Gå til innhold

Juleferie med selvopptatt svigerinne som har null selvinnsikt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en sånn svigermor.

Hun bare snakker og snakker og snakker. Det er liksom bare linje ut og ingen interesse av andre mennesker, hvordan de har det eller hva de svarer på spørsmål. 

Tror aldri jeg har hørt henne si noe som har handlet om følelser eller hvordan noen har det, det finnes ikke i hennes verden. Så empati er ikke en greie.

Det er kun praktiske ting, materielle ting, om noen klager over at de har problemer, er slitne eller syke, så må de ta deg sammen for før i tiden kunne man neimen ikke klage på sånt. Lite kjærlighet og mye kritikk av alt og alle.

Egentlig tror jeg at hun blir ekstremt stresset av sosiale situasjoner hun ikke har kontroll over og kompenserer med å bare prate og prate og ikke lytte. Og siden hun ikke er opptatt av å være snill så kan det bli litt mye. 

Lite kontakt er det eneste som hjelper dessverre, for sånne folk blir ikke bedre med årene. 

Anonymkode: c6bd1...c9e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har din bror og svigerinnen barn? Hvis nei, hvorfor ikke ta en prat med broren din om han har det bra i det forholdet. Kanskje har han det ikke bra, men blir manipulert av henne?

Anonymkode: 7577c...456

De har voksne barn.

Jeg har klaget til han ang henne mange ganger, og han er enig med meg, men tør ikke si så noe til henne for da blir hun irritert.

Hun tåler ikke kritikk av noe slag.

Det er mer behagelig for han å få mat servert og få seg et nummer av og til, enn å være alene.

Ts

Anonymkode: f32e8...a04

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som dere er like umodne begge to. Hun er bare litt ærligere og sier ting høyt. Du sverger til metoden passiv-aggressiv 

Anonymkode: 3c623...816

Jeg har gitt beskjed i åresvis, men da bryter helvete løs og det er full krangel mellom oss, eller så lager hun drama og truer med å reise hjem julaften, og da blir mine foreldre helt fra seg.

Min mor blir helt utslitt hvis min svigerinne og jeg er uvenner, så for min gamle mors skyld, prøver jeg å holde kjeft og heller ventilere her inne.

Jeg spurte min svigerinne ved middagen i dag om hun vennligst kunne holde helseoppdateringene for seg selv og ikke snakke om alt hun kjenner så lenge det ikke er livstruende, men da ble hun sur og gikk fra bordet.

Ts

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mor er ekspert på bordskikk, og julaften er perfekt tid for eksamen for barnebarna. 
Det blir dårlig stemning, men hun mener vi er utakknemlige som ikke verdsetter visdommen

Anonymkode: 6872c...d0e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja...dette sier mest om broren din som har valgt henne,  og fortsetter å velge å være sammen med dette her hver eneste dag!

Anonymkode: 486e2...269

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun reiser i morgen, du klarer å ta deg sammen og holde ut et par-3 dager..... Herregud

Anonymkode: d3495...6ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for tråden ts, det får meg til å bli gladere for at vi ikke går i juleselskap. Synes du er god, på tross av ditt tap, hold ut, romjulsklemmer fra meg.

Anonymkode: 70d41...b24

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Takk for tråden ts, det får meg til å bli gladere for at vi ikke går i juleselskap. Synes du er god, på tross av ditt tap, hold ut, romjulsklemmer fra meg.

Anonymkode: 70d41...b24

Takk🥰

Jeg synes det er vanskelig at hun ikke ser seg selv og hvordan hun opptrer.

Jeg er ingen helgen og vet at jeg kan være irriterende, og jeg forstår at det er godt for henne å klage og få medlidenhet når helsen er dårlig.

Hun setter seg selv øverst og har det verst av alle, uansett om det er en liten bagatell eller noe mer alvorlig.

Hun presterte å si i sted at siden hun har usynlige skavanker er det ingen som tror at hun feiler noe.

Da måtte jeg le, for hun er jo den som kritiserer alt og alle for å være hypokondere, hvis de ikke går med krykker, sitter i rullestol eller er gipset.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hun reiser i morgen, du klarer å ta deg sammen og holde ut et par-3 dager..... Herregud

Du snakker av erfaring og har godt kjennskap til slike damer?

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Tja...dette sier mest om broren din som har valgt henne,  og fortsetter å velge å være sammen med dette her hver eneste dag!

Anonymkode: 486e2...269

Hun var ikke så ille de første årene, men veldig glad i oppmerksomhet og styrte og bestemte over mann og barn, men det plaget ikke meg så lenge hun ikke hakket på meg.

Etter at hun fikk vanlige helseplager som kommer med alderen for 10 år siden, har hun blitt verre for hver gang jeg ser henne, og etter at andre i familien har fått litt skavanker og opplevd tøffe ting, har det blitt som en konkurranse der hun skal ha det verst.

I romulen i fjor ble hun plutselig syk idet de skulle sette seg i bilen og kjøre til mine foreldre, så min bror og barna kom to dager alene.

Jeg mistenker at hun ikke taklet å være i nærheten av meg, da jeg nylig hadde mistet mannen min og jeg fikk mye oppmerksomhet.

