AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #61 Del Skrevet 21 timer siden Her er det ribbe og juleand med masse tilbehør. Ungene må smake eller klare seg med poteter hvis de ikke ønsker noe annet. Vi har våre tradisjoner og ungene har godt av å vite at i en familie må man faktisk være med og spise ting man ikke altid liker. De får som regel ting de liker 364 dager i året. Så en kveld overlever de aller fleste. Hele dagen kan de spise så mye godteri og kaker de vil. Lager eget snacksbord. Spiser faktisk veldig lite. De ser på nrk eller tv2 siden jeg har mine juletradisjoner på tv. Barna bestemmer tv fra 15 til 16. Da ordner de seg til kvelden. Penklær og de fikser håret. Mat kl.1700 ca. Gaver etterpå, dessert og leggings 21.30 ca. Da er de ferdige begge to. De er 8 og 11. Har aldri tilpasset mattradisjoner bare fordi en unge ikke liker ditten og datten. Anonymkode: ad881...286 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #62 Del Skrevet 21 timer siden Alle norske tradisjoner er borte om noen år. Da sitter vi med pysj eller joggedress og alle har vært sitt lille måltid. Julen blir vannet ut. At man ikke engang forventer at barn pynter seg litt viser at i dag bestemmer barn alt og ingen forventer noe av de. Hvordan de skal klare livet er spennende. Går man i joggebukse hele tiden vil alt av tøy bli ubehagelig, sånn er det. Her pynter vi oss, og vi spiser av den maten som serveres. Det er både ribbe, pølser og medisterkaker, masse deilig grønnsaker og nydelig saus. Vi har forventninger om god oppførsel, bordskikk, delta i samtaler, legge vekk mobil, takke pent for gaver. Etter gavene er det lov til å skifte til klær eller pysj de har fått. Det er stas. Og ja, som noen har vært inne på dette går nok på klasse i samfunnet. Det en trist utvikling. Anonymkode: 5cb43...cbc 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #63 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det finnes dessverre ikke penklær i joggebuksestoff og -snitt. Heller ikke pene overdeler i stoff og snitt som herreavdelingens T-skjorter. Som er det eneste min hypersensible jente på 13 greier å ha på seg. Dermed er det absolutt å foretrekke at hun stiller i svart joggebukse og ren ny T-skjorte på julaften enn at hun stiller naken eller sitter på rommet og furter. Anonymkode: 29942...5b4 Hjelpe meg. 🙈 Anonymkode: 32ec5...103 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #64 Del Skrevet 20 timer siden Jeg har alltid vært sær i matveien, og da jeg var barn var julemiddagen ofte poteter med masse saus og eventuelt annet tilbehør. Jeg syntes det var helt topp trenger ikke være mer komplisert enn det… Anonymkode: eed83...51a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #65 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hjelpe meg. 🙈 Anonymkode: 32ec5...103 Hva trenger du hjelp til? Anonymkode: 29942...5b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #66 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Alle norske tradisjoner er borte om noen år. Da sitter vi med pysj eller joggedress og alle har vært sitt lille måltid. Julen blir vannet ut. At man ikke engang forventer at barn pynter seg litt viser at i dag bestemmer barn alt og ingen forventer noe av de. Hvordan de skal klare livet er spennende. Går man i joggebukse hele tiden vil alt av tøy bli ubehagelig, sånn er det. Her pynter vi oss, og vi spiser av den maten som serveres. Det er både ribbe, pølser og medisterkaker, masse deilig grønnsaker og nydelig saus. Vi har forventninger om god oppførsel, bordskikk, delta i samtaler, legge vekk mobil, takke pent for gaver. Etter gavene er det lov til å skifte til klær eller pysj de har fått. Det er stas. Og ja, som noen har vært inne på dette går nok på klasse i samfunnet. Det en trist utvikling. Anonymkode: 5cb43...cbc Mine norske tradisjoner er ikke de samme som dine norske tradisjoner. Mine norske tradisjoner, tuftet på min bestemors norske tradisjoner, innebærer at alle får noe de liker til middag på julaften og at man ikke trenger å stivpynte seg så lenge man er ren og hel i tøyet, oppfører seg greit og har det hyggelig. Anonymkode: 29942...5b4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #67 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva trenger du hjelp til? Anonymkode: 29942...5b4 Hun høres veldig sær ut. Anonymkode: 32ec5...103 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #68 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjør meg jo noen tanker om sosiale klasser her ja. Håper ikke vi nordmenn blir en gjeng som ser Luksusfellen, går i pysjamas og serverer grandis på julaften. Anonymkode: 32ec5...103 Ja det er nok de sosiale klassene sin skyld. Jeg sier som kongen; "Nordmenn er jenter som er glad i jenter, gutter som er glad i gutter, og jenter og gutter som er glad i hverandre." Med andre ord, hva andre gjør på julaften kunne ikke brydd meg mindre. Grandis som julemiddag? Kjør på!! Anonymkode: d3193...014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #69 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Alle norske tradisjoner er borte om noen år. Da sitter vi med pysj eller joggedress og alle har vært sitt lille måltid. Julen blir vannet ut. At man ikke engang forventer at barn pynter seg litt viser at i dag bestemmer barn alt og ingen forventer noe av de. Hvordan de skal klare livet er spennende. Går man i joggebukse hele tiden vil alt av tøy bli ubehagelig, sånn er det. Her pynter vi oss, og vi spiser av den maten som serveres. Det er både ribbe, pølser og medisterkaker, masse deilig grønnsaker og nydelig saus. Vi har forventninger om god oppførsel, bordskikk, delta i samtaler, legge vekk mobil, takke pent for gaver. Etter gavene er det lov til å skifte til klær eller pysj de har fått. Det er stas. Og ja, som noen har vært inne på dette går nok på klasse i samfunnet. Det en trist utvikling. Anonymkode: 5cb43...cbc Jeg syns det er umåtelig trist på dine vegne at du ikke klarer å akseptere at andre har andre tradisjoner enn deg. Anonymkode: d3193...014 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #70 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun høres veldig sær ut. Anonymkode: 32ec5...103 Folk med autisme er gjerne litt sære på enkelte områder. Mat og klær er en gjenganger. Anonymkode: 29942...5b4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #71 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg syns det er umåtelig trist på dine vegne at du ikke klarer å akseptere at andre har andre tradisjoner enn deg. Anonymkode: d3193...014 "Tradisjon" å sitte i sidrumpa, lett møkkete joggebukse og spise grandis i sofaen på julaften? Nei jeg er helt enig med den du siterte. Stadig flere nordmenn er nå så late og skjerm-avhengige at de ikke engang gidder å ta på pentøy og å lage en ordentlig julemiddag én dag i året. Det er fullstendig fallitt. Ikke rart at 20 % av Norges unge voksne mellom 18-27 år nå er trygdet. Man takler ikke lenger det minste snev av ubehag, ikke det minste lille krav. Anonymkode: 3bd1f...98a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #72 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Tradisjon" å sitte i sidrumpa, lett møkkete joggebukse og spise grandis i sofaen på julaften? Nei jeg er helt enig med den du siterte. Stadig flere nordmenn er nå så late og skjerm-avhengige at de ikke engang gidder å ta på pentøy og å lage en ordentlig julemiddag én dag i året. Det er fullstendig fallitt. Ikke rart at 20 % av Norges unge voksne mellom 18-27 år nå er trygdet. Man takler ikke lenger det minste snev av ubehag, ikke det minste lille krav. Anonymkode: 3bd1f...98a Det er i alle fall åpenbart at leseforståelse er en utdøende ferdighet. Anonymkode: 29942...5b4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #73 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle norske tradisjoner er borte om noen år. Da sitter vi med pysj eller joggedress og alle har vært sitt lille måltid. Julen blir vannet ut. At man ikke engang forventer at barn pynter seg litt viser at i dag bestemmer barn alt og ingen forventer noe av de. Hvordan de skal klare livet er spennende. Går man i joggebukse hele tiden vil alt av tøy bli ubehagelig, sånn er det. Her pynter vi oss, og vi spiser av den maten som serveres. Det er både ribbe, pølser og medisterkaker, masse deilig grønnsaker og nydelig saus. Vi har forventninger om god oppførsel, bordskikk, delta i samtaler, legge vekk mobil, takke pent for gaver. Etter gavene er det lov til å skifte til klær eller pysj de har fått. Det er stas. Og ja, som noen har vært inne på dette går nok på klasse i samfunnet. Det en trist utvikling. Anonymkode: 5cb43...cbc Signerer denne. Gullungene må for all del ikke tvinges til å ha på penklær eller til å sitte ved et vakkert pyntet bord og spise julemiddag. Man kan jo ikke være så ekle at man stiller et eneste krav til dem, nei de skal få sitte på rommene sine i møkkete hettegenser og game til kl 03 om natta og sove til kl 14 på dagen, for så å få grandisen servert inn. Anonymkode: 3bd1f...98a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #74 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er i alle fall åpenbart at leseforståelse er en utdøende ferdighet. Anonymkode: 29942...5b4 Hva misforsto jeg? Den jeg siterte skrev at det var så trist med de som ikke viser forståelse for at folk dropper alt av juletradisjoner med julemat, pent tøy osv, og jeg er helt enig i at det er leit at folk nå er så maktesløse at de hverken klarer å lage julemat eller å knyte et slips. Anonymkode: 3bd1f...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #75 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mine norske tradisjoner er ikke de samme som dine norske tradisjoner. Mine norske tradisjoner, tuftet på min bestemors norske tradisjoner, innebærer at alle får noe de liker til middag på julaften og at man ikke trenger å stivpynte seg så lenge man er ren og hel i tøyet, oppfører seg greit og har det hyggelig. Anonymkode: 29942...5b4 Så klart utvanningen av tradisjoner begynte før du ble mor. Det var noen få før også som ikke brydde seg noe om de norske tradisjonene. Enda flere i dag. Er garantert de samme som ikke pynter seg til 17 mai, lar barnet bestemme om de skal gå i tog eller ikke, eller møter opp i joggebukse Anonymkode: 5cb43...cbc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #76 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva misforsto jeg? Den jeg siterte skrev at det var så trist med de som ikke viser forståelse for at folk dropper alt av juletradisjoner med julemat, pent tøy osv, og jeg er helt enig i at det er leit at folk nå er så maktesløse at de hverken klarer å lage julemat eller å knyte et slips. Anonymkode: 3bd1f...98a De som har som tradisjon å sitte i rene koseklær julaften og spise grandis har ikke droppet en eneste tradisjon, de har bare ikke samme tradisjoner som deg. Om du vil ha julemiddag og pent tøy julaften så kjør på. At andre sitter med joggebukse og spiser grandis foran TV påvirker ikke din feiring overhodet og du fremstår bare som hovmodig og snobbete ved å rakke ned på dem. Anonymkode: 29942...5b4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #77 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De som har som tradisjon å sitte i rene koseklær julaften og spise grandis har ikke droppet en eneste tradisjon, de har bare ikke samme tradisjoner som deg. Om du vil ha julemiddag og pent tøy julaften så kjør på. At andre sitter med joggebukse og spiser grandis foran TV påvirker ikke din feiring overhodet og du fremstår bare som hovmodig og snobbete ved å rakke ned på dem. Anonymkode: 29942...5b4 Hovmodig og snobbete fordi man ønsker å markere høytider 😅 Som en over her sa, de som sitter i hengebukse og spiser grandis på julaften er garantert også de som ikke gidder å gå i 17. mai-tog og som ikke orker å skape tradisjoner for barna sine fordi candycrush på mobilen er viktigere. Latskap og maktesløshet lenge leve. Anonymkode: 3bd1f...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #78 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så klart utvanningen av tradisjoner begynte før du ble mor. Det var noen få før også som ikke brydde seg noe om de norske tradisjonene. Enda flere i dag. Er garantert de samme som ikke pynter seg til 17 mai, lar barnet bestemme om de skal gå i tog eller ikke, eller møter opp i joggebukse Anonymkode: 5cb43...cbc Ikke utvanning. Endring. Endring er ikke farlig. At du ønsker å holde på dine tradisjoner gir deg ikke rett til å rakke ned på at andre ønsker å endre sine. Anonymkode: 29942...5b4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #79 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hovmodig og snobbete fordi man ønsker å markere høytider 😅 Som en over her sa, de som sitter i hengebukse og spiser grandis på julaften er garantert også de som ikke gidder å gå i 17. mai-tog og som ikke orker å skape tradisjoner for barna sine fordi candycrush på mobilen er viktigere. Latskap og maktesløshet lenge leve. Anonymkode: 3bd1f...98a Nei, hovmodig og snobbete fordi du rakker ned på de som ønsker å markere høytider på en annen måte enn deg. Anonymkode: 29942...5b4 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #80 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg syns det er umåtelig trist på dine vegne at du ikke klarer å akseptere at andre har andre tradisjoner enn deg. Anonymkode: d3193...014 Aksepterer andre tradisjoner har jeg ingen problem, dette er ikke tradisjoner. Dette kommer av at barna skal bestemme alt Anonymkode: 5cb43...cbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå