Gå til innhold

Hvem lager julematen hos dere? Kvinnen eller mannen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gjør alt før jul, og alt i julen, og alt etter jul. Er altså kvinnen i hus. 

Han bruker mye tid på å fortelle meg att det lukter godt og att han er sååå sulten, så han backer meg jo greit opp der. 

Så sovner han på sofa etter att gavene er pakket opp, men da har han jo faktisk vert trett siden lenge før middag, så jammen har han vært flink å holde seg våken og oppi alt stresset. 

Jeg er utslitt jeg, drømmer om sydenjul neste år 

Anonymkode: a45ba...c9e

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg, hun gjør ingenting der, kanskje like greit siden hun er ubrukelig med mat

Anonymkode: a45ba...2a6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det sammen. I går hadde jeg (kona) ansvar for ribba og borddekking, mens mannen fiksa saus og tilbehør. 
Ellers er det stort sett han som lager middag siden han kommer først hjem fra jobb. Jeg lager middag i helgene. Ofte er det mannen som lager festmiddagene, for han er en tryllekunstner med smaker mens jeg må følge oppskrift helt slavisk for at det skal gå bra. 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det sammen. Vi lager alltid mat sammen. Men vi bor ikke sammen enda, så når vi først treffes liker vi å gjøre ting sammen 

Anonymkode: c7bdf...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen lager det meste, jeg er håndlanger i innspurten og gjør småting som å mose kålrabistappen og slikt. 

Anonymkode: f326a...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker og lager desserter og han lager all middag i julen. Helt topp syns jeg. Vi sammen rydder og dekker bord. Har gjester julaften, første juledag og nyttårsaften. 

Anonymkode: fba0f...e0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen. Han lager alltid julemiddag og baker julekaker. Og han handler. Jeg dekker bord og valser hus. 

Anonymkode: d42fa...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er mannen sjefskokken i heimen, og lager maten mesteparten av året. Men akkurat på julaften er det jeg som står for maten. Vi spiser en typisk rett fra hjemstedet mitt, og da blir det mest naturlig at jeg tilbereder maten. Det er tradisjonsrik mat som min slekt har tilberedt i flere hundre år og vel så det. 

Anonymkode: a1de8...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg gjør alt før jul, og alt i julen, og alt etter jul. Er altså kvinnen i hus. 

Han bruker mye tid på å fortelle meg att det lukter godt og att han er sååå sulten, så han backer meg jo greit opp der. 

Så sovner han på sofa etter att gavene er pakket opp, men da har han jo faktisk vert trett siden lenge før middag, så jammen har han vært flink å holde seg våken og oppi alt stresset. 

Jeg er utslitt jeg, drømmer om sydenjul neste år 

Anonymkode: a45ba...c9e

Samme her. Jeg har gjort absolutt alt. Han bidro med stress og mas i siste liten med å måtte handle julegaver på julaften og stå og spørre meg ut og stresse MEG om hva han skulle gi kamerater og andre han skulle ha kjøpt til mens jeg gjorde siste finish med mat og pynting. Ikke har han hjulpet til med å rydde opp etterpå heller. Jeg tror det blir vår siste jul sammen, jeg orker ikke mer. 

Anonymkode: 8ac7a...18b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er bare kvinner. Hvem av oss som har hovedansvaret kommer an på om vi spiser ribbe eller pinnekjøtt.

Anonymkode: b6afc...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen steker ribba. Jeg gjør ALT annet.  Til og med krydring av ribba, han bare steker den. Så kommer folk og spiser og roser han høyt opp i skyene for den middagen har han virkelig lykkes med. Og han sitter der og tar i mot. Irriterer meg grenseløst.

Anonymkode: f0b7c...3b3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som mann gjør det. Kona klarer knapt å koke tevann uten å svi noe, så jeg lager maten både i julen og ellers. 

Trives godt på kjøkkenet og er glad i å lage mat så det er forsåvidt helt i orden, og hun bidrar med et snev av andre ting selv om det ikke akkurat er noe voldsomt husmoremne jeg har fått i hus 😅

Anonymkode: 3a2eb...70a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid jeg. Hos svigers var det mannen, men jeg måtte hjelpe han med svoren...

Anonymkode: f53b5...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma styrer og stresser på kjøkkenet hele dagen. Men pappa både rydder stua, dekker bord og vasker opp etterpå 😊

Anonymkode: d09f4...bf1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det begge. Hos mamma og stefar er det også begge. Hos pappa og stemor er det pappa. Hos svigerforeldrene mine er det svigermor. 

Anonymkode: b91e0...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid meg. Konen. Har ryddet i mens på kjøkkenet etter hvert som jeg blir ferdig med en ting. Og han henter drikke og tar i mot gjestene. Jeg liker å lage mat da. Han liker ikke det. Min datter laget forretten. Det er hennes oppgave. Hun liker det. 

Anonymkode: 31c79...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...