AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Jeg bor i sentrum av Bergen og her begynner bråket kvelden før med bakkefyrverkeri og Kinautter, og fyrverkeriet eksploderer utenfor bygården rundt midnatt. Har fått en litt nervøs utekatt og lurer på om jeg må være inne med han mens rakettene dundrer løs, eller om jeg kan gå ut og la tv stå på? Det er jo umulig å utstyre katten med hørselsvern Anonymkode: c7ac4...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Om dette er første gangen du er med katten på nyttår, så ville jeg vært inne med den for å se hvordan den reagerer. Jeg har en av hver. En katt som ikke bryr seg og en som nærmest får hjerteinfarkt. Jeg og den engstelige katten sitter på badet sammen når deg dundrer på som verst. Anonymkode: 51b2a...8dd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om dette er første gangen du er med katten på nyttår, så ville jeg vært inne med den for å se hvordan den reagerer. Jeg har en av hver. En katt som ikke bryr seg og en som nærmest får hjerteinfarkt. Jeg og den engstelige katten sitter på badet sammen når deg dundrer på som verst. Anonymkode: 51b2a...8dd Han er 5 år og har bodd i nabolaget tidligere, så han har opplevd fyrverkeri tidligere, men vet ikke hvordan han tar det når han er hos meg. Får se hvordan han oppfører seg når det begynner å smelle lile nyttårsaften Ts Anonymkode: c7ac4...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Husk at ditt kroppsspråk også smitter, hvis du er spent eller gjør en big deal av det så vil det påvirke pus. Våre bryr seg ikke, men vi har også alltid hatt et helt avslappet og normalt forhold til det. Ikke noe styr. Mine kan fint se på fra vinduet. Du kan også bruke eksponeringsterapi, skru på raketter på youtube med lav lyd mens du selv er helt avslappet, og etterhvert kan du skru opp lyden, la katten bli vant til de lydene i helt rolig miljø. Anonymkode: 99362...0e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Bor ved bergen sentrum selv og har to nervøse katter, alltid noen duster som skyter før det er lov.. Hold katten inne er lurt. Sitte på badet med mine katter når det begynner å smelle, m høy musikk og beroligende snop fra feliway. Anonymkode: 322eb...c89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Bergen her og. Mine er ganske avslappet til fyrverkeri. Hender det blir en tur under sofaen etter de første smellene. Men ene liker å sitte i vinduet og se på etterhvert. Liker ikke dra fra de, da. Smeller det i gata rett utenfor liker jeg å ha et øye på at de har det bra. Men går gjerne ut rundt midnatt for å skåle inn det nye året, og se på fyrverkeriet. Anonymkode: 24cda...360 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bor i sentrum av Bergen og her begynner bråket kvelden før med bakkefyrverkeri og Kinautter, og fyrverkeriet eksploderer utenfor bygården rundt midnatt. Har fått en litt nervøs utekatt og lurer på om jeg må være inne med han mens rakettene dundrer løs, eller om jeg kan gå ut og la tv stå på? Det er jo umulig å utstyre katten med hørselsvern Anonymkode: c7ac4...c30 Burde ikke en gang vært et spørsmål. Og du skal ikke være inne sammen katten din fordi du må, men fordi du bryr deg om han. Anonymkode: 92a4a...6a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Husk at ditt kroppsspråk også smitter, hvis du er spent eller gjør en big deal av det så vil det påvirke pus. Våre bryr seg ikke, men vi har også alltid hatt et helt avslappet og normalt forhold til det. Ikke noe styr. Mine kan fint se på fra vinduet. Du kan også bruke eksponeringsterapi, skru på raketter på youtube med lav lyd mens du selv er helt avslappet, og etterhvert kan du skru opp lyden, la katten bli vant til de lydene i helt rolig miljø. Anonymkode: 99362...0e3 Ja har det bare vært så enkelt. Anonymkode: 92a4a...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja har det bare vært så enkelt. Anonymkode: 92a4a...6a2 Det stemmer faktisk. Det verste for kattene er at vi er annerledes, snakker med lys stemme, trøster, er nervøse selv. Det var dyrlegen som ga meg dette tipset, da mine er livredd for bilkjøring og veterinær. Jeg trøstet, sa det gikk fint, var nervøs og hatet situasjonen selv. Hun sa "prat gjerne, men gå gjennom handlelisten, et innlegg du skal holde på jobb, be de til og med om å skjerpe seg i en bestemt tone". Og det fungerte fjell. Når de merket jeg var meg selv i bli, så roet de seg også veldig. Anonymkode: 24cda...360 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bor ved bergen sentrum selv og har to nervøse katter, alltid noen duster som skyter før det er lov.. Hold katten inne er lurt. Sitte på badet med mine katter når det begynner å smelle, m høy musikk og beroligende snop fra feliway. Anonymkode: 322eb...c89 Samt tilbringer hele dagen med kattene mine, hater fyrverkeri selv, koser ekstra mye med dem, og mye lek. Anonymkode: 322eb...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå