AnonymBruker Skrevet i går, 21:56 #1 Del Skrevet i går, 21:56 Jeg er 30 kg overvektig og har derfor som mål å endelig lykkes med å gå ned i vekt i 2025. Jeg har forsøkt i flere år allerede, men jeg er alt for glad i mat noe som gjør at jeg spiser for mye og dermed ikke klarer gå noe ned i vekt. MEN i 2025 har jeg bestemt meg for at jeg SKAL klare det. Planen er å spise mer sunt og telle absolutt alle kalorier i lifesum så jeg har kontroll på at jeg får i meg mindre kalorier enn jeg forbrenner. Ellers noen som har noen gode tips til meg for å lykkes? Anonymkode: b1adf...b95 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:05 #2 Del Skrevet i går, 22:05 Periodisk faste og masse gåturer gikk jeg ned 25 kg på. Har dessverre på grunn av mye psykisk uhelse gått opp mye igjen, så jeg skal til igjen for å komme meg ned igjen. Anonymkode: 7b880...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:15 #3 Del Skrevet i går, 22:15 1. Ikke ha mat det er lett å overspise på så tilgjengelig. Anonymkode: 23ed3...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlene87 Skrevet i går, 22:19 #4 Del Skrevet i går, 22:19 Gå mye! Kjøpe sånn treningsklokke . Skaff deg gode hodetelefoner og hør på musikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annoyium Skrevet i går, 22:22 #5 Del Skrevet i går, 22:22 Periodisk faste og ekte mat laget fra bunnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:24 #6 Del Skrevet i går, 22:24 Jeg begynte på rent flaks med styrketrening. En ting var treningen rent fysisk, men den ga meg etterhvert så mye overskudd fysisk at jeg greide å fokusere på annet enn mat. Jeg ble rett og slett veldig mye bedre humør og småspisingen forsvant. Den der trøstespisingen..jeg trengte ikke trøst. Jeg følte meg sterkere i sinn og kropp..Etter det greide jeg å gå ned. Anonymkode: a6ffa...cf4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akay Skrevet i går, 22:24 #7 Del Skrevet i går, 22:24 Tell kalorier og tren eller gå turer HVER DAG. Hold deg til mål og ikke «skal bare». Trening er 1% motivasjon og 99% disiplin. Selv om du ikke har lyst så gjør det likevel. Slakker du av har du tapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet i går, 22:25 #8 Del Skrevet i går, 22:25 Jeg kuttet ut sukker, gikk mye tur og spiste mindre karbo. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden (endret) Fokus på hva du skal ha inn mer av, ikke hva du ikke skal. Sånn; «oi, litt lite grønt i dag, tar meg noen tomater og et eple før middag». Eller: «Litt lite meieriprodukter før i dag, så tar litt yoghurt med oppskjært frukt til dessert». Synes det er mye bedre enn å tenke på hva som ikke er lov. Endret 14 timer siden av Frøkenfryden 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden Talte selv kalorier, men usikker på om jeg tilråder det. Når du først vet kalorimengden så er det liksom ingen vei tilbake. Jeg er veldig liten da, med lavt vedlikeholdskaloriinntak (1350 kalorier), så vet ikke om jeg hadde klart gå ned uten det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden Faste måltider til faste tider. Gjør alt til faste rutiner. Spis frokost selv om du ikke vil. Anonymkode: 0132f...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden Spis mindre enn du forbrenner. Fungerer hver gang. Anonymkode: bdf84...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden Tenk livsstil, at du skal kunne leve slik resten av livet. Jeg startet med å gå tur hver dag (begynte med 15 minutter og økte etter hvert), skikkelig middag med grønnsaker og generelt gjennomtenkt middag (sluttet med frossen pizza o.l.), begynte å drikke minst 1.4 L vann hver dag og jeg begrenset godteriet (holdt meg til smågodt/vingummi, der jeg tillot meg 7 biter på kvelden, tok disse bitene i en liten skål. Stor overgang fra 200g sjokolade, boller osv. som jeg kunne spise ellers, samt at en skikkelig middag begrenset søtsuget). Gjorde flere endringer etter hvert, men for meg hjalp det veldig å starte slik i det "små". Jeg har rast ned i vekt i år, og det skyldes nok at fant "min" måte å gjøre det på. Anonymkode: 4003b...45f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden Jeg faster fra kl 20 på kvelden til kl 16 dagen etter. Går turer og spiser vanlig middag men spiser meg ikke stappmett lengre, koser meg med knekkebrød/yoghurt/frukt til kvelds. Anonymkode: 494fb...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden Ha oppkuttet grønnsaker med deg på jobb og lengre kjøreturer i tilfelle du blir akutt sulten. Tacoomletter og proteinrundstykker er også god niste. Anonymkode: c3a63...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #16 Del Skrevet 13 timer siden Mye grønnsaker med en god dressing eller apetina urtedressing. Frukt og bær. Fisk og magert kjøtt. Magre meieriprodukter. Belgfrukter, bønner, kikerter og linser. Grovt brød, havregryn, fullkorn og nøkkelhullmerket mat. Drikke vann før måltidet og istedenfor brus/saft. Spis litt nøtter (mandler) hver dag. Vei deg ukentlig og juster kosthold og trening deretter slik at du går sakte ned i vekt. Anonymkode: 68457...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden Drikk vann til alle måltid. Anonymkode: 68457...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 13 timer siden #18 Del Skrevet 13 timer siden Meld deg inn på treningssenter. Får ikke samme effekt av hjemmetrening og gåturer er min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Del Skrevet 13 timer siden Kun to måltider per dag, f.eks kl 11.30 og 17.30 og INGENTING annet i munnen enn vann (til nøds kaffe) utover det. Sørg for at de to daglige måltidene inneholder mye grønnsaker Redd for å bli sulten? Blir en vane bare etter et par dager. Anonymkode: b4320...b14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #20 Del Skrevet 13 timer siden Jeg har delt flere ganger før, men her er min plan, som jeg har gått ned 18 kg på siden april 2024: - gå tur hver dag, ingen unnskyldning. En liten tur er bedre enn ingen tur. Når jeg først er ute er det mye lettere å bare ta 10-20-30 minutter ekstra. - tell alle kalorier. Trenger ikke ha et veldig definert mål, bare bevisstgjøringen rundt kaloriinnhold og hvor mye man spiser hver dag hjelper MYE. - ikke spise "bare fordi" - ikke spise kake bare fordi det blir servert, jeg må ha skikkelig lyst på. Ikke spise kveldsmat bare fordi det er tid for kveldsmat, jeg må være sulten. Og så videre. Men samtidig har jeg ingen regler for ting jeg ikke har lov til å spise, jeg må bare huske å logge kaloriene. Anonymkode: fd236...18f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå