkode: c646d...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #23 Del Skrevet 21 timer siden Grusomt! Anonymkode: 5f534...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SeBraHaHa Skrevet 21 timer siden #24 Del Skrevet 21 timer siden 1990-tallets Karen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #25 Del Skrevet 21 timer siden Heter det ikke Tørdis? Uansett et vakkert navn. Ikke bry deg om alle hispterne som kaller barna sine for det alle andre gjør. Anonymkode: adafb...f6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #26 Del Skrevet 21 timer siden Fint. 🥰 Anonymkode: 6605e...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 21 timer siden #27 Del Skrevet 21 timer siden Melus skrev (4 minutter siden): Ikke et navn jeg ville valgt, men nå er der jo sånn at man venner seg til navn og om noen rundt meg hadde kalt barnet sitt det hadde jeg til slutt tenkt at barnet ikke kunne hett noe annet. Det er helt sant - man venner seg til navn. Jeg synes det er kult at det kommer av guden Tor som er en av de mest kjente gudene i norrøn mytologi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #28 Del Skrevet 21 timer siden Ts her det er mitt navn....😭 Anonymkode: 5467f...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 21 timer siden #29 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her det er mitt navn....😭 Anonymkode: 5467f...281 Vær stolt av navnet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #30 Del Skrevet 21 timer siden Litt fint og litt kjipt. På den ene siden er det litt mystisk trollkvinne med stort, sort hår - på den andre siden er det litt vestlandsk rivjern. Anonymkode: f840a...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #31 Del Skrevet 21 timer siden Tenker litt sånn aldrende dundre. Anonymkode: 4a0d0...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 20 timer siden #32 Del Skrevet 20 timer siden Freydis skrev (46 minutter siden): Det er helt sant - man venner seg til navn. Jeg synes det er kult at det kommer av guden Tor som er en av de mest kjente gudene i norrøn mytologi. Enig i det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #33 Del Skrevet 20 timer siden Liker det godt! Liker Torunn bedre. Anonymkode: 3b5f6...b4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #34 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): ? Anonymkode: 5467f...281 At du skal tenke på at barn kan mobbes for sine navn. Anonymkode: fd922...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #35 Del Skrevet 16 timer siden Jeg syns det er fint, jeg Og det er en del babyer som får den typen gamle, norske navn. Så selv om mange forbinder dem med en annen generasjon, er det flere som tar dem i bruk igjen. Jeg kjenner ingen liten Tordis, men har Haldis, Åshild og Ragnhild under 3 år i omgangskretsen. Vi vurderte å kalle datteren Torunn. Og jeg har forøvrig et av de overnevnte navne selv, og har jevnlig fått høre at det er stygt og kjerringnavn. De siste årene har enkelte begynt å kalle det "sterkt" og fint i stedet, og et vennepar har altså gitt navnet til sin datter. Så vi er ikke helt ut mer, TS. Anonymkode: d8a69...e12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #36 Del Skrevet 15 timer siden Stakkars unge Anonymkode: 815b0...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #37 Del Skrevet 15 timer siden En må ta i betraktning stedet man kommer fra eller skal bo på. Mange omgjør et slikt navn til noe som høres helt annerledes ut. Hva heter Tordis hos dere når dere uttaler det? Hos meg "Tåædis". Klengenavnet ville nok ha blitt "Tåfis" når ungene krangler. Anonymkode: 10524...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #38 Del Skrevet 15 timer siden Synes det er et tøft navn, som helt sikkert kommer tilbake. Folk begynner å bli lei av de korte, "slappe" og søte navnene som barn har fått de siste 20-30 åra. Anonymkode: b984e...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #39 Del Skrevet 11 timer siden Jeg får dessverre assosiasjoner til en gammel dame, akkurat som Haldis, Valborg og den type navn. Men du kan trøste deg med at disse gamle navnene ofte får sin renessanse, selv om jeg ikke ville kalt ungen min for noen av navnene jeg nevnte. Har kun kjent en Tordis, og det var bestemoren til en venninne av meg. En veldig koselig dame, bare så det er sagt. Vær stolt over navnet ditt, ikke bry deg om hva andre mener. Anonymkode: 6088a...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #40 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ts her det er mitt navn....😭 Anonymkode: 5467f...281 Jeg har supergode assosiasjoner til navnet ditt 🥰 Mormor het det, og hun var det fineste mennesket du kan tenke deg Anonymkode: fa813...733 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå