Gå til innhold

Juleferie med selvopptatt svigerinne som har null selvinnsikt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan godt være svigerinnen din er selvopptatt og vanskelig, men samtidig tenker jeg  at personer som ser så mye feil ved andre, ikke er verdens enkleste å ha med å gjøre heller. Det er en viss selvopptatthet fra din side og i mye av det du beskriver. 

Anonymkode: 4b916...6d7

Jepp, om det kun er henne som reagerer på svigerinnen så er det hun som er problemet like mye som svigerinnen, 

Anonymkode: 9c308...439

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen ganger går noen over grensen for vår toleranse og det er bare å jobbe videre for å tåle mer snarere enn å endte folk. 

Min min manns side må jeg høre på svigerinne og svoger skryte av alt de kan og svigerinne har alle diagnoser, svigermors dessert er aldri bra nok og hun MÅ kommentere at det var for søtt, feil konsistens, feil med noe. Skikkelig slitsomt. Heldigvis kun en middag og med litt alkohol blir det levelig da. 

På min side må jeg tilbringe dager med altfor høy tv, altfor mye støy med munn (smatting, prate med mat i minn, tykke hardt på drops, dra i snørr, ahh, oh når man setter seg) vanvittig skramling med oppvask, finne frem ting,  prater konstNt når andre ser på og det er såå varmt inne.  Jeg holder på å bli gal, jeg må skikkelig jobbe med meg selv for å ikke skrike ut hvor jævlig alle unødvendige lyder er. Kun jeg som reagerer (min far som lager 90 %av alle lyder og ikke kan sitte stille) Jeg får ikke ta oppvasken eller rydde for å unngå støy. Får ikke endret han og han blir dødelig fornærmet om jeg kommer med knyst av klaging, så jeg må ta lange dopauser, gå tur ut, bite tennene sammen ++  Er på dag 3 nå og nervene mine er frynsete, føler det prikker i hele kroppen, humøret er dritt og lengter til vi kan dra hjem i morgen. Det er jeg som må jobbe med min toletanse, mann og unger takler det mye bedre å være her. 

Føler med deg, for slik er min far også, men velger min fars lyder foran min svigerinnes konstante gnål.

Ts

Anonymkode: f32e8...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp, om det kun er henne som reagerer på svigerinnen så er det hun som er problemet like mye som svigerinnen, 

Alle reagerer på henne, men min bror tør ikke å si noe for å beholde husfreden og mine foreldre tør ikke å si noe for å slippe å få kjeft.

Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I dag satt min svigerinne og min bror og så på Hoppuken på høyt volum, samtidig som de så på sine mobiler.

Lyden av kommentator stemmer, kubjeller og trompeter ljomet i stuen, og jeg tolket det som de ikke fulgte med.

Jeg kom inn i stuen og spurte om de vennligst kunne skru ned litt, siden ingen av oss har dårlig hørsel, og at lyden fra tv hørtes i hele huset.

Min svigerinne kikket opp fra mobilen sin og sa at de har så høy lyd som de bare ønsker, og at jeg kan gå ut hvis jeg ikke tåler lyden.

Jeg sa ingenting, snudde på hælen og gikk ut og sendte en sms til henne der jeg skrev at hun var en uforskammet selvopptatt kjerring, men at det var kun jeg som turde å gi henne beskjed. Skrev også at jeg var lei av at hun ofte hakker på meg og at hun konstant snakker om helseproblemene sine, og at hun må søke psykiatrisk hjelp for sin mentale helse

Jeg sendte kopi av meldingen til min bror.

TS

Hva slags reaksjoner fikk du av dem?

Anonymkode: 4a32c...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva slags reaksjoner fikk du av dem?

Anonymkode: 4a32c...475

Min svigerinne ba meg i en sur tone gå ut hvis jeg ikke tålte lyden av tv.

Min bror himlet med øynene til meg, og jeg er ikke sikker på om det var pga sin kone eller fordi jeg spurte om de kunne skru ned lyden.

Mine foreldre lå og hvilte, og spurte om jeg kunne få de til å skru ned den høye lyden.

TS

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 12.41):

Å oppholde seg over flere dager sammen med familie man kun ser to ganger i året, kan være en prøvelse!

Mine foreldre er gamle og det er de jeg vil være med, og ikke folk man ikke har bedt om å tilbringe jul med, som min svigerinne.

Hun tåler ikke at andre har helseplager eller snakker om livet sitt, for da skal hun dupere de med sine livshistorier og diagnoser, eller gjøre narr.

I løpet av gårsdagen satt hun på baken og så på film på macen sin i timesvis, samtidig som hun klaget over hvor synd det var at hverken jeg eller min bror hjalp til på kjøkkenet.

Jeg ryddet kjøkkenet og tømte oppvaskmaskinen før vår mor begynte å lage middag, kokte grøt, pisket krem og laget riskrem.

Min bror hentet ved og fylte alle vedkurvene i huset.

Hun spør ikke hvordan det går med meg etter at jeg mistet min mann i fjor høst, hun spør ikke hvordan det går med mine sønner som var hos farens familie denne julen, hun bagatelliserer at jeg har fått cøliaki og sier at det kan umulig være det jeg har, til tross for at jeg har tatt mange undersøkelser på gastro.

Hun selv har 100% gluten intoleranse og melkeallergi, og det har hun funnet ut selv.

Hun henger seg opp i at jeg tar kosttilskudd, og har spurt meg om jeg har legeerklæring på hva jeg skal ta og mener at jeg innbiller meg at jeg har mangel gå vitaminer.

Hun tar vitaminer og når jeg spør om hun har legeerklæring på hva hun skal ta, så får jeg ikke noe svar..

Hun sier aldri "beklager" hvis hun tar feil, og presiserer at man må gi gaver med byttelapp, så det følger alltid med når hun får gave fra meg.

Jeg fikk en genser av henne i går som var for stor, og kom uten byttelapp!

Hun snakker om sine symptomer og helse hvert tiende minutt, og diagnostiserer ting som er helt normalt.

I går etter at vi hadde spist middag var vi alle så mette at vi ikke orket dessert. Hun klaget hele kvelden om hvor mett hun var, og at det sikkert ikke var normalt å føle metthet i så mange timer.

I dag ved frokosten fortalte hun at hun hadde hatt vondt i magen i natt og fremdeles hadde litt vondt fordi hun hadde spist for mye i går, så hun hadde sikkert irritabel tarm.

Heldigvis reiser de i morgen tidlig 🙄

Synes du bryr deg alt for mye om henne og hva hun syntes og forteller! Slutt å være så «opphengt» i henne, så blir det lettere….. Når hun fortelller type at hu. Har vondt i magen etc, hva med da å bare vende det ene øret til og ikke legge så mye merke til hva hun sier… 

Anonymkode: 6ced0...1fc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Synes du bryr deg alt for mye om henne og hva hun syntes og forteller! Slutt å være så «opphengt» i henne, så blir det lettere….. Når hun fortelller type at hu. Har vondt i magen etc, hva med da å bare vende det ene øret til og ikke legge så mye merke til hva hun sier… 

Anonymkode: 6ced0...1fc

Saken er at hun gjør narr av oss andre som feiler noe, mens hun feiler alvorlige skikkelige ting

Hun er en mobber!

Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine foreldre lå og hvilte, og spurte om jeg kunne få de til å skru ned den høye lyden.

TS

Tror du hun hadde svart det samme om du hadde sagt at "mamma og pappa hviler, og lurte på om dere kan skru ned litt lyd"? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (4 minutter siden):

Tror du hun hadde svart det samme om du hadde sagt at "mamma og pappa hviler, og lurte på om dere kan skru ned litt lyd"? 

Ja, ikke sant - det hadde vært en normal tilnærming. 

Anonymkode: 5b88e...26c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (49 minutter siden):

Jeg vet ikke. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja, ikke sant - det hadde vært en normal tilnærming. 

Anonymkode: 5b88e...26c

Det var helt unødvendig å si at mine foreldre syntes at lyden var høy, for det måtte de høre selv.

Jeg spurte begge to høflig om å dempe volumet og hun bjeffet tilbake.

Min bror slo av tven og gikk ut, og hun ble sittende igjen og se på mobilen sin.

TS

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du problemer med å få kritikk sånn ellers også?

Anonymkode: d01b0...250

Nei det har jeg ikke, men min svigerinne klager og gjørr narr av alt og alle og hun skal være midtpunktet. Frekk som flatlusa 🙈

Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei det har jeg ikke, men min svigerinne klager og gjørr narr av alt og alle og hun skal være midtpunktet. Frekk som flatlusa 🙈

Ts

Mens du skulle ønske du var midtpunktet. Hardt liv. 

Anonymkode: 0782c...10d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 13.33):

Det er meg hun alltid henvender seg mest til av en eller annen grunn.

Jeg roter ikke. Det er hun som oppfatter ting som ligger fremme som rot.

Julaften la vi gavene våre i et hjørne av spisebordet (vi var 5 voksne og fikk 3-5 små gaver hver) og på et trancherbord.

Hverken spisebordet eller trancherbordet blir brukt, da vi bruker spisebordet på kjøkkenet.

Ts

Dette er rot, det hadde jeg klikka på også. 
Men ellers virker hun jo slitsom å forholde seg til, men det virker på meg som at du bruker denne tråden til å jazze deg opp og får støtte for at hun er fæl. Det hjelper deg jo veldig lite nå som du tross alt er i denne situasjonen. Jeg ville forsøkt å holde konfliktnivået nede heller enn å oppdra voksne mennesker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...