Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir avogtil sååå irritert på Tvèn. Eller det er jo samboeren min jeg blir irritert over da. Men han har den alvorlige sykdommen "tvoholiker". Er alltid noe å se, zapp, zapp, zipp, zapp...Og når det ikke er tv, så er det playstation....

Jeg liker jo å se på tv avogtil, men ikke hele tiden. Det blir jo til at jeg er mer på internett da...Nå har vi heldigvis to tv`er, sånn at jeg kan se det JEG vil se uten diskusjoner.

Avogtil savner jeg "de gode samtalene". Sitte i sofaen en lørdag eller søndag og bare prate om alt og ingen ting. MEN..som mange menn, er han ikke av den snakkesalige typen. Han "gidder" ikke å bruke "flere timer" på å mase mye med "skit".

Etter 3 år i samboerskap er det vel lett å bli litt "som ett gammel ektepar".

Løsningen blir vel å begynne å gå ut mer, eller å være flinkere til å finne på ting sammen.

Helt gale er det jo ikke hele tiden da. Stort sett har vi det bra, men det skal kanskje alltid være noe. Ja,ja...det hjelp med en liten utblåsing, er ikke fullt så irritert lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei L@dy!

Hos oss er det akkurat motsatt. Han sitter omtrent konstant forran den hersens datamaskinen. :evil: Det fører til at jeg sitter mer foran tv-en.

Men jeg skjønner hvordan du har det! Jeg savner også å sitte i sofaen noen kvelder å bare prate innimellom. Men, gutter er visst ikke sånn :P

Heldigvis er dette mest i perioder..

Jeg har begynt å gå mer ut sammen med vennene mine, så får han sitte foran maskina si, og spille AO. På den måen unngår jeg at jeg blir irritert fordi han bruker masse tid på det. Joda, jeg skjønner at det er moro, og at han blir litt hekta, men innimellom blir jeg så innmari sjalu. Han JOBBER med data også jooooo :P

Når jeg da kommer hjem, så kommer han og sitter sammen med meg, også koser vi oss sammen.

Det gjelder å bruke litt kvinnelist ;)

Du får bruke litt du også ;)

Lykke til!

Klem fra Kosepia

Skrevet

Hva med å overraske gemalen med en middag ute, lang kosekveld over noen glass i en vinkjeller eller en piknik i stuen.

Så får du han for deg selv en liten stund.

Skrevet

Hei L@dy!

Menn klarer ofte ikke å gi så mye nærhet og kontakt som vi kvinner krever. Symbiosen- det tette samværet man har når man er nyforelsket- blir veldig ofte brutt når man har vært sammen en stund.

For å bruke et bilde på situasjonen: Kvinner har en diger brannslange som de kommuniserer med og sender og mottar følelser gjennom. Menn har en liten hageslange. (Satt på spissen) Det er kjønnsrelaterte forskjeller som bare er der.

Å mase på ham gjør bare vondt verre, det er som å prøve å presse i ham et kakestykke til når han allerede er stappmett.

Jeg har noen råd til deg (og andre i samme situasjon) som tar sikte på å få mannen ut av "dvalen", og åpne ham for mer kontakt med deg når han er gått lei.

1. Godta at det er grenser for hvor mye nærhet han kan prestere å gi. Menn og kvinner er nå engang forskjellige.

2. Innse at forventningene du hadde til ham, var for høye. At du må senke forventningene til et realistisk nivå. Vil du ikke senke forventningene, vil det ødelegge forholdet på lang sikt.

3. Sørg for å ha et nært forhold til flere venninner. Så fort du merker at han trekker seg bort, og du blir lei deg, kan du ringe en venninne og avtale å møtes med èn gang, eller dere kan snakke fortrolig om problemet. Sørg bare for å ha flere nære venninner, slik at du ikke overbelaster èn enkelt.

4. Sørg også for å ha mannlige venner som ikke bare holder med deg, men som også har stor forståelse for din kjærestes situasjon. Da vil du møte både medfølelse og motstand, og du vil få en mer realistisk forståelse for hva en mann kan gi deg.

5. Godta at kjæresten din har behov for å gjøre noe annet i noen timer- kanskje oftere enn det du har. Jobbe, være sammen med venner, spille data, se på tv, gå tur med hunden, sove, lese avisen. Etterpå vil han ha mer albuerom til å gi deg kjærlighet, og motta mer av din kjærlighet.

6. Innse at det ikke er tilfredsstillende for deg å være sammen med ham når han ikke er tilstede. Ta konsekvensen av det, og finn på ting for deg selv som du har glede av når han glemmer seg bort.

7. Foreslå eventuelt andre måter å være sammen på, der ord ikke er nødvendige. Ligge på sofaen og se en film sammen, elske, gå på kino, for eksempel.

8. Finn deg en annen kjæreste hvis du ikke kan leve med den mengden nærhet han kan gi deg. Allerede etter et halvt år vil du skjønne om han kan gi deg det du har behov for. Det er mer nedbrytende for deg å leve i et forhold der du føler deg avvist hele tiden, enn å leve alene uten kjæreste.

Ofte er det sånn at vi kvinner får energi ved å være sammen med andre og kommunisere, mens menn ofte tappes for energi når de gjør det samme over lengre tid. Kan det være forklaringen?

Jeg skjønner at dette var en utblåsning L@dy, men jeg valgte å svare seriøst på det likevel. :wink:

Dawna

Skrevet

kjempebra innlegg Dawna

koldbruna 8)

Skrevet

Ofte er det sånn at vi kvinner får energi ved å være sammen med andre og kommunisere, mens menn ofte tappes for energi når de gjør det samme over lengre tid. Kan det være forklaringen?  

Nå gikk det et lys opp for meg. Såklart det er slik det er!

Det eneste de mestrer å gjøre over lang tid er se på tv eller spille på dataen. Og det trengs det jo ikke mye innlevelse eller krefter til...

:hoho::hoho:

Skrevet

Nettopp derfor er ofte menn bedre langdistansesjåfører og togførere enn kvinner.

De kan ligge i 6-7 timer på taket en vårdag og hamre spiker, mens det ville gjort en kvinne sprø å gjøre det samme.

Kvinner er rett og slett mer sosialt orientert.

Skrevet

Hei! Takk for mange gode svar, og særlig til Dawna som hadde mange fine synspunkter. Er veldig enig i du skriver.

Dawna

Veldig bra sagt. Jeg sier som Henna. "Såklart det er slik det er! " :)

Jeg må nok bare innse at han er en mann, :wink: med alle de positive og negative forskjellene det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...