AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #41 Del Skrevet 21 timer siden Sug kommer av vane og av sukker og karbo. Når man kutter sukker, spiser lite brød og pasta og spiser færre måltider så forsvinner gjerne suget også. Jeg spiser sjeldnere pga periodisk faste, spiser mindre, kutter sukker og forsøker å spise mest mulig råvarebasert. Forsøker å spise mest mulig grønnsaker og andre sunne ting. I hverdagen er det ikke vanskelig, men utskeielser (spiser det jeg får servert i besøk og slikt) gjør alltid at jeg blir sultnere og mindre kritisk i etterkant. Anonymkode: bdf2b...15c 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #42 Del Skrevet 19 timer siden Chupacabra skrev (5 timer siden): Dette ☝️ Det eneste som hjelper er en permanent livsstilsendring. I tillegg bør TS slutte å spørre andre evighetslankere på KG om slankeråd. Husk at slanke folk aldri slanker seg. Tull. Det er en drøss av slanke mennesker som "slanker seg," det vil si de gjør mang tiltak for å ikke gå opp i vekt. Men skal man ned i vekt er det fint å spørre andre som har erfaring. Mange har lyktes, og har gode tips å dele. Anonymkode: c29af...ea7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #43 Del Skrevet 19 timer siden Droppet alt av sjokolade,snop, mellommat, og alt slikt. Spiser meg passe mett. Spiser bare når jeg er sulten. Har jeg ikke lyst på et tørt knekkebrød, så er jeg ikke sulten. Er også passe god på aktivitet. Dette samlet gjør at jeg ellers slipper å tenke på valg av mat, kalorier, eller noe slikt. Anonymkode: ba5e1...365 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #44 Del Skrevet 18 timer siden Finn din rytme på måltider som fungerer for deg - om det er små måltider ofte eller større måltider sjelden, må du kjenne etter selv. Tenk at dette skal fungere for deg over tid. Tenk langvarig metthet og stabilt blodsukker når du setter sammen måltider. Fokus på proteiner og noe fett er lurt. Mest mulig råvarer (sjekk pakken når du handler - kjøtt er f.eks. ikke nødvendigvis bare kjøtt). Unngå å ha tilgjengelig mat som trigger overspising. Dette trenger ikke være typisk godteri, jeg kan f.eks. lett overspise på peanøttsmør. Skal du spise godteri/snacks, kjøp bare akkurat så mye som du synes er ok å spise. Eventuelle rester pleier jeg å sette på personalrommet på jobb, for hvis jeg legger det i en skuff til en senere anledning, spiser jeg det helt garantert i et svakt øyeblikk. Anonymkode: 3d9f0...3f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #45 Del Skrevet 18 timer siden Det er like mange grunner til overvekt som det finnes overvektige, og derfor finnes det ikke en løsning som passer alle. For min egen del ble vektproblemet mitt løst da jeg fant ut at årsaken til at jeg ikke gikk ned i vekt var hormonell (insulin og kortisol). Da jeg fant en løsning på dette løste problemet seg nesten av seg selv. Da begynte jeg å gå ned i vekt med det som til da hadde vært vedlikeholdsnivået mitt, og kunne ha et normalt kaloriunderskudd. Anonymkode: 2ae0b...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #46 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Finn din rytme på måltider som fungerer for deg - om det er små måltider ofte eller større måltider sjelden, må du kjenne etter selv. Tenk at dette skal fungere for deg over tid. Tenk langvarig metthet og stabilt blodsukker når du setter sammen måltider. Fokus på proteiner og noe fett er lurt. Mest mulig råvarer (sjekk pakken når du handler - kjøtt er f.eks. ikke nødvendigvis bare kjøtt). Unngå å ha tilgjengelig mat som trigger overspising. Dette trenger ikke være typisk godteri, jeg kan f.eks. lett overspise på peanøttsmør. Skal du spise godteri/snacks, kjøp bare akkurat så mye som du synes er ok å spise. Eventuelle rester pleier jeg å sette på personalrommet på jobb, for hvis jeg legger det i en skuff til en senere anledning, spiser jeg det helt garantert i et svakt øyeblikk. Anonymkode: 3d9f0...3f1 Please slutt med det. Alle vi som forsøker å gå ned i vekt hater den evige fristelsen på personalrommet på jobb. Hjelper TS lite å gjøre tiltakene du skriver der også, når hun kommer på jobb så har noen andre tatt det tipset og fylt opp. Anonymkode: c29af...ea7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #47 Del Skrevet 18 timer siden - Største og viktigste råd er å gjøre det som funker for deg, som passer ditt liv og dine vaner. Ikke prøv å følge andres dogmer om å kutte karbs, spise frokost, droppe frokost etc. Du skal lage vaner som passer deg og som du må kunne stå i over tid. Prøv også å gå litt i dybden på hva som er tøft ift. vekt hos deg. Jeg har gravd litt i egne vaner og funnet ut to ting: 1) jeg glemmer å spise når jeg er stressa og 2) jeg blir aldri mett når stresset har lagt seg og jeg utad har det rolig. Da har jeg masse uro inni meg som jeg døyver med mat og snacks. For meg så har det derfor vært viktig å arbeide med mange vaner som ikke direkte griper inn i mat. For eksempel så har jeg begynt med yoga, kveldsturer, kutte skjermtid og har heller begynt med puslespill og lignende på kveldene. Det har gjort meg mye roligere inni meg, og demper veldig suget etter mat. Jeg har også blitt flinkere til å holde på måltidene. Har aldri hatt en indre klokke som forteller meg at det er lunsjtid, for eksempel. Nå har jeg fått en ytre klokke jeg spiser etter, tre faste måltider om dagen. Også noen mindre måltider som varierer mer etter aktivitetsnivå og som er mer justerbare (jeg tilpasser meg selvfølgelig på annerledesdager, men spiseplanen er fortsatt en rettesnor for meg - hvis jeg vet at lunsjen blir en time senere enn vanlig legger jeg inn et mellommåltid først, for eksempel). Hilsen tidligere sukkerslave, ned 15 kilo og holdt vekta i over to år nå. 😊 Anonymkode: 973d2...cb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #48 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Please slutt med det. Alle vi som forsøker å gå ned i vekt hater den evige fristelsen på personalrommet på jobb. Hjelper TS lite å gjøre tiltakene du skriver der også, når hun kommer på jobb så har noen andre tatt det tipset og fylt opp. Anonymkode: c29af...ea7 Selvfølgelig hjelper det å ikke ha fristelser hjemme.... Selv for meg som har vært normalvektig i alle år. Her kan jeg sitte i sofaen, vite at det er i skapet/skuffen, tenke "nei"... Så kommer tanken tilbake, og du må sloss mot viljestyrken igjen og igjen. Her er det verken sjokolade eller chips i jula. Jobb er noe helt annet. Det er andre som ser, andre som vet. Du kan gå tilbake til pulten. Jeg synes faktisk ikke det er noe problem å stå over fredagskaken hver uke en gang. Da trenger jeg bare å holde på viljestyrken i 10 minutters tid. I motsetning til når det står en kake i kjøleskapet hjemme, og jeg må ignorere den en lang helg, og hver kveld. Anonymkode: ba5e1...365 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #49 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selvfølgelig hjelper det å ikke ha fristelser hjemme.... Selv for meg som har vært normalvektig i alle år. Her kan jeg sitte i sofaen, vite at det er i skapet/skuffen, tenke "nei"... Så kommer tanken tilbake, og du må sloss mot viljestyrken igjen og igjen. Her er det verken sjokolade eller chips i jula. Jobb er noe helt annet. Det er andre som ser, andre som vet. Du kan gå tilbake til pulten. Jeg synes faktisk ikke det er noe problem å stå over fredagskaken hver uke en gang. Da trenger jeg bare å holde på viljestyrken i 10 minutters tid. I motsetning til når det står en kake i kjøleskapet hjemme, og jeg må ignorere den en lang helg, og hver kveld. Anonymkode: ba5e1...365 Akkurat sånn er det for meg også. I tillegg er det ofte såpass mye å gjøre på jobb at jeg glemmer litt at det er mat tilgjengelig. Men jeg kan forstå at andre har det annerledes. Poenget var uansett at det kan være greit å kvitte seg med ting man ikke vil spise selv ved å gi det til noen som vil spise. Anonymkode: 3d9f0...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå