Gå til innhold

Hvordan fjerne pinne som gir blå farge i toalettet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Juleferien i år har for min del fått en utfordring jeg ikke så komme, vertskapet har puttet noen slags produkt, som de beskriver som pinne i toalettene i huset. Vannet i skåla blir blå og lukter parfyme og det skummer.

Mitt problem er at jeg blir dårlig av av dette, jeg er sensitiv/allergiker/kjemisk intolerant og må være i miljøer fri for irritanter, ellers blir jeg syk.

For å slippe å dra hjem vil jeg veldig gjerne høre om noen vet hvordan et slikt produkt kan fjernes. Det er ikke noe synlig festet i doskåla. Jeg har av naturlige årsaker ikke vært med på installeringen av greia og vet ikke noe om dette.

På forhånd takk.

Anonymkode: 89900...9ae

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om det ikke er synlig, så kan det være at pinnen ligger i sisterna? Det forutsetter at doen ikke er bygd inn på moderne vis. 

Anonymkode: 8f855...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn ellers så vet vel vertskapet hvordan de skal få fjernet dette? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn ellers så vet vel vertskapet hvordan de skal få fjernet dette? 

Han sier det ikke er mulig å fjerne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du spør vertskapet om de kan fjerne den. Du begynner virkelig ikke å grave i toalettet deres og fjerne ting uten å ha spurt først

Anonymkode: 2e2ac...10d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På vårt do puttes disse i knappen en suser ned med. (En må ta den av)

Anonymkode: 9ac8f...98e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de slipes ned i et lite hul unnder knapen man drar ned med. Kan ikke forstå hvordan du skal få de opp igjen desvere. De bå nok bare brukes opp, vet ikke om det vil gå fortere om du trykker mange ganger kansje? Du kan ikke benyte en annen do da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, alt tull folk skal putte i do. Kan du poste et bilde av det, så vi skjønner hva som menes? Lukta har sikkert satt seg nå, så tviler på at du slipper unna i jula.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Tror de slipes ned i et lite hul unnder knapen man drar ned med. Kan ikke forstå hvordan du skal få de opp igjen desvere. De bå nok bare brukes opp, vet ikke om det vil gå fortere om du trykker mange ganger kansje? Du kan ikke benyte en annen do da?

Jeg sjekket alle toalettene i huset. Alle har fått dette produktet i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelper det å lukke lokket på toalettringen før du spyler ned da?

Anonymkode: 3e091...ed6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det vegghengt do så settes de inn i en liten beholder bak knappen på veggen, i andre doer under knappen. Tror det skal godt gjøres å få den ut igjen, den forsvinner når man har flushet x antall ganger. Disse pinnene er for å kamuflere lukt etter dobesøk og de "holder doen ren". Kanskje du klarer å få den ut ved å åpne opp og bruke en pinsett. Jeg tåler disse men ja, noen reagerer på slike ting og enkelte får faktisk store utslett av alle slike midler.

Anonymkode: 02dcb...04d

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hjelper det å lukke lokket på toalettringen før du spyler ned da?

Anonymkode: 3e091...ed6

Vet ikke, jeg spyler alltid ned med lokket nede.

Det ser ut til at en viss fortynning foregår om jeg spyler ned gjentatte ganger etter hverandre. Det gjorde jeg før jeg gikk på toalettet for en time siden.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS, hold pusten mens du skyller ned 20 ganger mens du er der inne (evt. 10 ganger om du ikker har trent opp lungekapasiteten godt nok). Luft gjerne dersom det er vindu på do.

Få med deg en medsammensvoren som gjør det samme for å fremskynde prosessen. Blir vannet lysere og lysere for hver gang så er det snart borte. 

Dersom det plutselig blir mørkeblått igjen har de nok puttet på en ny, og det er på tide å reise så fort du har muligheten. Det aller beste vil være om du finner ut hvor de har lagret disse blå pinnene og gjemmer dem godt til du har reist. Enten er vertskapet blottet for empati, eller så trodde de at de gjorde en god gjerning mot dritlukt i julen, og snakker sant om at det ikke er noe å gjøre med. 

Anonymkode: 3e37e...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke hjelpe, men så utrolig kjipt å skulle få feiringen ødelagt av noe så banalt som noe de har putta i toalettet... Regner med du er bortreist? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bruk en bøtte vann i stedet?

Anonymkode: 4de82...2ff

Eller 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, hold pusten mens du skyller ned 20 ganger mens du er der inne (evt. 10 ganger om du ikker har trent opp lungekapasiteten godt nok). Luft gjerne dersom det er vindu på do.

Få med deg en medsammensvoren som gjør det samme for å fremskynde prosessen. Blir vannet lysere og lysere for hver gang så er det snart borte. 

Dersom det plutselig blir mørkeblått igjen har de nok puttet på en ny, og det er på tide å reise så fort du har muligheten. Det aller beste vil være om du finner ut hvor de har lagret disse blå pinnene og gjemmer dem godt til du har reist. Enten er vertskapet blottet for empati, eller så trodde de at de gjorde en god gjerning mot dritlukt i julen, og snakker sant om at det ikke er noe å gjøre med. 

Jeg skal nok få han som har puttet det inn i toalettene til å hjelpe til i morgen. Han vet fra gammelt av at jeg er veldig sensitiv og er helt ustyrtelig bortreist fra å vise hensyn av seg selv. Jeg stoppet han fra å skrubbe gulvene med Ajax i formiddag.

Han er ikke et klassisk ondt menneske, bare veldig, veldig utfordrende å omgås for meg. Jeg vurderer å legge han mildt for hat heretter, sånn for min egen overlevelse sin del.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nordlending skrev (8 minutter siden):

Kan dessverre ikke hjelpe, men så utrolig kjipt å skulle få feiringen ødelagt av noe så banalt som noe de har putta i toalettet... Regner med du er bortreist? 

Bortreist og det finnes ikke offentlig transport å oppdrive før 1. juledag. Vurderer til og med å gå ut og drite i skogen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppdatering herfra!

At det ikke gikk offentlig transport i dag var tull, jeg hadde søkt på galt tidspunkt første reisesøket.

Så jeg pakket og dro hjem nå i dag tidlig og er hjemme hos meg selv nå. Toalettrensegreia var siste dråpen som fikk det til å bli nok for meg og dere trenger ikke detaljene rundt de andre tingene. Takk for svarene, det var nyttig å få litt info levert midt på natta.

Håper en dusj fixer den brennende følelsen jeg har i huden over rumpe, lår og kjønnsorgan. Lungene bør roe seg i løpet av noen dager. Migrenen er allerede på vei bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...