BobbySocks Skrevet 25. desember 2024 #41 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nå er det ikke alt som kan sendes fra Farmasiet.no eller med24.no om vi skal drive reklame for nettapotekene. Det samme gjelder apotek1.no og Vitusapotek.no. Nettapotek er og ubrukelig for enkelte med blåresepter av ulike grunner. Å oppsøke fysisk apotek sent på kvelden er og noe de apotekansatte gir beskjed om at kunder med lange medisinlister ikke skal, fordi utenom «rushtidene» på apoteket er der få ansatte, gjerne bare en farmasøyt og en eller to andre ansatte som ikke er farmasøyter. Folk med smørbrødlisten da beslaglegger de ansattes tid og andre blir stående å vente mens køene bygger seg opp. Tidligere var det mulig å ringe inn og be apoteket lage til legemidler på resept, det er det nå slutt på, angivelig fordi kunder i apoteket da tror de som går bak ikke jobber! Tidligere var det og mulig å levere inn reseptbestillinger på papir, og få hentet alt senere samme dag eller en annen dag. Det er det og slutt på, av samme grunn som over. Så har man da legemidler på blå resept, som ingen apotek har inne, og derfor må bestilles inn, så skal man stå i kø først for å få bestille, så skal man stå i kø for å hente legemidlene som må bestilles ofte fra utlandet. Eneste fordelen man har er at H resepter er uten egenandel. De kan ikke sendes, fordi de er sensitiv for temperaturendring. I teorien kan gjerne dine forslag være greie, men i praksis er det ubrukelige, fordi din situasjon kan ikke overføres til alle og enhver. Svaret til deg og ligger over. Hvem som er kortest mellom ørene her kan diskuteres. Gå og les i den andre tråden, du, så lærer du litt. Det finnes også mennesker som trenger medisiner som ikke er mulig å bestille og få levert via netthandel. Der finnes også mennesker i dette landet som trenger medisiner på både H og Blå resept, som ikke kan bruke de løsningene som i dag er tilgjengelig av ulike årsaker. Igjen, mangel på forståelse. Abonnement passer heller ikke inn i alle systemer. Når noen bruker fire doser av et legemiddel til over hundrede tusen en uke, og de neste ukene ikke bruker noe, for så plutselig å måtte bruke veldig mye eller veldig lite, så passer det ikke inn i noe abonnement. Holdbarheten kan og være kort, og man skal i tillegg aldri være tom for de aktuelle legemidlene, og heller ikke ta ut mer enn man har behov for. Da er bruk uberegnelig. Å få spørsmål ved om man virkelig trenger fire pakker eller bar skal ha en er heller ikke noe særlig, spesielt ikke når den apotekansatte påpeker at medisinen koster jo…. Anonymkode: 30d3a...571 Ja, for alle som er på apoteket og står i kø hver jævla dag er så innmari spesielle. Jeg skjønner. Utrolig mye sjuke folk i det landet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #42 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ingen som trenger så mye greier er så urutinerte at de bare møter opp på apoteket og lager huskestue. Da er du passe kort mellom ørene, både med å sløse med apotekers og din egen tid Trenger du så store mengder forbruksmateriell og medisiner, så kan du rett og slett ikke forvente at de har nok liggende i butikken. Normale er å legge inn bestilling på forhånd. Ikke definer hva som er normalt! Det høres bare kjepphøyt ut AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da sørger apoteket for å bestille opp de mengdene du trenger og kan klargjøre det meste på forhånd så det ligger klart når du kommer. Apoteket kan gjøre jobben innimellom i stille stunder, og en selv slipper både lang venting og bomturer Anonymkode: 9b3cb...f38 Anonymkode: 1e723...