AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Fikk igår beskjed om at de jeg skulle feire jul hos ikke kunne ha julefeiring likevel. Pga en kur med cellegift som måtte tas nå og ikke kunne vente. De måtte isoleres i 14 dager så ikke han som er syk blir innlagt på sykehus sa de. Dette har jeg såklart full forståelse for selv om jeg skulle ønske at jeg fikk beskjed om det litt før.. Har nå sett at de trykker på "interessert" på konsert på en uteplass i romjulen og at de har planer om å reise til annen familie i romjulen. Kjenner jeg blir skikkelig lei meg siden det at de avlyste gjør at jeg sitter alene på julaften. Syns det virker så merkelig at de skal på så mye annet i julen men kan ikke ha meg der i noen timer på julaften Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget men dette går mer innpå meg enn jeg skulle ønske. Anonymkode: b04cb...b96 1 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden ❤️ Anonymkode: c3f26...f32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Del Skrevet 21 timer siden Du har sett, du antar og du tolker. Kanskje bare den ene reiser på konsert, mens den syke tar det med ro hjemme. Uansett: Jula er ikke avlyst. Kjøp deg noe god mat, snop, brus, se serier og filmer, les en bok, ring noen andre venner, finn på noe gøy, gå turer og kos deg. Anonymkode: a3b5e...607 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 21 timer siden #4 Del Skrevet 21 timer siden De måtte isoleres i fjorten dager, men skal være sammen med andre? Hvem er disse i forhold til deg da? 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har sett, du antar og du tolker. Kanskje bare den ene reiser på konsert, mens den syke tar det med ro hjemme. Uansett: Jula er ikke avlyst. Kjøp deg noe god mat, snop, brus, se serier og filmer, les en bok, ring noen andre venner, finn på noe gøy, gå turer og kos deg. Anonymkode: a3b5e...607 Nei, jeg antar ikke. Vi skal i samme familieselskap. Det er vel litt rart når de skal være isolert pga frykt for smitte? Takk for tips! 🥰 Skal prøve! TS Anonymkode: b04cb...b96 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Del Skrevet 21 timer siden Hm rart de tenker å gjøre alt mulig annet ja når situasjonen er så alvorlig som den er. Hvem er de for deg, er det foreldrene dine? Forresten så er det ikke julen som er avlyst, en jul er ikke mulig å avlyse for den skjer uansett. Det er feiringen deres som er avlyst. Selskapet. Ikke julen. Du må svelge skuffelsen og ut og kjøpe et eller annet du kan lage til middag i morgen. Butikkene er oppe til kl 13. Anonymkode: 6c8fe...8ed 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden visp skrev (2 minutter siden): De måtte isoleres i fjorten dager, men skal være sammen med andre? Hvem er disse i forhold til deg da? Familie... (Far + stemor med barn) TS Anonymkode: b04cb...b96 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden At de har trykket interessert trenger ikke bety at de skal! Kanskje de trykket før de visste? Anonymkode: 9681f...42b 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Stakkars menneske som går på cellegift og i tillegg må isoleres. Forstår at det er en kjip beskjed for deg å få, men så lenge de ikke avlyste fordi de ikke vil ha deg der eller fordi de ikke liker deg, tror jeg at jeg hadde sett på det annerledes og uunngåelig. Jeg tror at jeg hadde gjort det beste ut av det, med filmer, mat, serier, snacks, og forsøkt å være litt takknemlig for at man selv ikke ligger for døden og fortsatt har muligheter. Kanskje ha en plan B neste år dersom man skal feire med alvorlig syke mennesker ❤️ Anonymkode: 69eba...52f 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hm rart de tenker å gjøre alt mulig annet ja når situasjonen er så alvorlig som den er. Hvem er de for deg, er det foreldrene dine? Forresten så er det ikke julen som er avlyst, en jul er ikke mulig å avlyse for den skjer uansett. Det er feiringen deres som er avlyst. Selskapet. Ikke julen. Du må svelge skuffelsen og ut og kjøpe et eller annet du kan lage til middag i morgen. Butikkene er oppe til kl 13. Anonymkode: 6c8fe...8ed De er famile (far + stemor med barn) TS Anonymkode: b04cb...b96 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Del Skrevet 21 timer siden Så flaut for dem! De skal i samme selskap som deg i romjulen etter at de har sagt at de ikke kan ha julaften hos seg pga de skal være isolert i 14 dager pga lavt immunforsvar etter cellegift? Anonymkode: 0c931...d28 13 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 21 timer siden #12 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Familie... (Far + stemor med barn) TS Anonymkode: b04cb...b96 Ja, det er jo litt unntakstilstand, men dra ut og kjøp deg noe godt i morgen og kos deg med en serie eller noe? Gå deg en lang tur på dagen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Del Skrevet 21 timer siden Lurer på hva slags cellegift dette er. Høres mer ut som beinmargstransplantasjon utifra hva du beskriver mtp isolasjon. Anonymkode: 0c931...d28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Del Skrevet 20 timer siden Julen er jo ikke avlyst, men dere må endre planer. Kan bli en nydelig jul, hvis du bestemmer deg for det. Anonymkode: cf5fc...965 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klott Skrevet 20 timer siden #15 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurer på hva slags cellegift dette er. Høres mer ut som beinmargstransplantasjon utifra hva du beskriver mtp isolasjon. Anonymkode: 0c931...d28 Man får ikke cellegift hvis man har infeksjon. Da er det naturlig å isolere seg for å unngå smitte. Som det står i hi, kan ikke kuren utsettes. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Del Skrevet 20 timer siden Det er jo forskjell på å ha andre inn i hjemmet sitt og det om noen går ut mens den syke er hjemme. Men jeg ville nok isolert hele familien for å være på den sikre siden.. Anonymkode: f9545...9f1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Del Skrevet 20 timer siden Klott skrev (2 minutter siden): Man får ikke cellegift hvis man har infeksjon. Da er det naturlig å isolere seg for å unngå smitte. Som det står i hi, kan ikke kuren utsettes. Du, det vet jeg! Men nå sto det at kuren skulle gis nå og at de måtte isoleres i 14 dager etter det. Anonymkode: 0c931...d28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Del Skrevet 20 timer siden Hvor bor du? Vi bor i Bergen og har plass til flere selv om det gjerne ikke er ideelt for deg(?) Er alene vi også (mor og to barn), så vi får 3 venner/bekjente alene som også hadde sittet alene. Anonymkode: a4842...b7c 1 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #19 Del Skrevet 20 timer siden Klott skrev (3 minutter siden): Man får ikke cellegift hvis man har infeksjon. Da er det naturlig å isolere seg for å unngå smitte. Som det står i hi, kan ikke kuren utsettes. Man får ikke nadir samme dag som cellegiftkuren. Det skjer ikke før dag 10-14. Det er ikke vanlig å være isolert fra omverdnen i 14 dager i forbindelse med cellegiftkur. Og om det så skulle være tilfelle, kan da ikke vedkommende velge å isolere seg på julaften og likevel dra i juleselskap en av de andre juledagene... Høres bare ut som en dårlig unnskyldning. Anonymkode: 7d8d3...d48 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 20 timer siden #20 Del Skrevet 20 timer siden Høres rart ut….jeg fikk også nettopp cellegift (andre gangen med tilbakefall og min tiende kur tilsammen av en sterk kur), og jeg har aldri måtte isoleres i to uker etter kur.. Eneste er at dag 9-11 etter kur så er immunforsvaret på det laveste før det begynner å gå opp igjen, og man bør helst ikke oppsøke folkemengder, og hvis man får besøk så må de være helt friske. Moren min har f.eks. vært her i 3 uker for å hjelpe meg med baking og div til jul, og søsteren min og tantejenta mi kom i går. Neste kur er på nyåret. Så for meg skurrer det at vedkommende skal isoleres i 2 uker, særlig mtp at de skal på besøk og arrangement i romjula, særlig hvis du er frisk som en fisk og ikke smittebærer 6 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå