AnonymBruker Skrevet i går, 10:03 #21 Del Skrevet i går, 10:03 Her pynter vi oss. Men jeg har en gutt med autisme så vi bruker god tid i forveien på å finne behagelige finklær til han som han greier å gå med. I tillegg spiser han ikke pinnekjøtt så vi har noen pølser ved siden av pinnekjøttet som har spiser sammen med gulrot og potet. Så litt tilpassing samtidig som han ikke får spesialmat. Anonymkode: 5cb8c...217 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet i går, 10:11 #22 Del Skrevet i går, 10:11 Alle pynter seg, også barna, de synes de er stas. pinnekjøttet til middag. Men minstemann får en ribbebit isteden, da hen synes pinnekjøtt smaker for salt. Så da spiser hen ribbe med potet og kålrotstappe til. 🎄🎄 Alle skal kose seg på julaften, vil ikke krangle om maten den dagen, og mat må ungene få seg, så det ikke blir bare godteri hele dagen. 😁 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:11 #23 Del Skrevet i går, 10:11 Jeg reagerer egentlig mest på voksne som synes det er et ork å stille i penklær 1 kveld i året. FB er full av "julepysjamas" som voksne folk sier de går med hele kvelden. Nordmenn ser ut som amerikanerne i joggedress. At barn kan ville stille i casual wear er en annen sak. Vi har julemat alle liker, så det har aldri vært noen problemstilling for hverken store eller små å ha annen mat, det ville nok heller vært en straff! Anonymkode: 1293a...d3e 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:12 #24 Del Skrevet i går, 10:12 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ha,ha. En skikkelig julestemning tenker jeg. Anonymkode: 32ec5...103 Nå liker ikke voksne alt heller. Jeg blir kvalm bare av lukta til pinnekjøtt. Anonymkode: 29b6f...bbc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:13 #25 Del Skrevet i går, 10:13 De finner alltid noe på bordet de spiser. Vi har vel 4 forskjellige pølsevarianeter. Sosisser,julepølse, tørket mår og fersk mår. I tillegg har vi ribbe, pinnekjøtt, rabbestappe, to typer potet, saus, ribbefett, rødkål og dampet gulrot og rosenkål. Vi har på oss fine klær, men overpyntet oss ikke Anonymkode: c6c7a...d4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:19 #26 Del Skrevet i går, 10:19 Julaften er på barnas premisser, ingen grunn til å presse dem akkurat på denne dagen. Mye surmuling og stress hadde vært unngått hvis man hadde vært litt løsere i snippen på selve julaften. Anonymkode: d3193...014 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:22 #27 Del Skrevet i går, 10:22 Ja, her får hun det. Hun er hypersensibel og har sannsynligvis ARFID pga autisme. Helt, rent og (relativt) nytt får holde i klesveien. Hun får grillpølser, og i år kokte min far også spaghetti til. Julaften skal være hyggelig og vi skal spise sammen, resten er faktisk ikke så viktig. Anonymkode: 29942...5b4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:23 #28 Del Skrevet i går, 10:23 Nja... nå er det jeg som lager julematen og bestemmer menyen, så her serveres det pinnekjøtt, medisterkaker og alt av tilbehør. Om ungdommene var misfornøyd og gadd å dra i butikken, handle, og så lage sin egen lasagne, etter at jeg var ferdig med juletmaten så kjøkkenet var ledig... tja.. så hadde jeg vel ikke lagt meg veldig opp i det. Men dette høres ut som en utopi i mitt hjem i alle fall 😅 Anonymkode: 9414b...694 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:25 #29 Del Skrevet i går, 10:25 Vi gikk i pysjen hele julaften, også gjestene. Barna mine liker ikke tradisjonell julemiddag og jeg har alltid laget noe i tillegg til de. I år var det vegisterkaker, noen år har det vert stekt middagspølse. Det er jo ikke mye arbeid å legge til det. Vi hadde pysj og julegenser i år, litt fordi jeg har skadet ryggen og litt fordi barna hadde så veldig lyst til det. Jeg synes julebildet ble like koselig som alltid jeg da. Julen er ikke så høytidelig her i huset. Det handler mest om at vi skal slappe av, kose oss med hverandre og tilbringe tid sammen. At vi er rause med hverandre. Det kan man gjøre både stivpyntet og i pysj, begge deler har sin sjarm synes jeg. Anonymkode: 77594...5b6 1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:26 #30 Del Skrevet i går, 10:26 Hvis det absolutt ble nødvendig,kunne jeg varmet noen pølser til pinnekjøttet,men ikke noe mer. Jeg er kokken på julaften og bestemmer derfor hva vi spiser. Her går hun i finkjole det aller meste av dagen. Anonymkode: 1b1df...000 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:29 #31 Del Skrevet i går, 10:29 Her går det i penklær og lutefisk til alle. Det har de fått siden de var små, og liker det godt begge to 😊 Anonymkode: bf732...e54 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:31 #32 Del Skrevet i går, 10:31 Ja, og ja. Hvorfor ikke? Det er jul. Stek en pizza og server. Min far laget hjemmelaget pizza til meg. Og jeg bryr meg ikke hvordan folk går kledd. Dette er ikke nazi tyskland og jeg er ikke Hitler. Anonymkode: bbffe...192 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:31 #33 Del Skrevet i går, 10:31 Rene klær har vært eneste kravet når de ble så store at de gikk sent barneskole/ungdsskole, men før det bestemte vi. Nå som de har blitt voksne så pynter de seg. Vi lagde ikke spesiell mat til de på julaften, om ikke annet spiste de litt potet og saus. Etterhvert så spiser de alt av julemat. Hadde det vært snakk om allergier eller andre utfordringer mtp mat. Hadde vi gjort det annerledes . Anonymkode: ccc49...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:38 #34 Del Skrevet i går, 10:38 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, og ja. Hvorfor ikke? Det er jul. Stek en pizza og server. Min far laget hjemmelaget pizza til meg. Og jeg bryr meg ikke hvordan folk går kledd. Dette er ikke nazi tyskland og jeg er ikke Hitler. Anonymkode: bbffe...192 Hver sin smak, men særlig spesiell dag eller tradisjonsrikt blir det jo ikke. Artig hvis sønnen din møter ei der de feirer julaften i bunad. 😎😂 Anonymkode: 32ec5...103 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:39 #35 Del Skrevet i går, 10:39 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, og ja. Hvorfor ikke? Det er jul. Stek en pizza og server. Min far laget hjemmelaget pizza til meg. Og jeg bryr meg ikke hvordan folk går kledd. Dette er ikke nazi tyskland og jeg er ikke Hitler. Anonymkode: bbffe...192 Det er helt i orden at hver familie setter de standardene og lager de tradisjonene de ønsker, men om du mener at folk som bare serverer julemat, også til barna, og hvor alle pynter seg er noe som kan sammenlignes med Hitler og nazi-Tyskland, er det noe grunnleggende galt med deg som ikke handler om hverken mat eller klær. Anonymkode: b92b6...113 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firefine Skrevet i går, 10:42 #36 Del Skrevet i går, 10:42 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, og ja. Hvorfor ikke? Det er jul. Stek en pizza og server. Min far laget hjemmelaget pizza til meg. Og jeg bryr meg ikke hvordan folk går kledd. Dette er ikke nazi tyskland og jeg er ikke Hitler. Anonymkode: bbffe...192 Jeg er heller ikke Hitler, men her har vi åpenbart ulike forventninger til jul. Håper din er fin! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:44 #37 Del Skrevet i går, 10:44 Forventer at barna pynter seg, men ennå gjør de det gjerne uten noen kamp. Til middag har vi pinnekjøtt, mør og svineribbe. Begge smakte litt forskjellig men holdt seg mest til mør og potet. Det er rikelig å velge mellom og ser ingen grunn til å lage noe annet å spise. Anonymkode: 36d84...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:46 #38 Del Skrevet i går, 10:46 Datteren min har spist kjøttfri «julenachos» siden hun var 14. Nå er hun 25. Julenachos er helt vanlig nachos med bønner, ost, mais og mammas gode guacamole og rømme til, og heter det fordi det er det hun ønsker å spise på julaften❤️ Vi andre har ribbe. Det koster meg absolutt ingenting å lage dette ekstra til henne. Vi har en regel om å pynte oss, men det er individuelt hva vi legger i det. Alle er fine, glade og positive på julaften hos oss og alle gir hverandre mange og gjennomtenkte gaver. Anonymkode: fad32...2a3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:51 #39 Del Skrevet i går, 10:51 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg reagerer egentlig mest på voksne som synes det er et ork å stille i penklær 1 kveld i året. FB er full av "julepysjamas" som voksne folk sier de går med hele kvelden. Nordmenn ser ut som amerikanerne i joggedress. At barn kan ville stille i casual wear er en annen sak. Vi har julemat alle liker, så det har aldri vært noen problemstilling for hverken store eller små å ha annen mat, det ville nok heller vært en straff! Anonymkode: 1293a...d3e Det handler nok mest om *kremt* sosial klasse. Anonymkode: 3048b...169 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet i går, 10:52 #40 Del Skrevet i går, 10:52 Her altid vært standar julemiddag ribbe,pølse medisterkaker,saus,surkål og grønsaker,saus. Noe av dette spiser nå fleste unger. Her altid vært pent kledd jenta har altid hatt festdrakt på og etter ho ble konfirmert brukt buad. Sønnen brukte fest drakt når han var liten. Så svart pen bukse, hvit skjorte noen ganger slips og vest Voksene bunad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå