AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Hvor lenge pleier dere å stille inn programmene på vaskemaskinen deres? Feks. ved vanlig vask på 40 grader og undertøy, håndklær etc. på 90 grader. Noen mener 1 time holder i massevis, andre synes den skal gå i 3 timer. Anonymkode: 70eda...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Stort sett lar jeg maskinen bestemme hvor langt program den trenger for å få noe rent på en viss temperatur. Når jeg velger bomull, 90 grader (håndklær og kluter) så sier maskinen at den vil bruke 2 timer og 40 minutter. Jeg KAN korte inn tiden hvis jeg må eller absolutt vil, det er en knapp for "quick" der, men jeg lar som sagt maskinens førstevalg få bestemme hvor lang tid det skal ta. Jeg er spesielt interessert i å få den typen vask renest mulig, så da får det ta den tiden det tar. Er det vanlige gensere på 40 grader som ikke er spesielt skitne, kan jeg ta quick varianten på vasken i blant. Korter heller ikke inn vasketiden på 60 graders undertøysvask. Endret 13 timer siden av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Jeg kan ikke justere tiden på programmene på min vaskemaskin. Jeg bruker ett bomullsprogram på 60 eller 90 grader på sengetøy og håndklær. Det meste annet går på 40-60 grader på enten ett program for syntetiske klær som tar litt over en time, eller for baby care som tar rundt tre timer, eller ett skånsomt program som tar en time. Anonymkode: cd022...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Håndkler, truser, og sengetøy vasker jeg på 60 grader på program som tar 1 t 50 min. Dvs jeg forkorter programmet fra 2.20 time som er maks tid. Finvask/syntetisk på 30-40 grader tar jeg på 1t30 min, og ull er vel standard på 1 time. Anonymkode: 3601a...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Jeg kan ikke stille inn varighet av syklusen på min maskin på de programmene. Vil jeg ha en kortere syklus når jeg vasker håndklær, så velger jeg heller programmet som heter "hvitt", fremfor "bomull", da den er over en time raskere - men bruker mer strøm og mer vann (hvis jeg husker riktig). Temperatur og sentrifuge står på samme nivå. De mest strøm- og vanneffektive/besparende programmene har lengst vaskesyklus på min maskin. Om det vil lønne seg å kjøre et slikt program når strømprisen ligger på 5+ kr eller om det heller lønner seg å kjøre et med høyere strøm- og vannforbruk når strømprisen er under krona, vet jeg ikke... Så her brukes maskinen på stort sett lenger vaskesykluser når strømmen er estimert rimeligst ila uka. Men vet ikke hvor mye det hjelper. Ellers har jeg programmer som vasker ferdig på 30 min og et enda raskere på 15 min. Disse programmene kan derimot ikke ta så mange kilo, slik f.eks bomull kan. Anonymkode: acb96...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Hvorfor 90 grader? Bare dumhet Anonymkode: 44263...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor 90 grader? Bare dumhet Anonymkode: 44263...d83 90 grader for kluter til kjøkken og bad. Anonymkode: 3601a...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Min maskin sitt standard program er 3t og 40 minutter… pleier å skru det ned til rundt 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Det er dessverre ikke mulig å justere opp vannmengden på min maskin, så jeg er nødt til å kjøre lange vaskeprogrammer. Jo lenger, jo mer vann. Det er teite EU-regler for miljøsertifisering. Anonymkode: b56ad...02f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Min vaskemaskin veier tøyet og velger hva som er best selv. Så tenker ikke over lengden. Er det under halv maskin, så går det ikke mer enn max en time. Er maskinen over halv full, kan det ta opp mot to timer. Anonymkode: e900a...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Jeg kan bestemme flere tidspunkt på min maskin. 60˚ og 40˚ setter jeg på litt over en time, 1,08 og 1,11 Anonymkode: 07d0c...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshineyellow Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Om det er full maskin vasker jeg der på langt program (2,5 t). Er det ikke full maskin så bruker jeg ca 1 t. Pleier alltid å fylle opp maskinen på 60 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden På vår vaskemaskin så bruker finvask på 40 grader 45 min. 60 og 90 grader er vanligvis på 2 timer og 20 min, men velger jeg å ta et kjapt program på 60/90 grader, så kortes det ned til 1 time og 1 time og 39 min. Det er også et superrask program som er på 35 min som kan kortes ned til 20 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 minutter siden #14 Del Skrevet 17 minutter siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvor lenge pleier dere å stille inn programmene på vaskemaskinen deres? Feks. ved vanlig vask på 40 grader og undertøy, håndklær etc. på 90 grader. Noen mener 1 time holder i massevis, andre synes den skal gå i 3 timer. Anonymkode: 70eda...0a1 Spørs hva som skal vaskes. Er det lite skittent så brukes kortere programtid, men håndklær og undertøy som vaskes på minimum 60 grader brukes det full tid på og full sentrifugering på 1600 omdreininger. Vaskemaskiner vasker og ulikt, så tid og program kan ikke direkte sammenlignes. Skal vi ha rent tøy, så sparer vi ikke noen ører på å bruke vaskemaskinen kortere tid. Men oppvaskmaskinen på 70 grader, der bruker jeg speed knappen. Anonymkode: 9448c...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå