AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #101 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva misforsto jeg? Den jeg siterte skrev at det var så trist med de som ikke viser forståelse for at folk dropper alt av juletradisjoner med julemat, pent tøy osv, og jeg er helt enig i at det er leit at folk nå er så maktesløse at de hverken klarer å lage julemat eller å knyte et slips. Anonymkode: 3bd1f...98a Den du siterte var meg og jeg sa det var trist med de som ble triste over at man ikke fulgte tradisjonen lenger (altså sin egen tradisjon). Så det du skriver her er løgn. Anonymkode: d3193...014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #102 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aksepterer andre tradisjoner har jeg ingen problem, dette er ikke tradisjoner. Dette kommer av at barna skal bestemme alt Anonymkode: 5cb43...cbc Det er jo DERES tradisjon. Gud bedre... Anonymkode: d3193...014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #103 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har jeg ikke sagt, men å kritisere andres tradisjoner fordi man mener sin egen er så mye bedre er vel bortimot det mest patetiske man opplever. Veldig voksent av deg å koble dette til unge uføre. Det har helt sikkert med at barn får velge noe annet enn ribbe på julaften. Grensesetting har vi 364 andre dager i året, trenger ikke nazi-julaften for å oppdra barn. Anonymkode: d3193...014 Kloke folk ser sammenhengen her. Mange barn er så vant til at det meste skal tilrettelegges for dem. De blir skjøre og sære og møtet med arbeidslivet blir et sjokk. Anonymkode: 32ec5...103 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 16 timer siden #104 Del Skrevet 16 timer siden Jentungen på halvannet eter alt, så der er det ikke noe problem. Han andre spiser vossakorv, så kjøper bevisst inn det for at han skal ha noe å spise. Går pentkledd med "alle", utenom når vi feirer med mamma. Da går vi alle i pysj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #105 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er bare tullprat. At hver enkelt familie feirer jul på den måten de finner best for sine medlemmer uavhengig av om antrekket er bunad eller pysj og om alle spiser ribbe/pinnekjøtt, alle spiser noe annet familien liker eller om de lager flere forskjellige retter slik at alle finner noe de liker har null innvirkning på hvordan ungene forholder seg til arbeidsliv og uniformsreglement når den tid kommer. Anonymkode: 29942...5b4 At barna får bestemme alt fra hva de skal spise til hva de skal ha på seg og ikke kunne pynte seg speiler foreldreskapet. Det er ikke kun julaften barna står uten noen krav og forventninger i slike familier. Det er hele året, så jo det blir mennesker som tror at hele verden tilrettelegges for mine ønsker og meg. Anonymkode: 5cb43...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #106 Del Skrevet 16 timer siden Jeg syns det er viktig å lære barna hva som er normalt i litt finere selskap. Men det viktigste er rene og "pene" klær. Må ikke være kjole eller skjorte, men en pen genser og bukse kan være ok (ikke joggebukse). Hva gjør man ellers om barna er kresne når man skal i besøk? Det er vel ingen som tar med tilpasset mat hver gang? De fleste spiser pølser, medisterkaker, potet eller kålrotstappe. Det gjør ikke noe om de kun spiser stappe. De spiser som regel nok av annet i løpet av dagen. Og man bør ikke gå i felles og servere de annen mat rett før julemiddagen fordi de skal være mett. Da lærer de ikke. Vi sier at de må spise det de får servert i besøk. Det er ok å ikke like noe, men som regel liker man noe. De eneste gangene jeg tenker det er ok å tilpasse er ved spesiell mat som blåskjell, sterk mat osv, men da kan man servere noe i samme kategori (feks fiskekaker i stedet for annen sjømat). Også har man selvsagt unntak, men da tenker jeg det er spesielle grunner. Anonymkode: 7d8bc...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firefine Skrevet 15 timer siden #107 Del Skrevet 15 timer siden Dette ble ganske interessant. Det handler vel ikke alene om å kle seg opp til jul eller å spise ribbe. Likevel er det påfallende mange barn som nå skal ha særordninger. De skal helst ikke på skoleavslutning, snakke foran klassen, spise det de får servert, sitte i samme buss som andre, delta i gruppearbeid eller i bursdag. Samlet blir jo dette et gigantisk problem for dem, foreldrene og etter hvert samfunnet. Det er vel neppe populært å si, men denne sying av puter under ermene på ungene har gått altfor langt synes jeg . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #108 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det handler nok mest om *kremt* sosial klasse. Anonymkode: 3048b...169 Det handler nok mest *kremt* om hva man selv finner behagelig. Jeg kjenner en som er sjefsbrygger på et av landets største bryggerier og tjener penger så det suser og er et særdeles kjent navn i bryggerimiljøet. Jeg så han på juleaften med polyester harry ugly Santa genser med bling bling. Sånn man bruker på ugly santa genser party. *dobbelkremt* Jeg synes det er bra , jeg. Kultur og stivpynta og hva man fortrekker har egentlig lite med penger å gjøre Anonymkode: 35375...695 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #109 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er opptatt av tradisjoner og overføre disse til barna. Så på julaften pynter vi oss og alle spiser god julemat sammen. Anonymkode: 7431e...646 Enig med deg. Det skal være forskjell på en vanlig lørdag og selveste julaften. Jeg har store barn som fortsatt gleder seg til jul og julaften, mye pga tradisjoner og at det meste er som når de var små. De trekker i dress og slips, samt kjole og pensko helt av seg selv. Nå er det full tallerken med alt av julemat og, de har vokst seg inn i smaken og tradisjonene. Anonymkode: 16d42...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 13 timer siden #110 Del Skrevet 13 timer siden Alle får noe de liker å spise, men alle fem ungene (yngste er seks) har allerede sluttet å ønske seg rare ting. Synes julaften skal være gøy for alle. Alle får også selv velge hva de skal pynte seg med, men de skal pynte seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #111 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig med deg. Det skal være forskjell på en vanlig lørdag og selveste julaften. Jeg har store barn som fortsatt gleder seg til jul og julaften, mye pga tradisjoner og at det meste er som når de var små. De trekker i dress og slips, samt kjole og pensko helt av seg selv. Nå er det full tallerken med alt av julemat og, de har vokst seg inn i smaken og tradisjonene. Anonymkode: 16d42...72d Jeg må si jeg synes det er trist hvis den eneste forskjellen på en vanlig lørdag og julaften er slips og mat... Min 13-åring gledet seg også til jul - med pølse og spaghetti i joggebukse sammen med meg og besteforeldre med julemiddag i pent tøy. Med finservise, fine glass, sølvbestikk, fin duk, levende lys, juletre og Sølvguttene. Anonymkode: 29942...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå