Gå til innhold

Trives ikke i jobben - ta master eller ny utdanning?

wwilla

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som konsulent innen IT, tjener godt men trives egentlig ikke i jobben.. 

Markedet er ikke så bra for tiden, det er en del usikkerhet om behovet fremover med utviklingen av AI og lignende. Samtidig skulle jeg ønske jeg jobbet med noe mer meningsfylt og givende, og jeg savner faktisk å være mer i fysisk bevegelse på jobb, nå er det foran en PC hele dagen. Føler jeg har mistet litt motivasjonen rett og slett.

Jeg er over 30 og har både boliglån og ganske mye studielån så litt begrensede muligheter.. Ellers gode karakterer fra bacheloren.

Leker litt med tanken på å ta en mastergrad eller ny utdanning, kanskje på deltid. Har kikket litt på master i helse og teknologi på Oslomet som virker interessant, men usikker om jeg må flytte dit for å begynne der, det står de har 2-3 samlinger i året. Pleier det være lagt opp til at man kan bo i andre byer da?

Ellers har jeg sett på master i helseinformatikk eller digitalisering i helsesektoren men ser ut som jeg ikke oppfyller kravene 🥲 (mener man må ha helsefaglig bachelor eller bachelor i informatikk). 

Et annet yrke jeg synes virker veldig spennende og givende er sykepleie, med spesialisering innen anestesi eller kreft. Men hvis jeg skulle blitt spesialsykepleier vil det vel ta 7 år.. man må ha to år erfaring før det er mulig å søke master i spesialisering slik jeg har forstått? Da blir det vanskelig å få det økonomiske til å gå rundt. 

Tar gjerne imot alle råd og innspill :)

Endret av wwilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen erfaring med sykepleie. Men tok fagskole mens jeg jobbet i en større bedrift. Studerte både fulltid og deltid i denne periode . Gikk veldig bra.

Hadde jo full lønn så hadde ikke trengt stipend utenom til å betale skolen.

skilestbeid ble gjort etter barna hadde lagt seg, 2-3 ganger i uken. Krevde god planlegging.

Anonymkode: 3865a...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen erfaring med sykepleie. Men tok fagskole mens jeg jobbet i en større bedrift. Studerte både fulltid og deltid i denne periode . Gikk veldig bra.

Hadde jo full lønn så hadde ikke trengt stipend utenom til å betale skolen.

skilestbeid ble gjort etter barna hadde lagt seg, 2-3 ganger i uken. Krevde god planlegging.

Skolearbeid ikke skilestbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå sidelengs inn i velferdsteknologi.

Ja, vi behøver sykepleiere. Men helsevesenet kommer aldri, noensinne, til å gå rundt uten it-teknikere. Tanken på at systemer skal gå rundt «helt av seg selv» er langt uti fremtiden. Vi rigger, her og nå, for et samfunn med enorme mengder eldre og syke og enormt mye mindre behåmanning. Veien til let er velferdsteknologi. Det er der helsenorge satser for tiden.

Anonymkode: 11a94...fb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes det virkelig ingen andre jobber du allerede er kvalifisert for?  Utdanningen din høres jo ut som den kan være relevant for så mye.

Anonymkode: b7a1e...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke bli sykepleier hvertfall. Bare å google hvorfor så ser du at folk slutter i hopetall. Er en av de selv. Skal aldri tilbake på gulvet i pleie. Men vurderer noen av de samme retningene som deg 😊

Anonymkode: 4ae6b...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med bare å bytte jobb? 

Anonymkode: 30776...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en åpen søknad til noen som driver med helseteknologi. Er ikke sikkert du trenger mer utdanning. Hva jobber du med innen IT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke kast bort penger på en "master". IT er kjedelig ja, men har du først jobb ville jeg fortsatt der. Bli flinkere på ditt fagfelt og bli "uunnværlig".

Anonymkode: 2ef30...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...