Gå til innhold

Leie leilighet og parkering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet i en enebolig. Etter jeg var på visning sendte jeg melding og spurte om hvordan det var med parkering der. Fikk til svar at jeg kunne parkere på siden av garasjen eller på gjesteparkering. Har så langt parkert ved garasjen. Men i dag når jeg kom hjem var det en bil som sto der. I tillegg var det fullt på gjesteparkeringen. Jeg parkerte da foran huset og spurte om de skulle ha gjester lenge og at jeg håpte det gikk fint at jeg parkerte der så lenge. Fikk svar at de skulle ha gjester en stund, og fint om jeg kunne parkere på gjesteparkeringen hvis det var plass der. 

Dette synes jeg er veldig spesielt og jeg er egentlig veldig irritert på at jeg som bor i huset må parkere lengre unna da de har gjester og egentlig har plass foran huset sitt. I tillegg har jeg det skriftlig at jeg har fått lov å parkere ved garasjen. De kan vel ikke plutselig si dette når gjesteparkeringen er full? Hvor skal jeg liksom parkere da? Og jeg kan ikke drive og sjekke om det er ledig der hele tiden for å flytte bilen min. Og hva i alle dager betyr "en stund"? 2 dager? En uke? De har familie på besøk.. 

Anonymkode: 58ea2...aa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leier du parkeringsplass/disponerer den ihht leiekontrakt eller har du bare fått lov å låne den/stå der når det er plass? Om du ikke betaler for det er nok ikke plassen din, du får anse deg selv som heldig som får låne den gratis det aller meste av tiden. Tror du parkering er gratis for huseier? Selvfølgelig er det ikke det, han har betalt for tomta. 

Anonymkode: 63ac2...226

• Liker 4
Skrevet

Hvis det står at du har parkeringsplass ved siden av garasjen så er den din! Leieboer hos oss har også fast parkeringsplass, og vi lar aldri gjester parkere der, selv om vi også har informert om en gjesteparkering litt lenger bort i gata, men det er jo tenkt for hans gjester. Den faste parkeringsplassen ved huset er jo hans plass! 

Anonymkode: aba46...dc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Leier du parkeringsplass/disponerer den ihht leiekontrakt eller har du bare fått lov å låne den/stå der når det er plass? Om du ikke betaler for det er nok ikke plassen din, du får anse deg selv som heldig som får låne den gratis det aller meste av tiden. Tror du parkering er gratis for huseier? Selvfølgelig er det ikke det, han har betalt for tomta. 

Anonymkode: 63ac2...226

Det står ingenting i kontrakten, men jeg spurte som sagt før jeg aksepterte leiligheten da jeg har bil og er avhengig av å ha parkering. Poenget her er at nå har de flere gjester på besøk og da er det plutselig ikke plass hverken der jeg pleier å parkerer eller på gjesteparkeringen. Hva skal jeg som leier gjøre da hvis de sier at jeg ikke kan stå utfor huset? De var fullt klar over at jeg hadde bil. 

Skrevet

Hvis ikke det står i kontrakten er det ikke din faste plass. Da må parkere i nærområdet til det blir plass igjen. Så har du lørt til en annen gang at du må få avtale om parkering med i kontrakten.

Anonymkode: f54c5...830

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg leier en leilighet i en enebolig. Etter jeg var på visning sendte jeg melding og spurte om hvordan det var med parkering der. Fikk til svar at jeg kunne parkere på siden av garasjen eller på gjesteparkering. Har så langt parkert ved garasjen. Men i dag når jeg kom hjem var det en bil som sto der. I tillegg var det fullt på gjesteparkeringen. Jeg parkerte da foran huset og spurte om de skulle ha gjester lenge og at jeg håpte det gikk fint at jeg parkerte der så lenge. Fikk svar at de skulle ha gjester en stund, og fint om jeg kunne parkere på gjesteparkeringen hvis det var plass der. 

Dette synes jeg er veldig spesielt og jeg er egentlig veldig irritert på at jeg som bor i huset må parkere lengre unna da de har gjester og egentlig har plass foran huset sitt. I tillegg har jeg det skriftlig at jeg har fått lov å parkere ved garasjen. De kan vel ikke plutselig si dette når gjesteparkeringen er full? Hvor skal jeg liksom parkere da? Og jeg kan ikke drive og sjekke om det er ledig der hele tiden for å flytte bilen min. Og hva i alle dager betyr "en stund"? 2 dager? En uke? De har familie på besøk.. 

Første mann til mølla prinsippet, kalles vel dette?

Anonymkode: 408fe...ac2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...