Gå til innhold

Hva fikk du til jul i år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Airpods av mannen

Hotellopphold og reise av mannen 

Rettetang av barna (kjøpt av mannen)

Gavekort på kr 2000 fra mine foreldre

Hudkrem fra mine foreldre

Digital fotoramme fra mine foreldre

To ekstra fat i en serie vi samler på av mine foreldre 

Pysjamas og nattbukse fra mine foreldre 

Gavekort på spa (fra tre venninner)

Fikk vippset 750 av svigermor til å kjøpe meg det jeg ønsker meg

Ellers er det to venninnegaver jeg får når vi møtes. Forventet meg ingenting, så veldig fornøyd. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig fornøyd med gavene vi fikk. Fikk ullundertøy, sjokolade, mye koselige hjemmelagde gaver av barna. Penger til min hobby av mannen min og foreldrene våre gav oss tilskudd til oppussing eller ferie.

Anonymkode: 0cfb5...cfd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavmikser, Mixoon bean essence sereum. Kino gavekort. Rituals body lotion. Ryggekamera til bilen min 😅 nettopp tatt lappen. Hjemmelaget godteri og goro. Og den beste gaven, en lykt som nevøen min lagde med nisser på ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk masse fint, fra gullsmeder og parfymerier. Gavekort på Adlibris (jeg leser masse), lekre stearinlys, sånne sylindre til å putte grønnsaker i på grillen, puslespill, morgenkåpe, en sånn snømåker med oppladbart batteri. Veldig takknemlig. Likevel en vemodig julekveld, siden det var min første uten mamma. Hun døde i høst 💔

Anonymkode: 90ae6...e4a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
SPOCA skrev (4 timer siden):

Kjempefornøyd. Vi fikk så utrolig mye fint.

Jeg er 38 år. 
Morsomste gave: definitivt lærerlyset.
Favorittgave: De hjemmelagede Mummigryteklutene som er så godt laget at jeg trodde de var kjøpt. Svigermor er flink! Og øredobbene fra mannen. :) 

Jeg fikk:
Rosévin
Limonade
Hjemmelagede karameller
Hjemmelagede cookies
Morgenkåpe fra Careless
Natthuset av Jo Nesbø (bok)
Skråpånatta av Lars Mytting (bok)
Grensen - En reise rundt Russland (bok)
Mummimamma julekule
Hello Kitty-bolle i porselen fra Japan
Hello Kitty spisepinneholdere fra Japan
Bokholder
Olivenolje
Salt
Pepper
Skrin til bunadssølv
Mummiservietter
Mummikalender
12 stk Hello Kitty-penner
Pepsi Max
Hello Kitty-penal
Mummi/Snorkfrøken julekule
Hjemmeheklet Mummigrytekluter
The Body Shop body butter
The Body Shop shower gel
Hello Kitty syvende sans 2025
Bullet journal
Hello Kitty penneholder
Hello Kitty hånklehårbånd
Teacher's Last Nerve-lys (:ler:)
Lommelykt

Diverse julegodterier
2 stk Drumstick Squashies (mine favoritter!)
Hello Kitty-kroker
Hello Kitty-boks
Ansiktsmaske
Spork
Øredobber
Hello Kitty-klistremerker
Snufkin dataspill

Felles fikk vi:
4 stk Grand Cru latteglass
2 stk duftlys
Grand Cru kakefat
Bidrag til oppussing (ukjent sum)
Julehåndkle
12 stk Dompap serviettringer
Dompap serveringsfat
Wik & Walsøe Alv lysestake
Wik & Walsøe kubbelys
2 stk Grand Cru asjetter
Familiespill
4 stk vaskeposer
Damprenser til klær
Bålpanne
2 stk hjemmestrikkede ullsokker
2 stk hjemmestrikkede vaskefiller
Tupperwarebolle til stekeovn
Skooppbevaringsbokser
Lokalhistoriebok
Alkoholfri cider
Melkesjokolade
3 stk Grand Cru tallerkener

Herlighet.. hvor mange timer satt dere egentlig å åpnet gaver?

Anonymkode: ff5f2...a39

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Av nysgjerrighet, jeg plukker opp et lite hint av surhet eller dømming av dette, mulig jeg tar feil, men hva er egentlig grunnen til det? 

Anonymkode: 87035...85a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en frysepinn, så jeg fikk mye ull; trøyer, sokker og genser. 

Fikk også hud- og hårpleie. En kopp, en termokopp, håndklær, gavekort på kino, gavekort hos frisøren, konsertbilletter, ting ungene har laget ♡ og 3 brettspill til familien.

Anonymkode: 07b06...84c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vi satt til kl. 01:00, men begynte ikke før 19:30. Dessuten tok vi én og én gave, ikke flere samtidig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Av nysgjerrighet, jeg plukker opp et lite hint av surhet eller dømming av dette, mulig jeg tar feil, men hva er egentlig grunnen til det? 

Sikkert fordi det er veldig i tiden å si at man ikke gir hverandre gaver, og man skal i hvert fall ikke innrømme det. Jeg ville tippe man dømmer meg fordi man nok ser på det som grådighet på et plan (selv om jeg selv ikke nødvendigvis gir mange gaver, så får jeg alltid mange fra mange forskjellige), og jeg legger jo heller ikke skjul på at jeg både elsker å gi og få gaver. Man synes vel det er både harry, upassende og lite miljøvennlig. 

Det er nok noe provoserende med det man ser på som overflod. Som det jo er. Det er helt greit for min del at andre ser slik på det.

Jeg lever helt godt med fordømmelsen. Det gjør verken dem eller meg til et dårligere eller bedre menneske. Jeg er et raust og gavmildt menneske, og jeg opplever at andre er det mot meg. Det er hyggelig og gjør livet fint å leve. :)

Endret av SPOCA
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er blitt mer og mer i mot kjøpepress og unødig shopping. Gjorde et slags kompromiss til våre tre barn med familier i år ved at vi gav hvert av våre barn en tube (25 stk ) med sølvmynter som skal være en del av beredskaps-lageret deres (altså ikke brukes før en krise). Om noen år kan verdien til og med være doblet. 

Anonymkode: 7a9c1...74a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K47, fikk mye spiselig og te, kaffekopp og sjokolade. Strikket sokker. 
Kjempe fornøyd. 
Beste gaven var nok til meg selv. Ny kaffemaskin ☺️☺️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg ankelsokker og fikk plenty. Og så ønsket jeg meg bodylotion og fikk to krukker. Jeg fikk også boken om Kong Durek. Den gleder jeg meg til å ta fatt på! Fikk også litt julepynt, mat i lange baner, litt julepynt og diverse annet. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du, jeg fikk fine gaver selv. Så ikke bekymre deg for det. Jeg oppriktig lurer faktisk. Må jo ha tatt en evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
SPOCA skrev (2 timer siden):

Vi satt til kl. 01:00, men begynte ikke før 19:30. Dessuten tok vi én og én gave, ikke flere samtidig.

Ok, så 5.5 t med gaveåpning. Det er helt drøyt. Men trives dere med sånn overflod, så hvorfor ikke..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du, jeg fikk fine gaver selv. Så ikke bekymre deg for det. Jeg oppriktig lurer faktisk. Må jo ha tatt en evighet.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok, så 5.5 t med gaveåpning. Det er helt drøyt. Men trives dere med sånn overflod, så hvorfor ikke..

Jeg sa ikke at det ikke gikk bra med deg, men hvis du tror disse meldingene dine ikke gir sure og dømmende vibber tar du feil. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med tanke på at vi var 17 stykker, så er det helt greit. 5,5 timer er ikke spesielt lenge slik jeg ser det. :)

Vi trives veldig godt med overflod, utifra ditt syn. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en ny grønnsakshakker (nicer dicer chef). Jeg hadde en nicer dicer før som jeg kjøpte via tv shop i sin tid, men den ble ødelagt tidligere i år (varte i over 10 år da) og mannen fikk heldigvis tak i en ny og oppdatert versjon, selv om det overhodet ikke var lett, i følge han. Jeg hadde kjøpt andre grønnsakshakkere fra både Clas Ohlson og Kitchn, men de var rett og slett bare "dritt" synes jeg. Av datteren vår fikk jeg Pocky og Murdle, volume 2. Av sønnen vår fikk jeg en squishmallow. 

Ellers så fikk vi treskjærebrett, billetter til et show i Februar (meg, mannen og barna våre) og et partysett med fiskars gryter. Alt var egentlig midt i blinken 🥰

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...