Hun forstod nok da at det ikke var så smart å klage over "ekstremt tørt hår", "stiv i skuldrene" eller "jeg helt sikkert gluten allergiker".

Ts

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du snakker av erfaring og har godt kjennskap til slike damer?

Ts

Har erfaring med idioter av begge kjønn, slitsomt.... men man holder ut et par dager for husfredens skyld.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det går på innpust og utpust fra hun står opp til hun legger seg, og snakkingen blir mer intenst for hver gang jeg ser henne.

Hun spør om et eller annet, og før jeg rekker å svare begynner hun å snakke om noe helt annet, eller forlater rommet.

Hun avbryter og kommer med digresjoner, hopper fra det ene temaet til det andre og sier det meste hun tenker på. 

Ts

Jeg begynner å synes synd på svigerinnen din og ikke deg...

Anonymkode: d01b0...250

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må være grusomt å bruke fridager på sånne. Du har full sympati fra min side TS!❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det må være grusomt å bruke fridager på sånne. Du har full sympati fra min side TS!❤️

Takk😚

Jeg skulle virkelig ønske at jeg klarte å holde munn og ignorere henne, men jeg sitter og rister når hun kommer med små stikk og sier idiotiske ting.

Det er bare jeg som kverulerer med henne og blir uvenner, alle andre klarer å koble ut eller jatter med.

Min far blir irritert når jeg og hun diskuterer, og min mor sier til meg at "hun bare er sånn".

I går kveld kommenterte hun mange ganger at julepresangene mine og til de andre i familien lå fremme, og sa at de måtte pakkes ned før kvelden var omme.

Hun er veldig ryddig av seg og liker ikke at ting ligger framme, da det betyr rot.

Jeg pakker ikke bort julepresangene mine før Jeg pakker de i kofferten på fredag, og det irriterer henne.

Dette er mitt barndomshjem og jeg har mer jeg skulle sagt en hun som er inngiftet.

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

[...]

Det er bare jeg som kverulerer med henne og blir uvenner, alle andre klarer å koble ut eller jatter med.

[...]

Ts

...og det et kanskje et hint, til deg?

Anonymkode: bfdba...203

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mistenker at hun ikke taklet å være i nærheten av meg, da jeg nylig hadde mistet mannen min og jeg fikk mye oppmerksomhet.

Hun forstod nok da at det ikke var så smart å klage over "ekstremt tørt hår", "stiv i skuldrene" eller "jeg helt sikkert gluten allergiker".

Ts

Kondolerer så mye ts, hvordan går det med deg nå? 

Ja slike personer er ikke så gode på andres smerte og sorg, de holder ikke ut at noen har det verre enn dem og får alles støtte og oppmerksomhet, dessverre 

Anonymkode: 80292...7cb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dette er mitt barndomshjem og jeg har mer jeg skulle sagt en hun som er inngiftet.

Ts

Du kan ikke tenke sånn, da slutter dere aldri med kjeklingen, det ER slitsomt for alle dessverre, hun eier ikke innsikt til å endre seg. Du er klar over dette så dessverre må du gjøre som resten, take the highroad og jatt med. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun: sier noe om seg selv som ikke er innenfor normal fornuft eller høflighet.

Dere andre: kort taushet, begynner så å snakke om noe annet, som om hun aldri sa noe.

Hun begynner snakke om sine diagnoser etc:

En av dere andre: husk at vi ikke snakker om sykdom og plager ved matbordet. Det er ikke god folkeskikk. *introduserer nytt tema*.

Hun: har en mening om deg og ditt

Du: jeg har ikke bedt deg om meningen din. Det er ufint å komme med den ubedt.

Problem løst. Ja, hun blir furt. Men hva skal hun gjøre, mener dere, om hun blir høflig og helt korrekt irettesatt av samtlige til stede ved behov? Voksne kan og bør irettesettes når de tråkker utenfor. Og det funker.

Anonymkode: 2fe57...d99

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun: sier noe om seg selv som ikke er innenfor normal fornuft eller høflighet.

Dere andre: kort taushet, begynner så å snakke om noe annet, som om hun aldri sa noe.

Hun begynner snakke om sine diagnoser etc:

En av dere andre: husk at vi ikke snakker om sykdom og plager ved matbordet. Det er ikke god folkeskikk. *introduserer nytt tema*.

Hun: har en mening om deg og ditt

Du: jeg har ikke bedt deg om meningen din. Det er ufint å komme med den ubedt.

Problem løst. Ja, hun blir furt. Men hva skal hun gjøre, mener dere, om hun blir høflig og helt korrekt irettesatt av samtlige til stede ved behov? Voksne kan og bør irettesettes når de tråkker utenfor. Og det funker.

Anonymkode: 2fe57...d99

Jeg tror faktisk ikke du har praktisk erfaring med en sånn person... 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

...og det et kanskje et hint, til deg?

Anonymkode: bfdba...203

Det er jo fordi at hun kommer med små stikk til meg hele tiden.

De andre hun" konkurrerer med" er mine foreldre og hennes mann, som ikke tør å si noe.

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...