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #43 Del Skrevet 25. desember 2024 Brunello skrev (40 minutter siden): Reseptmedisiner hentes der post leveres ut. Det tar mye kortere tid enn at de på apoteket skal finne frem. Det tar likevel uendelig lang tid. Jeg sendte en pakke for 2 uker siden, den er fortsatt ikke kommet frem til mottaker. Jeg hadde aldri stolt på posten som leverandør av medisiner jeg trengte.Det er mye bedre å dra på apoteket, hente ut og få medisinen med en gang. da hunden min trengte mye medisin oppdaget jeg hvor ineffektive de på apoteket var. Det er stort forbedringspotensiale der. Apoteket har selv ansvar for å få til god flyt, da må de lære opp de ansatte og finne gode tekniske løsninger. Er det noen med dårlig tid får de komme tilbake en annen dag om det er lang kø. Opplever dette som et ikke-problem. Anonymkode: 99404...0cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #44 Del Skrevet 25. desember 2024 Hvorfor er det ingen som klager på ventetiden på legekontoret i samme rennet ? Der er det samme regla . Noen pasienter bruker lang tid . Skal de også forhåndsbestille diagnoser ? Når det gjelder apotek så har tregheten heller med at de er for få ansatte, iallfall der de må sjonglere mellom reseptbehandling og kasse for produkter uten resept Anonymkode: 40d86...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #45 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Folk som brukar lang tid på apoteket gjer det av di dei er sjuke, og kanskje har ganske alvorleg sjukdom. Å irritera seg over sånt viser seriøs mangel på empati. Ekkelt. Anonymkode: 17b9c...9a5 Enig. Dersom man ikke takler kø, så må man nesten unngå det ved å bestille medisinene sine på nettet, evt. selv droppe å hente ut medisiner i rush-tiden. Skal du bli irritert fordi du må vente 45min. på gamle Peder som må ha medisiner han trenger for å overleve, eller en trebarnsmor som henter ut all kreftmedisinen sin? Folk har mistet det helt, skammer meg av å være norsk når jeg leser om så navnebeskuende og empatiløse folk som ikke klarer å forstå at ting tar tid - slik er livet. Spesielt uforståelig er det i dagens samfunn når vi har tilgang til alt av musikk, lydbøker og podcaster på øret. Anonymkode: 429e2...3ff 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #46 Del Skrevet 25. desember 2024 Bestill på nett da. Kanskje vedkommende som bruker lang tid er der nettopp for å få litt menneskelig kontakt, og tips og råd. Ja, det kan googles, og det kan bestilles, men for mange i dagens samfunn er menneskelig kontakt en knapp ressurs. For mange er det ikke ønskelig å effektivisere alt, for tid er det nok av. Så får heller den som irriterer seg over det velge et annet tidspunkt, eller bestille på nett. Anonymkode: 29a26...7bf 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #47 Del Skrevet 25. desember 2024 Det er mye verre når folk sniker i bilett køen. De viser ikke lappen de bare spretter frem, og så må jeg snike foran den neste eller trekke ny lapp. Og jeg sniker jo ikke..... Anonymkode: c7abf...e5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #48 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er mye verre når folk sniker i bilett køen. De viser ikke lappen de bare spretter frem, og så må jeg snike foran den neste eller trekke ny lapp. Og jeg sniker jo ikke..... Anonymkode: c7abf...e5e Det er da bare å si ifra? Anonymkode: 0244f...8d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #49 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg skulle hente ut resept til et kjæledyr, og det tok lang tid for farmasøyten å bare skrive hvordan legemiddelet skulle gis og så når han endelig hadde klistret på lappen innså han at han hadde skrevet "til hund" som var feil siden kjæledyret mitt ikke er en hund, så da måtte han gjøre alt på nytt 🙄 Jeg sa at jeg vet jo i grunn hvilket dyr som skal ha legemiddelet så det gjør ingenting at det står at det er til hund, men det hjalp ikke. Han måtte gjøre det ordentlig sa han. Anonymkode: fac15...5c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #50 Del Skrevet 25. desember 2024 Forhåndsbestilling er løsningen på det, jeg fatter heller ikke at noen gidder å kaste bort så lang tid på apoteket. I boligen bestilte vi på forhånd til ungene som skulle ha mye, og forbruksmateriell er det bare å ha abonnement på så kommer det levert på døra og! Anonymkode: 3192a...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #51 Del Skrevet 25. desember 2024 Trodde forbruksmateriell ble levert på døra? Aldeles gratis også (når frikort en innvilget.) Det gjøres i alle fall til både mor og ektefelle og de bor på hver sin kant av landet. AnonymBruker skrev (18 timer siden): en hel masse forbruksmateriale så kan det ta tid. Men det er visst vanskelig å forstå, for enkelte? Anonymkode: 8d4c5...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #52 Del Skrevet 25. desember 2024 Føler meg skyldig her! Den ene medisinen sønnen min bruker tar nesten en time å hente ut hver gang fordi den kun gies på en rar spesialgodkjenning. Apoteket må gjøre en haug med papirarbeid på gamlemåten hver gang jeg henter ut. I tillegg lages ikke dosen av produsenten, så er jeg skikkelig heldig, har de gått tom på bakrommet og må gjøre den istand også. 😅 Anonymkode: 0ce5e...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #53 Del Skrevet 25. desember 2024 Brunello skrev (7 timer siden): Det som ikke kan sendes, hentes på apoteket. Men da klargjort på forhånd. Man kan i grunn velge hvor det hentes, men ideen er et det skal være forskuddsbetalt og klargjort. Fikk du med deg at først må vi gå på apoteket og bestille, så må vi tilbake og hente, altså to x kø på apoteket, der enkelte aldri blir ferdig? Forskuddsbetalt? Her er du heller ikke oppdatert. Anonymkode: 30d3a...571 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #54 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er det ingen som klager på ventetiden på legekontoret i samme rennet ? Der er det samme regla . Noen pasienter bruker lang tid . Skal de også forhåndsbestille diagnoser ? Når det gjelder apotek så har tregheten heller med at de er for få ansatte, iallfall der de må sjonglere mellom reseptbehandling og kasse for produkter uten resept Anonymkode: 40d86...3e9 På legekontor kan man velge den timen man vil ha, vi Helsenorge. Jeg velger alltid timen etter lunch. Og for blodprøver så får vi spesialbehandling, nemlig at disse blir att av en bestemt ansatt på bakrommet. Anonymkode: 30d3a...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 25. desember 2024 #55 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nå er det ikke alt som kan sendes fra Farmasiet.no eller med24.no om vi skal drive reklame for nettapotekene. Det samme gjelder apotek1.no og Vitusapotek.no. Nettapotek er og ubrukelig for enkelte med blåresepter av ulike grunner. Å oppsøke fysisk apotek sent på kvelden er og noe de apotekansatte gir beskjed om at kunder med lange medisinlister ikke skal, fordi utenom «rushtidene» på apoteket er der få ansatte, gjerne bare en farmasøyt og en eller to andre ansatte som ikke er farmasøyter. Folk med smørbrødlisten da beslaglegger de ansattes tid og andre blir stående å vente mens køene bygger seg opp. Tidligere var det mulig å ringe inn og be apoteket lage til legemidler på resept, det er det nå slutt på, angivelig fordi kunder i apoteket da tror de som går bak ikke jobber! Tidligere var det og mulig å levere inn reseptbestillinger på papir, og få hentet alt senere samme dag eller en annen dag. Det er det og slutt på, av samme grunn som over. Så har man da legemidler på blå resept, som ingen apotek har inne, og derfor må bestilles inn, så skal man stå i kø først for å få bestille, så skal man stå i kø for å hente legemidlene som må bestilles ofte fra utlandet. Eneste fordelen man har er at H resepter er uten egenandel. De kan ikke sendes, fordi de er sensitiv for temperaturendring. I teorien kan gjerne dine forslag være greie, men i praksis er det ubrukelige, fordi din situasjon kan ikke overføres til alle og enhver. Svaret til deg og ligger over. Hvem som er kortest mellom ørene her kan diskuteres. Gå og les i den andre tråden, du, så lærer du litt. Det finnes også mennesker som trenger medisiner som ikke er mulig å bestille og få levert via netthandel. Der finnes også mennesker i dette landet som trenger medisiner på både H og Blå resept, som ikke kan bruke de løsningene som i dag er tilgjengelig av ulike årsaker. Igjen, mangel på forståelse. Abonnement passer heller ikke inn i alle systemer. Når noen bruker fire doser av et legemiddel til over hundrede tusen en uke, og de neste ukene ikke bruker noe, for så plutselig å måtte bruke veldig mye eller veldig lite, så passer det ikke inn i noe abonnement. Holdbarheten kan og være kort, og man skal i tillegg aldri være tom for de aktuelle legemidlene, og heller ikke ta ut mer enn man har behov for. Da er bruk uberegnelig. Å få spørsmål ved om man virkelig trenger fire pakker eller bar skal ha en er heller ikke noe særlig, spesielt ikke når den apotekansatte påpeker at medisinen koster jo…. Anonymkode: 30d3a...571 Det første stemmer ikke. Jeg ringer som hovedregel og bestiller først, også fordi flere av medisinene mine må de som regel bestille for å kunne gi ut for 3 mnd. Men om jeg ringer og de har nok inne, så gjør de klar det til meg også, så kommer jeg og henter samme dag eller dagen etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 25. desember 2024 #56 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trodde forbruksmateriell ble levert på døra? Aldeles gratis også (når frikort en innvilget.) Det gjøres i alle fall til både mor og ektefelle og de bor på hver sin kant av landet. Anonymkode: 8d4c5...b85 Hvis du har hjemmesykepleie kan bestillinger bli sendt med dem (men de er ikke glad i det om det er mye). Jeg bor sentralt på Østlandet, ikke mulighet for noe gratis levering her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #57 Del Skrevet 25. desember 2024 Ikke rart det blir kø når de ansatte skal informere om alt mulig på medisiner man har brukt i evigheter. Går mye tid til det, samt deres forsøk på å selge andre varer i samme slengen. Husker en gang jeg kjøpte graviditetstest med 5 mnd gammel baby på armen, da fikk jeg en lang avhandling om hvor viktig det var å ta Folat. Som om jeg automatisk var gravid og skulle beholde ungen. Frekt som fy! Anonymkode: 919af...b7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #58 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ikke rart det blir kø når de ansatte skal informere om alt mulig på medisiner man har brukt i evigheter. Går mye tid til det, samt deres forsøk på å selge andre varer i samme slengen. Husker en gang jeg kjøpte graviditetstest med 5 mnd gammel baby på armen, da fikk jeg en lang avhandling om hvor viktig det var å ta Folat. Som om jeg automatisk var gravid og skulle beholde ungen. Frekt som fy! Anonymkode: 919af...b7b Du vet at du kan si noe ikke sant? Hvis de begynner å snakke til meg om medisiner avbryter jeg og sier at jeg vet det fra før. Anonymkode: 3192a...ea5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #59 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ingen som trenger så mye greier er så urutinerte at de bare møter opp på apoteket og lager huskestue. Da er du passe kort mellom ørene, både med å sløse med apotekers og din egen tid Trenger du så store mengder forbruksmateriell og medisiner, så kan du rett og slett ikke forvente at de har nok liggende i butikken. Normale er å legge inn bestilling på forhånd. Da sørger apoteket for å bestille opp de mengdene du trenger og kan klargjøre det meste på forhånd så det ligger klart når du kommer. Apoteket kan gjøre jobben innimellom i stille stunder, og en selv slipper både lang venting og bomturer Anonymkode: 9b3cb...f38 Har aldri i mitt liv bestilt på forhånd. Og jeg er kroniker. Funker ikke helt med abonnement, da jeg bruker noen medisinering fast og andre ved behov. Men jeg velger gjerne tidspunkt som ikke er så travle. Har aldri opplevd noen kø. Bor i en av de største byene i Norge. Anonymkode: ed689...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #60 Del Skrevet 26. desember 2024 Brunello skrev (19 timer siden): Jeg også. Alt av ikke akutt nødvendige medisiner burde vært sendt ut til kundene pr. post. Eksempelvis når legen fornyer en fast medisin, genereres et betalingskrav. Når kunden har betalt, sendes medisinen. Før min geniale ide er iverksatt, er det bare for de fleste av oss som irriterer seg over at andre er treige å bestille på nettet. Fungerer utmerket. Forklar meg hvorfor vi skal dra hjem og bestille på nett når vi går fra legen,og likevel går forbi et apotek ? Da er det da mye mer effektivt for oss å bare hente medisinen når vi likevel er ute. Men faste medisiner fornyer vi reseptene på via nett. Anonymkode: 493f6...baa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå