AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hei, Hvordan håndterer du å være med din triggere i høytider som dette? Når du er så utenfor toleransevinduet ditt? I 1 døgn? Har en bror som utsatte meg for seksuelle overgrep som barn, og dette er første året jeg er hjemme på 6 år. Hadde mentalt forberedt meg på å møte han i morgen, men ikke at han skulle komme hit i kveld og overnatte. Han har leilighet i samme by som mine foreldre bor. Jeg bor 3 timer unna, så kan ikke bare dra hjem. Jeg har ikke mulighet til å låse soverommet, da det ikke er lås i døra. Merket at jeg gikk inn i en «fight-flight-freeze» modus, med en gang han kom inn døra. Mulig det er fordi at jeg gjennomførte EMDR behandling for noen månender siden, og at det blir ekstra sterkt. Selv om flaschbacksene har lunket, er fortsatt kroppen min i alarmberedskap. Det kom som en flodbølge, da jeg ikke hadde forberedt meg på at han skulle overnatte. Jeg hadde snakket med fastlegen jeg var hos for to uker siden, om hva jeg kan gjøre for å komme meg igjennom julen. Men ikke dette scenarioret. Hadde jeg visst, ville jeg kanskje ha revurdert å dra. Skal heldigvis hjem på fredag, og til fastlegen om 2 uker. Jeg kan trekke meg tilbake, men da prøver min far å spille på min samvittighet. «Du ønsker ikke å være sammen med oss du», bare hvis jeg forsvinner på rommet for en stund. Det er som at jeg må være limt fast med dem 24/7. De vet ikke om dette, og det er ikke aktuelt å være åpen om. Tips taes mot med takk! 🤗 Anonymkode: ed49b...378 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hadde dratt hjem. Det er ikke du som ødelegger julen. Det er de.. Anonymkode: 3ac37...487 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Dette høres vondt ut. Jeg må forholde meg til moren min i jula og det er fryktelig vanskelig. Jeg har minst mulig kontakt med henne resten av året. Jeg blir så rasende av å måtte forholde meg til henne, og får veldig sterk angst. Jeg gjør det for pappas skyld. Anonymkode: 9d28f...753 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Kjære deg, hvorfor er du der? Gjør det deg virkelig godt? Hvorfor utsetter du deg for broren din bare for å være med foreldre som ikke engang gjør deg trygg nok til å søke trøst og trygghet hos dem? Du er verdt så mye mer enn det❤️ Ikke gjør kroppen din syk av dette stresset! Anonymkode: 9046a...f18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Dette høres både vondt og veldig vanskelig ut. Ikke bare at du skal måtte forholde deg til overgriperen din, men at din far i tillegg gir deg dårlig samvittighet på toppen av det hele. Jeg må få si at dette er veldig dårlig gjort av faren din, selv om han ikke kjenner grunnen til at du trekker deg unna. Hvorfor vil du være der? Du kan prøve å holde fast ved det. Men jeg vil også si at du kan reise hjem uten å ha det minste dårlig samvittighet! Du skal ta hensyn til deg selv, dine grenser og behov. De er voksne mennesker som kan ta vare på seg selv, du trenger ikke å ta hensyn på bekostning av deg selv. Jeg må puste med magen i slike situasjoner, rolig og med nesen. Så pleier jeg å stryke på hånden eller låret og fokusere på hvordan det kjennes ut. Jeg er bare halvveis til stede. Jeg ville ikke utsatt meg for en slik vanskelig situasjon om jeg ikke virkelig måtte. Anonymkode: 2426d...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Du må fortelle det Anonymkode: bbc58...dab 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Du må fortelle det Anonymkode: bbc58...dab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Dra hjem! Hjelpes. Anonymkode: edf56...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har ikke samme triggere som deg, mitt blekner i forhold. Kjære deg, hvorfor utsetter du deg for dette? Det er umulig for foreldrene dine å forstå det de ikke vet, og forteller du så vil det bli kaos. Du kan selvølgelig formulere deg fint, og til og med dra noen hvite løgner som fortsatt har en hel del sannhet i seg: "Beklager, men jeg har et for anstrengt forhold til bror, og ønsker ikke feire jul hvis han skal være der" "Beklager, men jeg syns ikke noe om jul og blir for sliten av det. Jeg vil heller besøke dere i andre settinger". Anonymkode: b5ed7...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå