Gå til innhold

Hva syns menn om kroppshår hos kvinner

clara73

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du får utstyre deg med kart og kompass da, så får vi se om du finner frem i skogen ;)😉

Anonymkode: f0a23...191

Du tror jeg trenger det for å finne fram der altså ? 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trøndermann skrev (2 timer siden):

Du tror jeg trenger det for å finne fram der altså ? 😏

Mulig. Eller kanskje jeg har lyst til å lede deg langt inn i skogen.........;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og det er mange menn og kvinner men spesielt kvinner som snakker ned andre som velger å barbere seg eller fjerne hår Her er ingen bedre enn den andre. Slik alle slike tråder viser. Så her er ikke de som velger å ha hår et hårstrå bedre, langt der ifra. 

"Å klare" er ikke det samme som at det er det en foretrekker om en har et valg, det vet du også. De fleste kvinner har langt hode hår, og de fleste menn foretrekker langt hode hår på en kvinne. Ønsker du å revolusjonere feminismen eller at alle kvinner skal føle seg fri til å være slik de vil så betyr dette også å respektere at noen ønsker å fjerne kroppshår fremfor å latterliggjøre de eller så tvil om hvorfor de velger som de gjør. Og kom ikke her og si at ikke at ikke langt hodehår handler om femininitet, slik både menn og kvinner snakker om at kvinner med kort hår ser ut som gutter. Vi liker at det er en forskjell på hodehår og på legghår på menn kontra kvinner, men alle står jo fritt til å gjøre nett hva de vil. 

Anonymkode: e9302...147

Dere hårløse, som står til normen, går alltid i forsvar med bothsideism.

Dette er norm og kultur, ikke personlig, ikke biologi. Det får dere i det minste bare akseptere. Det er fakta. Helt greit å ha det som preferanse. Men å tro at dette er noe personlig er bare idioti. Svært få menn og kvinner oppfører seg særlig fritt. Det er derfor de fleste mennesker er dørgende kjedelige. Hår er bare et eksempel.

At dere ikke ser noe problem med en utseende- og sexfiksert kultur, som gir komplekser, for menn og kvinner, er bare usjarmerende all den tid dere heller bruker tiden deres på å mase rundt om preferansene deres.

Du er fri til å velge akkurat hva du vil. Jeg skal ikke stoppe deg fra at alt du liker ligner på alt alle andre liker.

Anonymkode: 12a85...764

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dere hårløse, som står til normen, går alltid i forsvar med bothsideism.

Dette er norm og kultur, ikke personlig, ikke biologi. Det får dere i det minste bare akseptere. Det er fakta. Helt greit å ha det som preferanse. Men å tro at dette er noe personlig er bare idioti. Svært få menn og kvinner oppfører seg særlig fritt. Det er derfor de fleste mennesker er dørgende kjedelige. Hår er bare et eksempel.

At dere ikke ser noe problem med en utseende- og sexfiksert kultur, som gir komplekser, for menn og kvinner, er bare usjarmerende all den tid dere heller bruker tiden deres på å mase rundt om preferansene deres.

Du er fri til å velge akkurat hva du vil. Jeg skal ikke stoppe deg fra at alt du liker ligner på alt alle andre liker.

Det samme gjelder for langt hodehår som eksempel også. De færeste menn går for kvinner med kort klippet hår om de får velge. Vi har preferanser.  Dere kvinner har plenty av de også. Det er ikke det samme for deg om du blir sammen med en fyr med langt fett hår. Men kanskje du er unikumet som elsker det fot du er så fri og går dine egne veier.

Anonymkode: 40d88...2bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

menn og kvinner, er bare usjarmerende all den tid dere heller bruker tiden deres på å mase rundt om preferansene deres..

Dette er trådens tema. Menn og kvinner som oppsøker trådtitler de helst skulle ha sett at ingen diskuterte for å fortelle oss det er usjarmerende.

