AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Tradisjonen tro gjør svigermor sitt beste for å ødelegge julen for alle de rundt. Hver lillejulaften. Trudde faktisk vi skulle slippe unna i år, da vi har valgt å ikke ferie med henne fordi alt absolutt alt handler om henne og ho skriker, banner, sjefer, slenger dritt, forskjellsbehandler barnebarn og egne barn. Men neida trur du ikke ho klarte å klikke fordi gavene hennes ble levert der ho skulle være på julaften? Nå bedriver ho utestenging, gaslighten og har fått gullungen + samboer med på laget. Vi er verdens verste mennesker som leverte alle gavene samlet der ho skal være. Nå kan ho selvfølgelig ikke gi oss gaver og holder de som «gissel». Er så latterlig, vi kunne ikke brydd oss mindre. Så nå blir hele julen igjen en tragisk husmorfilm med svigermor i hovedrollen som offer og vi som skurkene. Gullungen synes vi er så slem og frekk (som leverte gavene deres og svigermor sine hos de, der de skal feire), men svigermor som nekter å levere gave til barnebarnet sitt er en helt. Ja i bakvendtland der kan alt gå an. Må understreke at eg bryr meg ikke om hva ho sier om oss, men synes fryktelig synd på min samboer (sier han ikke bryr seg, men han er et menneske han og). Noen som har erfaring med slike sinnsforvirra narsissister? Er det eneste som hjelper null kontakt? Skal nevnes ho vil ha oss der på julebesøk i romjula, men ho vil ikke si når, det vil ho invitere på den dagen og vi må bare holde av alle dager i tilfelle ho ringer😂😂😂 kan selvfølgelig ikke invitere en gitt dag, da det kan hende noe mer interessant enn oss og barnebarnet dukker opp. Blir spennende å se om ho dukker opp med gaver eller ringer, eg skal hvertfall sørge for å være «opptatt»!! God jul!🎄 Anonymkode: 9b7e2...546 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Puh. Håper du kan legge henne til side og tenke på noe annet natt til julaften. Det er klart det setter følelser i sving, men forsøk å tenke at dere får bare kjøre deres opplegg uavhengig av henne. Man kan ikke legge opp livet sitt etter sånne folk. Men det er du, og dere, som må gi slipp. Hun kommer ikke til å forandre seg - selv om hun aldri så mye burde. Anonymkode: e8a0b...991 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Det er lov å kutte ut folk selv om det er familie. Jeg kuttet ut faren min for snart 10 år siden siden han er toksisk. Det var tøft de to første årene men etter det er det den beste avgjørelsen jeg har gjort for meg selv❤️ Anonymkode: e12c3...8be 4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Det eneste som hjelper er dessverre å kutte de ut, kutte drastisk ned på kontakten, sette grenser, eller å blokkere de i perioder - alt etter hvor syke de er. Tror jeg hadde blokkert henne i julen, hun høres helt spinnvill ut... kos dere med barna og alle friske dere har rundt dere ❤️ Anonymkode: c9b25...e06 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tradisjonen tro gjør svigermor sitt beste for å ødelegge julen for alle de rundt. Hver lillejulaften. Trudde faktisk vi skulle slippe unna i år, da vi har valgt å ikke ferie med henne fordi alt absolutt alt handler om henne og ho skriker, banner, sjefer, slenger dritt, forskjellsbehandler barnebarn og egne barn. Men neida trur du ikke ho klarte å klikke fordi gavene hennes ble levert der ho skulle være på julaften? Nå bedriver ho utestenging, gaslighten og har fått gullungen + samboer med på laget. Vi er verdens verste mennesker som leverte alle gavene samlet der ho skal være. Nå kan ho selvfølgelig ikke gi oss gaver og holder de som «gissel». Er så latterlig, vi kunne ikke brydd oss mindre. Så nå blir hele julen igjen en tragisk husmorfilm med svigermor i hovedrollen som offer og vi som skurkene. Gullungen synes vi er så slem og frekk (som leverte gavene deres og svigermor sine hos de, der de skal feire), men svigermor som nekter å levere gave til barnebarnet sitt er en helt. Ja i bakvendtland der kan alt gå an. Må understreke at eg bryr meg ikke om hva ho sier om oss, men synes fryktelig synd på min samboer (sier han ikke bryr seg, men han er et menneske han og). Noen som har erfaring med slike sinnsforvirra narsissister? Er det eneste som hjelper null kontakt? Skal nevnes ho vil ha oss der på julebesøk i romjula, men ho vil ikke si når, det vil ho invitere på den dagen og vi må bare holde av alle dager i tilfelle ho ringer😂😂😂 kan selvfølgelig ikke invitere en gitt dag, da det kan hende noe mer interessant enn oss og barnebarnet dukker opp. Blir spennende å se om ho dukker opp med gaver eller ringer, eg skal hvertfall sørge for å være «opptatt»!! God jul!🎄 Anonymkode: 9b7e2...546 Selvfølgelig skal dere ikke på noe julebesøk hos dette kvinnemenneske. Hun er jo helseskadelig. For både store og små. Bare ignorer henne så godt dere kan. Etterhvert kan dere også skrive noen ord i sms eller mail. Om hun virkelig ikke skjønner selv hvorfor dere trekker dere bort fra henne. Godt du har en fin kjernefamilie ellers og at barna forhåpentligvis har besteforeldre eller forelder på din side av familien🌸 Anonymkode: adb78...41c 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Det skulle ikke vært lov å oppføre seg sånn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Skjønner ikke hvorfor du sier at jula er ødelagt? Det der er jo bare å trekke på skuldrene og le av. Dessverre passer det ikke å besøke henne i julen. Kutt all kontakt til et absolutt minimum. Anonymkode: 074fe...c0e 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Si. Neste jul inviterer jeg alle hit 3 søndag i advent for å bytte gaver. Fra 23 Desember til 3 Januar er vi ledige xx xx xxx og xx vi gjerne invitere dere hit på ..... ..... Kommer til å bli ramaskrik men si du trenger oversikt. Anonymkode: bd065...f78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden Hva om dere ikke bruker så mye energi og tid på ting dere ikke kan gjøre noe med. Ser ikke helt problemet. Ønsker hun å holde gavene igjen så må hun stå til ansvar for det. Anonymkode: 28051...44a 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Hvordan ødelegger hun jula om dere ikke bryr dere da? Men ja høres ut som at hun Kansje har noen problemer. Borderline evt. Anonymkode: cd323...59b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvordan ødelegger hun jula om dere ikke bryr dere da? Men ja høres ut som at hun Kansje har noen problemer. Borderline evt. Anonymkode: cd323...59b Eg bryr meg ikke om ho snakker stygt om meg, det har ho gjort lenge. Og løyet om meg, så er på en måte blitt immun. Forventer ikke noe annet. Ho prøver å ødelegge ved å skape drama ved å involvere andre som igjen tar kontakt med oss. Ho ødelegger ikke vår jul, den gleden får ho aldri. Vi blir bare sterkere sammen. Eg på min side tar det som et kompliment at ho avskyr meg. Har heldigvis en god porsjon galgenhumor som kommer godt med🤞🏻 Anonymkode: 9b7e2...546 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tradisjonen tro gjør svigermor sitt beste for å ødelegge julen for alle de rundt. Hver lillejulaften. Trudde faktisk vi skulle slippe unna i år, da vi har valgt å ikke ferie med henne fordi alt absolutt alt handler om henne og ho skriker, banner, sjefer, slenger dritt, forskjellsbehandler barnebarn og egne barn. Men neida trur du ikke ho klarte å klikke fordi gavene hennes ble levert der ho skulle være på julaften? Nå bedriver ho utestenging, gaslighten og har fått gullungen + samboer med på laget. Vi er verdens verste mennesker som leverte alle gavene samlet der ho skal være. Nå kan ho selvfølgelig ikke gi oss gaver og holder de som «gissel». Er så latterlig, vi kunne ikke brydd oss mindre. Så nå blir hele julen igjen en tragisk husmorfilm med svigermor i hovedrollen som offer og vi som skurkene. Gullungen synes vi er så slem og frekk (som leverte gavene deres og svigermor sine hos de, der de skal feire), men svigermor som nekter å levere gave til barnebarnet sitt er en helt. Ja i bakvendtland der kan alt gå an. Må understreke at eg bryr meg ikke om hva ho sier om oss, men synes fryktelig synd på min samboer (sier han ikke bryr seg, men han er et menneske han og). Noen som har erfaring med slike sinnsforvirra narsissister? Er det eneste som hjelper null kontakt? Skal nevnes ho vil ha oss der på julebesøk i romjula, men ho vil ikke si når, det vil ho invitere på den dagen og vi må bare holde av alle dager i tilfelle ho ringer😂😂😂 kan selvfølgelig ikke invitere en gitt dag, da det kan hende noe mer interessant enn oss og barnebarnet dukker opp. Blir spennende å se om ho dukker opp med gaver eller ringer, eg skal hvertfall sørge for å være «opptatt»!! God jul!🎄 Anonymkode: 9b7e2...546 Hadde valgt å holde meg langt unna dette mennesket, eller gitt ettertrykkelig beskjed at slik oppførsel aksepteres ikke. Jul eller ikke...Det går virkelig ikke an å oppføre seg på dette viset her.. Mennesker som ofte oppfører seg krakilske slik jeg oppfatter det her, kan respondere på knallhard grensesetting... Ihvertfall om de forstår at det er enten dette eller å være alene... Håper dere får en fin jul likevel 🎄💕 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Tusen takk, god jul til deg og!🎄 det har blitt satt grenser etter vi fikk barn, da vi ikke aksepterer skriking/utskjelling rundt barnet vårt. Svigermor blei veldig misunnelig og utagerende når vi fikk barn, taklet rett og slett ikke å dele oppmerksomheten med barnebarnet. Første møtet med barnebarnet endte med at min samboer blei skreket hold kjeft til og gjort arveløs.. Vi velger å holde på med vårt, men selvfølgelig er det en ubehagelig risikofaktor ved at ho kan dukke opp på døra og skrike (har gjort dette før). Eg er komt dithen om ho oppfører seg truende og ikke går, da sier eg at eg ringer politiet. Om ho ikke går, da ringer eg faktisk. Er ikke sikkert det skjer, men man kjenner desverre igjen mønster og oppførsel. Anonymkode: 9b7e2...546 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden Du bryr det vel litt, siden du skriver her inne? Men det skjønner jeg også. Konflikter er jo sjelden gøy, selv om du kanskje har "rett" her. Tror jeg bare ville oversett at hun er sur, jeg, men fortsatt være hyggelig tilbake - altså ikke blitt med på dramaet hun starter. Anonymkode: 2a500...7a1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tradisjonen tro gjør svigermor sitt beste for å ødelegge julen for alle de rundt. Hver lillejulaften. Trudde faktisk vi skulle slippe unna i år, da vi har valgt å ikke ferie med henne fordi alt absolutt alt handler om henne og ho skriker, banner, sjefer, slenger dritt, forskjellsbehandler barnebarn og egne barn. Men neida trur du ikke ho klarte å klikke fordi gavene hennes ble levert der ho skulle være på julaften? Nå bedriver ho utestenging, gaslighten og har fått gullungen + samboer med på laget. Vi er verdens verste mennesker som leverte alle gavene samlet der ho skal være. Nå kan ho selvfølgelig ikke gi oss gaver og holder de som «gissel». Er så latterlig, vi kunne ikke brydd oss mindre. Så nå blir hele julen igjen en tragisk husmorfilm med svigermor i hovedrollen som offer og vi som skurkene. Gullungen synes vi er så slem og frekk (som leverte gavene deres og svigermor sine hos de, der de skal feire), men svigermor som nekter å levere gave til barnebarnet sitt er en helt. Ja i bakvendtland der kan alt gå an. Må understreke at eg bryr meg ikke om hva ho sier om oss, men synes fryktelig synd på min samboer (sier han ikke bryr seg, men han er et menneske han og). Noen som har erfaring med slike sinnsforvirra narsissister? Er det eneste som hjelper null kontakt? Skal nevnes ho vil ha oss der på julebesøk i romjula, men ho vil ikke si når, det vil ho invitere på den dagen og vi må bare holde av alle dager i tilfelle ho ringer😂😂😂 kan selvfølgelig ikke invitere en gitt dag, da det kan hende noe mer interessant enn oss og barnebarnet dukker opp. Blir spennende å se om ho dukker opp med gaver eller ringer, eg skal hvertfall sørge for å være «opptatt»!! God jul!🎄 Anonymkode: 9b7e2...546 For at noen skal ta hovedrollen, må de rundt godta at hun tar den rollen. Det dere gjør er å slette henne fra rollelisten, og ta hovedrolle og birolle selv. GOD JUL! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du bryr det vel litt, siden du skriver her inne? Men det skjønner jeg også. Konflikter er jo sjelden gøy, selv om du kanskje har "rett" her. Tror jeg bare ville oversett at hun er sur, jeg, men fortsatt være hyggelig tilbake - altså ikke blitt med på dramaet hun starter. Anonymkode: 2a500...7a1 Eg bryr meg ikke om ho prater stygt om meg, men eg bryr meg om familien min og vil beskytte de. Skriver her inne for å få ut frustrasjon slik eg kan være hyggelig tilbake og ikke snakke om det høyt. Vil ikke gi det oppmerksomhet, men er redd for hva ho kan finne på og om det vil skremme mitt barn. Så det blir å systematisere følelser på en måte. Eg finnes ikke dramstisk, skyr det som pesten Anonymkode: 9b7e2...546 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du bryr det vel litt, siden du skriver her inne? Men det skjønner jeg også. Konflikter er jo sjelden gøy, selv om du kanskje har "rett" her. Tror jeg bare ville oversett at hun er sur, jeg, men fortsatt være hyggelig tilbake - altså ikke blitt med på dramaet hun starter. Anonymkode: 2a500...7a1 Selv om man ikke bryr seg om hva svigermor mener om en selv eller om hva hun ellers finner på, bryr man seg gjerne om hva hun kan finne på som er til skade for ungene, mannens følelser rundt det (det er mamma'n hans) og bekymrer seg for om svigermor kommer til å finne på noe som ødelegger julefeiringen for mann og barn (komme på døra og lage et helvetes spetakkel for eksempel). Anonymkode: 78600...869 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Si. Neste jul inviterer jeg alle hit 3 søndag i advent for å bytte gaver. Fra 23 Desember til 3 Januar er vi ledige xx xx xxx og xx vi gjerne invitere dere hit på ..... ..... Kommer til å bli ramaskrik men si du trenger oversikt. Anonymkode: bd065...f78 Dette er eg helt for! Og har prøvd å få til, men av en eller anna grunn er det visst helt umulig. Neste år har vi bestemt oss for å reise, da er vi helt fri og kan kose oss sammen uten ytre faktorer. Anonymkode: 9b7e2...546 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Problemet, ts, er ikke din svigermor. Folk har psykisk sykdom, de velger å ikke behandle eller regulere den. Sånn er verden. Man må forholde seg til den. Problemet er at de (dere) rundt henne ikke grensesetter ordentlig. Sperr nummeret hennes, slett henne fra sosiale medier, ikke åpne døren om hun dukker opp og - kutt kontakten med henne. Hennes sønn burde gått først, ja, men dere alle plikter å si «dette er ikke grei adferd. Velger du å oppføre deg slik så blir du ensom.». Start der. Helt normal grensesetting. Å kutte kontakten er ikke dramatisk - det er normalt. Folk har ikke rett til å omgåes dere. Det er ikke en rettighet man har fordi man deler gener. Fjern dere fra henne, og situasjonen. Hindre henne i å noensinne igjen treffe mindreårige barn. La henne være som hun velger å være - ovenfor den eneste personen hun har rett il å være stygg mot - seg selv. Anonymkode: 2907a...93e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv om man ikke bryr seg om hva svigermor mener om en selv eller om hva hun ellers finner på, bryr man seg gjerne om hva hun kan finne på som er til skade for ungene, mannens følelser rundt det (det er mamma'n hans) og bekymrer seg for om svigermor kommer til å finne på noe som ødelegger julefeiringen for mann og barn (komme på døra og lage et helvetes spetakkel for eksempel). Anonymkode: 78600...869 Helt korrekt! Du beskrev det bedre enn eg selv klarte❤️ vi er heldigvis enige om hva vi gjør om det skjer, men det skaper et ubehag vi gjerne skulle vært foruten. Nå har ho fått beskjed om når ho kan komme og levere. Så håper eg roen senker seg etter det🥰 for min del kunne ho gjerne latt vær å levere, lagt det utenfor, men min mann er redd det vil bli brukt imot han. Så lenge vi er enige om hvordan vi håndterer det så har eg akseptert det. Anonymkode: 9b7e2...546 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå