Gå til innhold

Hvorfor må noen reise rundt med julegaver på lille julaften og julaften??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da skjønner jeg. Men om en venn eller et familiemedlem vet at den andre parten ikke liker uanmeldt besøk, så går det vel an å sende et lite pip i forkant? Er vel ikke så vanskelig det? Jeg ringer aldri på uanmeldt til noen jeg vet ikke liker det, jeg spør alltid på forhånd om det passer.

Anonymkode: 6ea0e...91c

Ok,da er vi ikke like. 

Anonymkode: 47fad...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 20.02):

Jeg klager ikke ,bare irriterer meg at folk ikke kan være litt mer 2024... og ikke 1950.. Kjekt med besøk, men ikke alltid det passer, og ikke alle skjønner det.. I en travel hverdag så er dette noen hellige timer med barna!

Anonymkode: c34a3...918

Send julekort på snap, gave på vipps og julemiddagen på teams. Koselig. 

Anonymkode: 3d378...131

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig enig TS. Samtidig så er det mange som har en hektisk hverdag. Mens lille julaften er det gjerne flere som har tatt ut fri. Kanskje noen jobber litt i helgene i forkant for å heller kunne ta seg fri i romjulen osv. da er det kanskje ikke så mange dagene en har tid å kjøre rundt og levere gaver. Men jeg synes ingen skal forvente å få komme inn. Jeg selv hadde sendt en melding på forhånd med «Hei! Vi kommer innom med julegaver i dag. Er dere hjemme? Skal bare levere og gå igjen. Kan sette de utenfor hvis dere er opptatt eller ikke hjemme». Hadde egentlig kanskje bare satt de utenfor uansett og sendt en melding etterpå at de stod der. Fordi vi selv er veldig travle på den tiden og noen ber inn uten at vi egentlig har tid til det.
Du kan hvertfall med god samvittighet kun takke og ønske god jul uten å be inn neste gang. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at folk stikker innom med gaver, eller bare for en kort prat. Det blir jo ikke stor bevertning, men setter veldig pris på dem som underholder barna litt. (Gjerne har med egne barn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 18.44):

Vi vasker,rydder,ordner med mat,siste fisish med gaver og annet. Og prøver å slappe av litt med barna før julefeiringen. Men da skal på død og live flere foll rundt med gaver, plutselig ringer på og blir værende i flere timer.. gjerne i middagstid eller før vi har stått opp... Er alltid tidlig ute å leverer fra oss gaver før jul... Hva er greier med det? Folk du aldri ser..

Hvorfor har man julegaver til / fra folk du aldri ser??

Anonymkode: 60cc6...0d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 16.44):

Vi vasker,rydder,ordner med mat,siste fisish med gaver og annet. Og prøver å slappe av litt med barna før julefeiringen. Men da skal på død og live flere foll rundt med gaver, plutselig ringer på og blir værende i flere timer.. gjerne i middagstid eller før vi har stått opp... Er alltid tidlig ute å leverer fra oss gaver før jul... Hva er greier med det? Folk du aldri ser..

Ja tenk at folk vil komme på døra de med gaver, og du er utakknemlig for at de faktisk vil være sammen med deg . Jeg får sjelden gaver fra folk jeg aldri ser , så du er jo heldig vil jeg si. For meg handler jula om å være sammen , så gjør jeg meg ferdig med ting i god tid og koser meg med folk når de stikker innom 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 13.53):

Ok,da er vi ikke like. 

Anonymkode: 47fad...e61

Mener bare at det ikke burde være noe problem å spørre/si fra på forhold, når man vet at den man skal levere gaver til ikke liker uanmeldt besøk. Det er et større problem å ta imot uanmeldt besøk for den som blir stresset av det, enn det er for den andre parten å sende den beskjeden i forkant. På samme måte som dersom den ene parten er redd for å gå ned en bratt skråning og den andre parten ikke har problemer med det, så blir den som ikke har problemer med det selvfølgelig med på en omvei sammen med den som er engstelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckiness skrev (På 27.12.2024 den 14.06):

Jeg er egentlig enig TS. Samtidig så er det mange som har en hektisk hverdag. Mens lille julaften er det gjerne flere som har tatt ut fri. Kanskje noen jobber litt i helgene i forkant for å heller kunne ta seg fri i romjulen osv. da er det kanskje ikke så mange dagene en har tid å kjøre rundt og levere gaver. Men jeg synes ingen skal forvente å få komme inn. Jeg selv hadde sendt en melding på forhånd med «Hei! Vi kommer innom med julegaver i dag. Er dere hjemme? Skal bare levere og gå igjen. Kan sette de utenfor hvis dere er opptatt eller ikke hjemme». Hadde egentlig kanskje bare satt de utenfor uansett og sendt en melding etterpå at de stod der. Fordi vi selv er veldig travle på den tiden og noen ber inn uten at vi egentlig har tid til det.
Du kan hvertfall med god samvittighet kun takke og ønske god jul uten å be inn neste gang. 

Det er jo en veldig fin måte å gjøre det på da🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...