Gå til innhold

Kan plastisk kirurg se psykiatrisk journal på helsenorge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker å operere meg privat plastisk kirurgi i ansiktet, men har en veldig lang psykiatrisk journal med alvorlige problemer så er redd for at dersom de plastisk kirurgene kan se journalen på helsenorge som psykiatrien har skrevet så vil jeg få avslag på å bli operert. Tenker på de forskjellige klinikkene som fins rundtom i Oslo. Kirurgene er jo leger så vet ikke hva de kan se?  

Anonymkode: befb3...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tenker å operere meg privat plastisk kirurgi i ansiktet, men har en veldig lang psykiatrisk journal med alvorlige problemer så er redd for at dersom de plastisk kirurgene kan se journalen på helsenorge som psykiatrien har skrevet så vil jeg få avslag på å bli operert. Tenker på de forskjellige klinikkene som fins rundtom i Oslo. Kirurgene er jo leger så vet ikke hva de kan se?  

Anonymkode: befb3...7ac

Leger har ikke tilgang til din Helsenorge journal, eller din sykehus journal, med mindre de jobber på sykehus. 
Så er der noen unntak i forhold til denne fantastiske helsplattformen de har fått i tilknytning til St. Olavs. 

Men når problemstillingen i tråden her er om du skal la deg operere fordi en kirurg ikke vil operere deg dersom han kjenner til din sykehistorie, å er vel spørsmålet mer om du bør oppsøke en kirurg med spørsmål om operasjon? 

Anonymkode: b98e2...1f5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...