AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #61 Del Skrevet 26. desember 2024 Bestill på nett, så slipper man å stå og vente i eeeeevigheter på all den klikkingen. Må si at det er imponerende hvor seint de jobber på apoteket. De går jo som om det var sirup under skoa. Har jobbet i mange år på sykehus, og de apotekfolkene jobber så treigt på medisin rommet at det er som å se maling tørke. Anonymkode: a1a42...0bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. desember 2024 #62 Del Skrevet 26. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forklar meg hvorfor vi skal dra hjem og bestille på nett når vi går fra legen,og likevel går forbi et apotek ? Da er det da mye mer effektivt for oss å bare hente medisinen når vi likevel er ute. Men faste medisiner fornyer vi reseptene på via nett. Anonymkode: 493f6...baa Det er selvsagt et valg man har. Resepten ligger der. Enten betaler man og henter ferdig klargjort på valgt apotek eller postkontor, eller så går man på apoteket. Poenget er at det skal bli mer effektiv utlevering, slik at spesielt de som har resept på mye forskjellig skal slippe ventingen på apoteket når medisinene klargjøres. Alle går ikke forbi et apotek på vei hjem fra legen, så jeg tipper mange ville benytte seg av ordningen. Man må heller ikke dra hjem. Man kan ordne det på legekontoret fra telefonen akkurat som man kan trykke på «klikk og hent» andre steder. Endret 26. desember 2024 av Brunello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #63 Del Skrevet 26. desember 2024 Brunello skrev (6 minutter siden): Det er selvsagt et valg man har. Resepten ligger der. Enten betaler man og henter ferdig klargjort på valgt apotek eller postkontor, eller så går man på apoteket. Poenget er at det skal bli mer effektiv utlevering, slik at spesielt de som har resept på mye forskjellig skal slippe ventingen på apoteket når medisinene klargjøres. Alle går ikke forbi et apotek på vei hjem fra legen, så jeg tipper mange ville benytte seg av ordningen. Man må heller ikke dra hjem. Man kan ordne det på legekontoret fra telefonen akkurat som man kan trykke på «klikk og hent» andre steder. Eller en kan gå innom apoteket i vårt tilfelle når vi uansett går gjennom et kjøpesenter på vei til bussen hjem. Anonymkode: 493f6...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #64 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): På legekontor kan man velge den timen man vil ha, vi Helsenorge. Jeg velger alltid timen etter lunch. Og for blodprøver så får vi spesialbehandling, nemlig at disse blir att av en bestemt ansatt på bakrommet. Anonymkode: 30d3a...571 Det er ikke alltid en kan velge tidspunkt i løpet av en dag. Kommer an på om det er hastetime eller ei, og det må også tilpasses jobb. På laboratoriet så kan en vente i 30 min eller mer, alt etter hvilken dag det er og om de har andre oppdrag innimellom. En må beregne ufattelig med tid for et legebesøk Anonymkode: 40d86...3e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. desember 2024 #65 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Eller en kan gå innom apoteket i vårt tilfelle når vi uansett går gjennom et kjøpesenter på vei til bussen hjem. Anonymkode: 493f6...baa Som sagt flere ganger er det et valg du har. Men hadde jeg trukket kølapp og det var fem i kø foran meg, hadde jeg heller bestilt på nett med levering på posten (det vil si i butikken). Som nevnt i første innlegg gjelder forslaget primært medisin folk går på, og ikke det man trenger umiddelbart etter at legen har konstatert noe man trenger umiddelbar medisinering for med eksempelvis antibiotika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronpai Skrevet 26. desember 2024 #66 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Feil, du får samme virkestoff, men et annet legemiddel med muligheter for andre tilsetningsstoffer. Ja, apotekene er påbudt å tilby rimeligste alternative legemiddel med samme virkestoff. Avslår pasienten må pas. Betale mellomlegget selv. Unntaket er dersom legen har reservert mot at pas. Skal ha alternativt legemiddel. Noen kan faktisk reagere allergisk mot virkestoffer. Og Helsenorge skal spare penger derfor får man spørsmål om bytte til billigere legemiddel,på blå resepter. H reseptene prisforhandles årlig, så der oppstår problemene når nytt anbud er prsiforhandlet, pasienten har resept på legemiddelet som var rimeligst før ny pris og nytt anbud gjelder. Legene på sykehus kan ikke fange dette opp før pasienten kommer til kontroll, og apoteket skal gi ut legemiddelet som har vunnet priskonkurransen. Og derav kan det bli en del forviklinger for dem på apotekene. Anonymkode: 30d3a...571 Generiske legemidler har samme medisinske virkning. At det kan være brukt ulike tilsetningsstoffer har ingen ting å si for effekten man er ute etter. Derfor vil man lett kunne argumentere for at det er samme medisin, bare fra ulike produsenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #67 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 8.41): Om du visste hvor mye feilbruk det er av legemidler hadde du hatt forståelse for det. Apoteket er lovpålagt å informere om dette, vi gjør det ikke fordi vi synes det alltid er så morsomt eller nødvendig, Men for enkelte er det høyst nødvendig. Anonymkode: e4a87...e0b Mulig, men man blir oppgitt. « jeg kjører ikke bil og jobber ikke med maskiner» . « nei, men det er viktig at HVIS du skal stjele en bil og kjøre uten sertifikat må du vente i 6 timer etter at du har tatt disse medisinene « 🤦♀️ og man sier man vil ha orginalen, så blir man tilbudt 4 ulike kopier før de gir- og, « kjenner du til medisinen ? « ja! Brukt i mange år» « ok, vel nå skal du høre… når du bruker disse medisinene så.. « jeg trodde dette røret var for og forsvare prisene i fysisk apotek. Bruker stort sett nettapotek nå. Anonymkode: f3387...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #68 Del Skrevet 26. desember 2024 senior skrev (På 25.12.2024 den 8.57): Tror de fleste allerede har glemt tiden da det var apotekerløyve med monopoltilstander og maks tllatt antall apotek i området. DA var det lang kø på apoteket. Når du endelig fikk levert resepten fikk du som regel spørsmål om du ville vente eller komme igjen senere. Som regel valgte man å komme igjen senere etter å ha gjotrt andre ærender i mellomtiden . . . Nå er det ren luksus med kølapper og relativt lite venting selv om noen trenger litt lang tid i luka. Konkurransen mellom diverse apotekkjeder virker . . . . Husker det. Husker det annerledes enn deg. Man leverte resepten og gikk i andre butikker i mellomtiden og kom tilbake til avtalt tid. Eventuelt kunne man sitte og vente på noe som minnet om et venterom hos legen. Opplevde ikke det som stressende , der er jo det og stå i en kø som ikke rykker frem uten og vite noe om tidsperspektivet som er stressende. Nettopp det og kunne gjøre andre ærender i mellomtiden er jo det en savner i dag? Anonymkode: f3387...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #69 Del Skrevet 26. desember 2024 Stor pike skrev (På 25.12.2024 den 14.55): Og når posten legger ned og ingenting skal leveres i postkassen lenger? Genialt... Det er da bare og finne andre leverandører. Anonymkode: f3387...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #70 Del Skrevet 27. desember 2024 Eldre med mange legemidler og ofte bytte av legemidler bør få dosett eller multidose. Gjerne via HSY. Finnes jo multidose"dispensere" som man kan bruke selv hjemme. Det som irriterer meg mest er de som skal ha hjelp til alt mulig, men ikke skal ha resept. Så de ansatte må forfølge og hjelpe, for så å endelig kunne ta betalt. Så står flere i kø som ikke skal ha legemidler, men de må vente til den trege som spør om alt blir ferdig å betale. Har jo tross alt okkupert en ansatt lenge, så litt til skal liksom gå fint. Og de har gjerne 10 spørsmål før betaling i kassen også. Noen gidder faktisk ikke å lete selv. Syns faktisk de ansatte kan avbryte om køen blir lang. Det er lov å si "i den hyllen der finner du munnpleieprodukter og der finner du bandasjer, ta å se om du finner det du skal ha, så skal jeg bare ta meg av kassen og komme tilbake til deg". Overraskende mange gidder ikke å lese "forkjølelse", "baby produkter", "mage tarm" osv. Anonymkode: 40b3d...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 27. desember 2024 #71 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg bestiller bare reseptvarer på nett, men det er jo en klassiker med mye kø før jul/i romjulen fordi folk vil kjøpe medisiner med frikortet før det blir nullstilt ved nyttår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #72 Del Skrevet 27. desember 2024 Brunello skrev (19 timer siden): Som sagt flere ganger er det et valg du har. Men hadde jeg trukket kølapp og det var fem i kø foran meg, hadde jeg heller bestilt på nett med levering på posten (det vil si i butikken). Som nevnt i første innlegg gjelder forslaget primært medisin folk går på, og ikke det man trenger umiddelbart etter at legen har konstatert noe man trenger umiddelbar medisinering for med eksempelvis antibiotika. Selv om det skulle være noen foran meg i køen på apoteket,så har jeg faktisk tålmodighet til å vente til noen av skrankene blir ledig. Det er raskere det enn å først dra hjem, bestille på nett og så dra ut igjen mest sannsynlig med bussen. Men velg selv om du vil være effektiv og gjøre deg ferdig når du først er ute,eller drøye med alt så det tar lenger tid. For i min verden så skulle vi gjerne rekke andre ting også den dagen. Anonymkode: 493f6...baa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #73 Del Skrevet 27. desember 2024 Mye ensomme og isolerte mennesker, kanskje særlig eldre som er hyppig bruker av apoteket, jo eldre man blir jo mer behov for apoteket noe som er naturlig. Men opplever at de bruker apotekansatte som samtalepartner, utleverer i det vide og det breie og den ansatte klarer ikke avslutte samtalen. Vi bor på ett lite tettsted -så mange som bruker apoteket er faste kunder så de føler jo de kjenner de ansatte. Samtidig så er de som jobber der utrolig trege både i hverdag man prater og jobber, mange med litt dårlig norsk så det oppstår en del misforståelser som man bruker tid på å finne ut av ved disken. Skjønner at alt må kontrolleres men opplever alltid at det tar 5 - 10 minutter før kontrolløren er ledig. Anonymkode: 54138...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #74 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 9.43): Mye ensomme og isolerte mennesker, kanskje særlig eldre som er hyppig bruker av apoteket, jo eldre man blir jo mer behov for apoteket noe som er naturlig. Men opplever at de bruker apotekansatte som samtalepartner, utleverer i det vide og det breie og den ansatte klarer ikke avslutte samtalen. Vi bor på ett lite tettsted -så mange som bruker apoteket er faste kunder så de føler jo de kjenner de ansatte. Samtidig så er de som jobber der utrolig trege både i hverdag man prater og jobber, mange med litt dårlig norsk så det oppstår en del misforståelser som man bruker tid på å finne ut av ved disken. Skjønner at alt må kontrolleres men opplever alltid at det tar 5 - 10 minutter før kontrolløren er ledig. Anonymkode: 54138...ac4 Opplevde på apoteket her en eldre dame som delte matoppskrifter med apotekansatte og en skranke var åpen. Så da sto vi i kø og hørte på . Skjønner jo at dama er ensom og at det er trist, men en etter en i køen ga opp og gikk. Er flere apotek her heldigvis. De må bare klare og avslutte samtalen . Anonymkode: f3387...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #75 Del Skrevet 31. desember 2024 Her er det mest irriterende når apotekansatte snakker så dårlig norsk at vi ikke fikk svar på det vi lurte på. Det er heldigvis mange apotek her i byen,så vi gikk til et annet og fikk svar. Anonymkode: 493f6...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #76 Del Skrevet 31. desember 2024 Million skrev (På 25.12.2024 den 9.03): Nå minnet du meg på hvordan det faktisk var før...😆 hadde helt glemt det! Mye folk i apoteket, så valgte man som regel å levere inn papirresepten og gå og gjøre annet en stund i ventetiden. Noen ganger leverte jeg resept om morgenen og hentet etter arbeidstid på ettermiddagen. Sånt tok tid før. Nå får man den på disken i løpet av et minutt eller to. Gudskjelov at e-resepter finnes nå! Alt ble så mye enklere da. Når e-resepter kom, slapp man å dra innom legekontoret i kontortiden deres, eller måtte vente på den for å få den i posten noen dager etterpå, fordi legekontoret var stengt når man kom hjem fra jobb osv. Det der hadde jeg også glemt. Husker det var en luke for innlevering av resepter og så gikk man i en annen luke for henting når man kom tilbake for å hente. Da jeg var barn trodde jeg de sto på bakrommet og laget alle medisinene og at det var derfor det tok så lang tid... 😂 Anonymkode: 27121...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #77 Del Skrevet 31. desember 2024 Det som er merkelig er jo at de ansatte på apoteket ikke åpner flere kasser for å ta unna køen i slike tilfeller. Har opplevd at to-tre ansatte suller rundt og setter ut varer i hyllene, står å prater bak disken der de ikke gir ut resepter osv, mens køen for resepter er milelang og bare en kasse er åpen. I tillegg er det da flere ansatte i området hvor de ordner med reseptene. Anonymkode: 0bd7e...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå