sproffen Skrevet i går, 10:20 #21 Del Skrevet i går, 10:20 (endret) Livsstilsendring. Jeg har liten tro på periodiske tiltak som dietter og fasting, de kiloene kommer fort tilbake når man tar tilbake den "normale" hverdagen igjen. Jeg er og var også veldig glad i mat og snacks/snop og fant ut at det å spise betydelig mindre var uaktuelt. Isteden begynte jeg heller å trene regelmessig, og telle kalorier sånn grovt. Begynte på min vekt/helse reise sommeren 2021, og har siden da gått ned nesten ca 35kg. Første par årene var det treningsstudio 3 ganger i uken, mens det siste 1,5 året har det vært løping ute 3-4 ganger i uken isteden. Er idag normalvektig og vært det i det siste året. Det viktigste å tenke på er at dette er en kamp, og den blir ikke lett. Dørstokkmila er tung mange ganger, men push deg over den og kom deg ut, det er så verdt det! Det er også viktig å ikke bare henge seg opp i vekta, men også se på helsegevinsten. For meg har den gode formen vært vel så viktig å bevare som vekta, det gir så stor glede i hverdagen å ha mer energi! Lykke til på veien til en bedre helse 🙂 M 31 Endret i går, 10:21 av sproffen 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:22 #22 Del Skrevet i går, 10:22 Ikke fortell alle at du slanker deg. Anonymkode: c3a63...a59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:22 #23 Del Skrevet i går, 10:22 For min del har det vært blant annet 1) Anerkjenne at jeg har et «problem». For min del så er det ikke at jeg spiser så voldsomt sammenlignet med andre, men at jeg er liten og ikke forbrenner stort. Så hvis jeg spiser det samme som andre, tar et kakestykke i lunsjen på jobb, samboer spiser chips til en film og jeg ender med noen never av det.. Da går jeg opp i vekt - rett og slett. 2) «Fullfett varer er bra, man skal ikke være redd for det» - nei, jeg skjønner prinsippet, men for min del så vil slike varer være svært medvirkende til å tippe lasset. Som sagt, marginene for meg er relativt små. Anonymkode: 648e5...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet i går, 10:23 #24 Del Skrevet i går, 10:23 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kun to måltider per dag, f.eks kl 11.30 og 17.30 og INGENTING annet i munnen enn vann (til nøds kaffe) utover det. Sørg for at de to daglige måltidene inneholder mye grønnsaker Redd for å bli sulten? Blir en vane bare etter et par dager. Anonymkode: b4320...b14 Dette. Kroppen blir fort vant til det. Det er en myte at det er viktig å spise frokost. Spis mye rent kjøtt og grønnsaker, og redusér på pasta, brødmat og poteter. Ikke stress for mye med trening. Det er først og fremst mindre mat du trenger. For all del, finn en treningsform du liker, men hvis trening føles som et eneste ork, så dropp det heller og konsentrer deg om maten. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hubabubafru Skrevet i går, 10:23 #25 Del Skrevet i går, 10:23 Anbefaler deg å lese boka til Marit Kolby, du blir hva du spiser. Tror du vil få et annet syn på det du putter i munnen da. Ren mat kombinert med periodisk faste har hjulpet meg - 30 kilo og ikke minst holdt meg der i noen år 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:30 #26 Del Skrevet i går, 10:30 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg faster fra kl 20 på kvelden til kl 16 dagen etter. Går turer og spiser vanlig middag men spiser meg ikke stappmett lengre, koser meg med knekkebrød/yoghurt/frukt til kvelds. Anonymkode: 494fb...538 Får du lyst på noe på kvelden? Klarer du å sitte i sofaen hele kvelden uten å spise noe? Hva gjør du når cravingen kommer? Anonymkode: dcbad...