Anonymkode: f493c...14f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mulig. Eller kanskje jeg har lyst til å lede deg langt inn i skogen.........;)

Er jo herlig å utforske hele skogen ( særlig om den er stor og tett ), helt til man kommer lengst inn i den..og bli der ei stund...😉

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme gjelder for langt hodehår som eksempel også. De færeste menn går for kvinner med kort klippet hår om de får velge. Vi har preferanser.  Dere kvinner har plenty av de også. Det er ikke det samme for deg om du blir sammen med en fyr med langt fett hår. Men kanskje du er unikumet som elsker det fot du er så fri og går dine egne veier.

Nå er ikke jeg den du spør.

Men det er ikke nødvendig å være fri og gå egne veier for å se at vi alle er påvirket av det som regnes som det rådende skjønnhetsidealet.  Vi følger moten og tror kanskje det er fordi vi selv synes det er fint, men hvorfor går vi da ikke i det vi syntes var fint for 20 år siden? Det skal mye til at man ikke blir påvirket, og jeg synes ikke det er nødvendig å blånekte for det.

Anonymkode: b45e3...ecc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er ikke jeg den du spør.

Men det er ikke nødvendig å være fri og gå egne veier for å se at vi alle er påvirket av det som regnes som det rådende skjønnhetsidealet.  Vi følger moten og tror kanskje det er fordi vi selv synes det er fint, men hvorfor går vi da ikke i det vi syntes var fint for 20 år siden? Det skal mye til at man ikke blir påvirket, og jeg synes ikke det er nødvendig å blånekte for det.

Hinduene fjerner kroppshår, muslimer fjerner kroppshår, Kleopatra fjernet kroppshår på den tiden. Venus maleriet som ble malt i 1486 ble malt uten kjønnshår. I renessansen hadde de egne barber rom på slottene. Vi har fjernet hår på kroppen vår i alle tider, i alle kulturer. Det er direkte feil og kunnskapsløst å hevde noe annet.

Ja vi blir preget av det vi ser rundt oss (som f.eks at kvinner skal ha langt hodehår og menn kort) men det blir unektelig feil å hevde at kvinner blir nærmest tvunget til å fjerne kroppshår.  Det stemmer jo ikke. Men dere nekter å tro at kvinner kan like å være glattbarbert fordi det ikke stemmer med det dere mener. Det er flere som ser håret på hode ditt enn håret på kjønnsorganer (regner jeg med) så om dere er så opptatt av å bryte med skjønnhetsidealet og standarder så begynner dere i helt feil hår her. Men det skriker dere ikke opp om, merkelig nok.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hinduene fjerner kroppshår, muslimer fjerner kroppshår, Kleopatra fjernet kroppshår på den tiden. Venus maleriet som ble malt i 1486 ble malt uten kjønnshår. I renessansen hadde de egne barber rom på slottene. Vi har fjernet hår på kroppen vår i alle tider, i alle kulturer. Det er direkte feil og kunnskapsløst å hevde noe annet.

Ja vi blir preget av det vi ser rundt oss (som f.eks at kvinner skal ha langt hodehår og menn kort) men det blir unektelig feil å hevde at kvinner blir nærmest tvunget til å fjerne kroppshår.  Det stemmer jo ikke. Men dere nekter å tro at kvinner kan like å være glattbarbert fordi det ikke stemmer med det dere mener. Det er flere som ser håret på hode ditt enn håret på kjønnsorganer (regner jeg med) så om dere er så opptatt av å bryte med skjønnhetsidealet og standarder så begynner dere i helt feil hår her. Men det skriker dere ikke opp om, merkelig nok.

Hvorfor sier du dere til meg. Jeg fjerner kroppshår. Jeg innbiller meg bare ikke at det er et valg jeg gjør i et vakuum.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor sier du dere til meg. Jeg fjerner kroppshår. Jeg innbiller meg bare ikke at det er et valg jeg gjør i et vakuum.

Vi lever i et sivilisert samfunn, selvfølgelig speiles måten vi ter oss på og ser ut på resten av menneskeheten, hvis ikke kunne vi jo like gjerne oppført oss som tyranner og buskmenn. Tror vi skal alle være glad for at vi har sosiale kodekser og at vi speiler hverandre både i oppførsel og hva vi tiltrekkes av. De fleste menn tiltrekkes av feminint langt hodehår, vi liker at det er markante forskjeller på kvinner og menn, en av de forskjellene er at kvinner har glatt hud. 

Men kvinner må slutte å late som at kroppshår er det eneste dette gjelder for, og menn er de eneste som har preferanser. Dere kvinner har en hel drøss med preferanser på oss menn, det er ikke synd i dere fordi vi menn liker glatte kvinnelegger og ikke hårete. Og det å fjerne kroppshår har blitt gjort i lange tider, verden over. Kulturer helt uavhengig av hverandre, det er det vel neppe uten grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndermann skrev (6 timer siden):

Er jo herlig å utforske hele skogen ( særlig om den er stor og tett ), helt til man kommer lengst inn i den..og bli der ei stund...😉

Mmmm, ja. Deilig å få mest mulig ut av opplevelsen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 22.03):

Ja, huff så fælt å være naturlig! Det forklarer jo egentlig den kunstigheten og romantiseringen vi har av sex og samliv! Før var vi naturlige, nå liker vi det som er forventet av oss å like,  og som til slutt blir en tragisk sannhet! 

Anonymkode: 5ae75...e61

Det har jo bare å gjøre med hva man synes er pent eller ikke. Er du like kritisk til at folk går til frisøren og får krøller, striper, farger og alskens unaturligheter på hodet? Eller at menn barberer seg i ansiktet? Skjegg er jo like naturlig som alt annet hår? Sminke? Tatoveringer? Lage hull i ører (og diverse andre steder) for å henge dingser av metall der? Selvbruningskrem? Osv osv. De aller fleste, inkludert deg, er til de grader «unaturlige».

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan ikke dere to fortsette dette på pm?

Anonymkode: 05f33...583

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lever i et sivilisert samfunn, selvfølgelig speiles måten vi ter oss på og ser ut på resten av menneskeheten, hvis ikke kunne vi jo like gjerne oppført oss som tyranner og buskmenn. Tror vi skal alle være glad for at vi har sosiale kodekser og at vi speiler hverandre både i oppførsel og hva vi tiltrekkes av. De fleste menn tiltrekkes av feminint langt hodehår, vi liker at det er markante forskjeller på kvinner og menn, en av de forskjellene er at kvinner har glatt hud. 

Men kvinner må slutte å late som at kroppshår er det eneste dette gjelder for, og menn er de eneste som har preferanser. Dere kvinner har en hel drøss med preferanser på oss menn, det er ikke synd i dere fordi vi menn liker glatte kvinnelegger og ikke hårete. Og det å fjerne kroppshår har blitt gjort i lange tider, verden over. Kulturer helt uavhengig av hverandre, det er det vel neppe uten grunn. 

Det er ikke en av de forskjellene , nei. Kvinner har ikke "glatt" hud. Unge mennesker har glatt hud, og huden er glatt der det ikke er hår. Når man vokser vekk hår, blir den glatt, men det er ikke noe damer har fra før av. Det er et kulturelt fenomen. 

Man ser som oftest fint forskjell på menn og damer uansett. Jeg er cirka aldri i tvil. Hvis du er det, bør du heller ta en synstest.

Dessuten er de overflatiske preferansene eller kravene til damer langt høyere enn menn og de er blitt enda høyere (for 20 år siden shavet ikke damer lår og armer, nå skal de gjøre det også). Det er bare sånn det er og det ser man her inne, samtidig som menn bare dilter etter normene og dermed også prefererer mer og mer styr som damer må gjøre.

Og den historieskrivingen din står ellers til stryk. Det hjelper ikke å påstå noe. Det blir ikke sant av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke dere to fortsette dette på pm?

Anonymkode: 05f33...583

Jo, gjerne det :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er ikke en av de forskjellene , nei. Kvinner har ikke "glatt" hud. Unge mennesker har glatt hud, og huden er glatt der det ikke er hår. Når man vokser vekk hår, blir den glatt, men det er ikke noe damer har fra før av. Det er et kulturelt fenomen. 

Man ser som oftest fint forskjell på menn og damer uansett. Jeg er cirka aldri i tvil. Hvis du er det, bør du heller ta en synstest.

Dessuten er de overflatiske preferansene eller kravene til damer langt høyere enn menn og de er blitt enda høyere (for 20 år siden shavet ikke damer lår og armer, nå skal de gjøre det også). Det er bare sånn det er og det ser man her inne, samtidig som menn bare dilter etter normene og dermed også prefererer mer og mer styr som damer må gjøre.

Og den historieskrivingen din står ellers til stryk. Det hjelper ikke å påstå noe. Det blir ikke sant av det.

Ta å les en historiebok, bare et vennskapelig råd til deg

Før du slutter å lyge er det jo ikke noe vits å diskutere med deg, kanskje du tror på løgnene dine selv men med et snev av kunnskap om det du uttaler deg om bør en jo kunne forvente nør du er så påståelig.

https://www.nrk.no/trondelag/xl/bar-eller-busk---harfjerning-i-underlivet-har-vaert-et-styr-i-tusenvis-av-ar-1.13029809

Vi vet at kvinner har fjernet kroppshår siden år 4000 før Kristus, da med en hjemmelaget krem som inneholdt arsenikk. I det gamle Egypt var idealkroppen glatt og hårløs, og i renessansen hadde slottene gjerne barberingsrom. På 50-tallet ble barberhøvler 

https://www.utrop.no/live-plus/24192/

Voksne muslimer flest, fjerner regelmessig armhule- og kjønnshår.

I islam er det klare retningslinjer for hvilken hårvekst som skal bevares, trimmes og fjernes. Hår i armhulen og nedenfor navlen skal fjernes både hos menn og kvinner.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som jabber om naturlig får heller slå seg til langt inne i en steingrotte uten moderne medisin, uten prevensjon, uten klær, sminke, biler, elektrisitet, frisører, tannleger

Så får vi se da hvor mye hold det er i dette "naturlig" argumentet deres da er.

De fleste tar p piller eller bruker prevensjon enda så unaturlig det er, de fleste tar en paracet for hodepine.

Ingenting  og ingen i dagens samfunn er naturlig og takk og lov for det. 

Jeg er så glad for at jeg både kan velge å barbere meg, dusje med innlagt vann, sminke meg og gå til frisøren slik jeg selv vil og ønsker, nei Ingenting av det er naturlig, også? Dobbelt moral som å hetse noe for å være unaturlig samtidig som en garantert lever fullstendig unaturlig selv er jo bare helt molbo. Det er så deilig å fjerne kroppshår og følelsen av å ha glatt hud så den unaturlige luksusen unner jeg meg lett så får nå heller grotte menneskene som bare lever naturlig leve sine liv slik de vil. Live and let live. Men mer naturlig enn andre er de selvfølgelig ikke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt!  Få mest mulig ut av skogen..og opplevelsen den kan gi 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndermann skrev (50 minutter siden):

Så absolutt!  Få mest mulig ut av skogen..og opplevelsen den kan gi 😉

:rodmer:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt spurt om mange ganger oppigjennom årene, og har svart et parr ganger tidligere. Har ikke endret mening, syns hår på bryst/legger/armhuler/leppe osv er en smule maskulint. Foretrekker at det er lite maskulinitet hos kvinner.

Anonymkode: 42f1b...6e1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...