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet i går, 10:32 #27 Del Skrevet i går, 10:32 sproffen skrev (10 minutter siden): Livsstilsendring. Jeg har liten tro på periodiske tiltak som dietter og fasting, de kiloene kommer fort tilbake når man tar tilbake den "normale" hverdagen igjen. Jeg er og var også veldig glad i mat og snacks/snop og fant ut at det å spise betydelig mindre var uaktuelt. Isteden begynte jeg heller å trene regelmessig, og telle kalorier sånn grovt. Begynte på min vekt/helse reise sommeren 2021, og har siden da gått ned nesten ca 35kg. Første par årene var det treningsstudio 3 ganger i uken, mens det siste 1,5 året har det vært løping ute 3-4 ganger i uken isteden. Er idag normalvektig og vært det i det siste året. Det viktigste å tenke på er at dette er en kamp, og den blir ikke lett. Dørstokkmila er tung mange ganger, men push deg over den og kom deg ut, det er så verdt det! Det er også viktig å ikke bare henge seg opp i vekta, men også se på helsegevinsten. For meg har den gode formen vært vel så viktig å bevare som vekta, det gir så stor glede i hverdagen å ha mer energi! Lykke til på veien til en bedre helse 🙂 M 31 Dette ☝️ Det eneste som hjelper er en permanent livsstilsendring. I tillegg bør TS slutte å spørre andre evighetslankere på KG om slankeråd. Husk at slanke folk aldri slanker seg. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sproffen Skrevet i går, 10:33 #28 Del Skrevet i går, 10:33 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): - tell alle kalorier. Trenger ikke ha et veldig definert mål, bare bevisstgjøringen rundt kaloriinnhold og hvor mye man spiser hver dag hjelper MYE. Anonymkode: fd236...18f Dette! Bevisstgjøring rundt hva man får i seg er så viktig! I starten er det utrolig nyttig å se hva man faktisk får i seg ila en dag. Brukt kaloritelling til man får kontroll over eget matinntak. Jeg teller overhode ikke kalorier hver dag lenger men vet sånn grovt sett hva matvarene jeg spiser inneholder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:35 #29 Del Skrevet i går, 10:35 Gå til legen, få medisiner. i tillegg må du legge om kostholdet, og være fysisk aktiv. Anonymkode: 76826...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:36 #30 Del Skrevet i går, 10:36 Bytt ut brød med knekkebrød. Anonymkode: 12855...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:44 #31 Del Skrevet i går, 10:44 Livsstilsendring og ikke slanking! Finne en måte du kan leve på resten av livet. Min måte ble; Ingen sukker eller hvitt mel i hverdagen, kun 100 prosent grovt brød og masse grønnsaker. Til middag spiser jeg alt, men følger tallerkenmodellen med en halv tallerken grønnsaker og en knyttneve kjøtt/fisk/proteiner og en liten knyttneve potet/pasta/ris. Ingen veiing. Vin/chips/snop etc kun lørdag, evt flytte denne dagen hvis jeg skulle i selskap. Nok søvn og masse bevegelse - spesielt styrke! Er 50 år og har holdt på med slanking og kaloritelling hele livet. Hjelper det og da! Livsstilsendring ble redningen! Ikke nekte meg noe, men ha litt regler for når jeg spiser hva og hvor mye jeg spiser på middagstallerknen. I hverdagen er regelen rett og slett null sukker og hvitt mel. Får vi kake osv på jobb, står jeg alltid over. Ingen får overtale meg, for dette er mitt valg! Og vet du - det er en befrielse å ikke ha så mye regler. Når lørdagen kommer, eller jeg skal på fest/selskap, koser jeg meg maks. Har gått ned ca 34 kg på halvannet år og kommer aldri til å endre denne livsstilen. Telle kalorier og veie er jeg 100 prosent ferdig med. Slutt å tenke så mye, ha noen klare regler og lev livet nå! Anonymkode: a666f...241 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:46 #32 Del Skrevet i går, 10:46 - Bytte ut brødskiver med knekkebrød til frokost/lunsj - Finne noen gode podcaster som man kan høre på som motivasjon til gåturer og husarbeid - Huske på at det er lov å unne seg kos i helgene for å holde motet oppe. Men en idé kan være å spise popcorn, proteinpudding eller riskake, siden dette enten er lett snacks som man må spise mer av for å nå tilsvarende kalorimengde som f. Eks sjokolade eller som proteinpudding som er mettende og mindre kalorimengde. - og det som jeg ser på som kanskje det viktigste tipset : Mange som er overvektige vegrer seg for å melde seg inn på treningssenter for at det føler seg "for store" eller at det er usikre på øvelsene og føler de ser klønete ut. Men sannheten er at nesten alle på treningssenteret har nok med sitt eget program, heier ekstra på de som kommer seg ned på senteret for å ta tak i egen helse, og ofte er de som er mest gjennomtrente også de mest behjelpelige siden de har erfaringen og kunnskapen til å gi gode råd. - Kosthold er veldig viktig, men gåturer og trening er svært viktig for mentaliteten og den psykiske helsen. Det bidrar til at det er lettere å si til seg "fy fader så bra jobba jobba" når man føler seg lettere i stegene og man ser kroppen sakte forandrer seg i riktig retning når man ser seg i speilet på morgenen. Heier på alle som ønsker å ta tak i sin egen helse! Anonymkode: e076e...a11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:52 #33 Del Skrevet i går, 10:52 Fokus når du spiser, ikke skjerm og ikke tv. Spis ren mat i lav fart. Ikke ha godteri og triggere tilgjengelig og drikk vann med bobler i og ikke brus. Anonymkode: 6e61a...0ce 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #34 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er 30 kg overvektig og har derfor som mål å endelig lykkes med å gå ned i vekt i 2025. Jeg har forsøkt i flere år allerede, men jeg er alt for glad i mat noe som gjør at jeg spiser for mye og dermed ikke klarer gå noe ned i vekt. MEN i 2025 har jeg bestemt meg for at jeg SKAL klare det. Planen er å spise mer sunt og telle absolutt alle kalorier i lifesum så jeg har kontroll på at jeg får i meg mindre kalorier enn jeg forbrenner. Ellers noen som har noen gode tips til meg for å lykkes? Anonymkode: b1adf...b95 Å faktisk gjennomføre det uten å hoppe fra plan til plan. Bestem deg for noe du kan gjennomføre og leve med, og stå i det. Vei deg hver dag, dersom det ikke trigger noe, ikke bry deg om enkeltvektene, men evaluer trenden hver 4-6 uke. Juster kosthold etter det. Anonymkode: 9a951...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #35 Del Skrevet 22 timer siden Wegovy, helt klart. Anonymkode: 35ccc...677 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #36 Del Skrevet 22 timer siden Jeg har gått ned 14 kg siden 1 mai. Da begynte jeg med å reflektere over hva jeg spiste, og logget all mat med Lifesum de første tre månedene. Jeg har med lunsj på jobb fremfor å gå i kantina og jeg har med en ekstra banan eller brødskive som jeg spiser like før jeg skal hjem for å ikke overspise til middag. Jeg tar kun en gang på middagstallerken og prøver å holde porsjonen liten, så spiser jeg en lett kveldsmat på kvelden. Jeg har kuttet ut snacks i ukedagene og spiser det kun om lørdagen. Er jeg ute på noe som f.eks. treffer venninner eller en jobbmiddag så spiser jeg selvsagt det jeg får servert men går tilbake til det vanlige kostholdet igjen dagen etterpå. Anonymkode: 160e7...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #37 Del Skrevet 22 timer siden Livsstilsendring. Jeg kan anbefale carnivore, altså å kutte ut alle planter. Det funker veldig bra. Og jeg og tusenvis andre har fått bedre helse av det. Anonymkode: d935b...c86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #38 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Får du lyst på noe på kvelden? Klarer du å sitte i sofaen hele kvelden uten å spise noe? Hva gjør du når cravingen kommer? Anonymkode: dcbad...286 Hvorfor må man spise noe hele tiden?? Anonymkode: f344f...6b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 21 timer siden #39 Del Skrevet 21 timer siden Mine beste tips: - Ikke tell kalorier - Prøvd metoden "spis deg fri" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #40 Del Skrevet 21 timer siden Finn ut hva som har gjort at du ikke har klart det før. Spiser du for å regulere følelsene dine? Mangler du metthetsfølelse? For den ene grunnen kan kreve psykolog, den andre ren viljestyrke osv. Finn grunnen til at det ikke har fungert hittil, og så starter du der. Anonymkode: 97309...763 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå