AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:09 #21 Del Skrevet mandag kl 19:09 Stakkars mennesker Anonymkode: 93f53...b3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:09 #22 Del Skrevet mandag kl 19:09 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): skjønner den, men vær heller takknemlig, ikke alle som har noen Ikke fortell henne hva hun skal føle. La henne ventilere og føle det hun føler. Og logikken din er ikke riktig. Jeg har foreksempel en mor som ikke er snill så jeg kuttet henne ut. Skal jeg nå for eksempel ta henne tilbake fordi det er mange andre i landet som ikke lenger har en mor, så jeg skal bare være takknemlig og finne meg i alt hun finner på? Anonymkode: e845d...ce1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:11 #23 Del Skrevet mandag kl 19:11 Det virker jo som om det er meget spesielle folk som kommer til deg, da. Normalt oppegående folk med sosiale antenner inviterer seg ikke inn når du har sagt at det ikke passer. Noen ganger tenker man at man har gitt klar beskjed om noe, men så har man egentlig vært veldig vag og den andre har ikke skjønt hva du mener. Hva med å si rett ut at "du får ikke komme inn, vi er opptatt"? Jeg har vært litt svimete i år, så tok gaverunden i dag. Inviterte meg ikke inn til en eneste av de jeg var hos. Jeg leverte gaven og dro videre, slo av en liten prat. Jeg har det jo travelt når jeg legger gaverunden til lille julaften 😅 Anonymkode: 6edc5...054 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:11 #24 Del Skrevet mandag kl 19:11 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): skjønner den, men vær heller takknemlig, ikke alle som har noen Anonymkode: eae8b...3bb Vi har heller ikke mange, og dette er folk vi ikke trenger i livene våre heller. Det er ikke hyggelige folk, uten å gå innpå hva. De vet og at vi liker å ha denne tiden og roe ned på. Har sagt det før.Men de fortsetter å komme. Dårlig familiehistorikk, går ikke inn på det. Langt uti slekten.. Poenget er, når du leverer gaver tidlig, du er ferdig og så kommer det alltid noen i siste liten, enten du er på vei i seng,ikke stått opp, på vei ut døren. De går ikke, de trenger seg på.. Hygfelige ensomme foll hadde jeg heller skulle svelgt en kamel, for all del.. Men disse folka har mange andre og er ikke ensomme.. Og uansett hva andre mener så syns jeg det er unødvendig å traske rundt til folk disse 2 dagene.. Kom gjerne hvilken som helst annen dag! Anonymkode: c34a3...918 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:13 #25 Del Skrevet mandag kl 19:13 nordlending skrev (4 minutter siden): Dere gir gaver til folk dere ikke har kontakt med ellers? Hvorfor? Hva med å foreslå at man kutter ut gaver? Vi gjorde ikke det, men du får jo uansett, så da må du jo selvsagt ha klart og.. Selv om vi sier at det ikke er nødvendig. Anonymkode: c34a3...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet mandag kl 19:14 #26 Del Skrevet mandag kl 19:14 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi gjorde ikke det, men du får jo uansett, så da må du jo selvsagt ha klart og.. Selv om vi sier at det ikke er nødvendig. Anonymkode: c34a3...918 Det må du ikke. Bare å gi beskjed om at dere har valgt å kutte ned på gavelista, og f.eks. bare blir å gi gave til kjernefamilien. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:18 #27 Del Skrevet mandag kl 19:18 Har en svigerfamilie som er slik….. kommer helst på julaften når vi skal spise🙈 Anonymkode: 31528...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:19 #28 Del Skrevet mandag kl 19:19 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke fortell henne hva hun skal føle. La henne ventilere og føle det hun føler. Og logikken din er ikke riktig. Jeg har foreksempel en mor som ikke er snill så jeg kuttet henne ut. Skal jeg nå for eksempel ta henne tilbake fordi det er mange andre i landet som ikke lenger har en mor, så jeg skal bare være takknemlig og finne meg i alt hun finner på? Anonymkode: e845d...ce1 Takk for støtte. Har og en mor jeg ikke har kontakt med pga mye vondt,kan ikke kalles en mor. Jeg er hyggelig mot alle og alltid åpen dør, dvs jeg har aldri problemer med uanmeldte besøk, syns det er koslig. Spesielt om noen er ensomme , gjerne kom inn på kaffe. Men ikke alle forstår at det passer litt dårlig da, vi skal spise middag, dusje,ordne mat til morgendagen, se film og holder på å vaske ned og ordne resten før storbesøk. Selv om du sier det. Var sånn når jeg nettopp hadde født og, tung fødsel og akkurat komt inn døren hjemme, utslitt og vondt.. Ding dong.. Jeg har folkeskikk til å la være å gjøre sånt, det er faktisk lov å tenke litt selv! Anonymkode: c34a3...918 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:20 #29 Del Skrevet mandag kl 19:20 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har en svigerfamilie som er slik….. kommer helst på julaften når vi skal spise🙈 Huff. Julaften er for folk jeg gleder meg til å være med. Så jeg forstår ts. Anonymkode: e845d...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:24 #30 Del Skrevet mandag kl 19:24 nordlending skrev (4 minutter siden): Det må du ikke. Bare å gi beskjed om at dere har valgt å kutte ned på gavelista, og f.eks. bare blir å gi gave til kjernefamilien. Har gjort det. Enkelte er ekstremt vanskelig. Spiller ingen rolle hvordan du sier det. Har prøvd å ikke kjøpe og.. Rundt til hele familien og sutrer og slenger med leppa , ingen gaver og bla bla. Uansett, så handlet innlegget om folk som ikke skjønner at det ikke passer. Ikke om meg. God jul! Anonymkode: c34a3...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:32 #31 Del Skrevet mandag kl 19:32 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for støtte. Har og en mor jeg ikke har kontakt med pga mye vondt,kan ikke kalles en mor. Jeg er hyggelig mot alle og alltid åpen dør, dvs jeg har aldri problemer med uanmeldte besøk, syns det er koslig. Spesielt om noen er ensomme , gjerne kom inn på kaffe. Men ikke alle forstår at det passer litt dårlig da, vi skal spise middag, dusje,ordne mat til morgendagen, se film og holder på å vaske ned og ordne resten før storbesøk. Selv om du sier det. Var sånn når jeg nettopp hadde født og, tung fødsel og akkurat komt inn døren hjemme, utslitt og vondt.. Ding dong.. Jeg har folkeskikk til å la være å gjøre sånt, det er faktisk lov å tenke litt selv! Anonymkode: c34a3...918 Da forklarer det (med din mor, uten at du sa hva det gjaldt) at jeg tenkte at du var en person som blir lett overkjørt og har problemer med å si i fra eller gjøre seg selv hørt. Jeg har blitt overkjørt hele livet av familien. De liker det. De hadde kommet akkurat den dagen med vilje hvis jeg hadde sagt at AKKURAT DEN DAGEN passer det dårlig. Og det hadde da handlet om dominans. Noen mennesker liker å overkjøre andre. Si at du ikke lenger ønsker å utveksle gaver. Stå på ditt. La være å åpne døren i 2 dager om nødvendig. Du trenger ikke å åpne selv om det ringer eller banke på. Anonymkode: e845d...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:39 #32 Del Skrevet mandag kl 19:39 Om du ikke får til å avvise ved døra; heng opp et lite skilt og en pose twist ol. På skiltet kan det stå: "Hei du som kommer med en julehilsen...Tusen takk! Her er vi dessverre dypt inn i julero/ julekoma og tar ikke imot besøk akkurat i kveld. Håper vi ses ved neste anledning. Ta med en twist eller fem på din vei. Gledelig jul fra oss i x". Anonymkode: 379cb...00b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:39 #33 Del Skrevet mandag kl 19:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi vasker,rydder,ordner med mat,siste fisish med gaver og annet. Og prøver å slappe av litt med barna før julefeiringen. Men da skal på død og live flere foll rundt med gaver, plutselig ringer på og blir værende i flere timer.. gjerne i middagstid eller før vi har stått opp... Er alltid tidlig ute å leverer fra oss gaver før jul... Hva er greier med det? Folk du aldri ser.. Anonymkode: c34a3...918 En av julens små og store tradisjoner 🙂 Anonymkode: 38092...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:48 #34 Del Skrevet mandag kl 19:48 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har prøvd å ikke kjøpe og.. Rundt til hele familien og sutrer og slenger med leppa , ingen gaver og bla bla Betyr ingenting om de sutrer og klager. Det betyr bare at det du gjør virker. 😃👍💪💪💪💪 Anonymkode: e845d...ce1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:52 #35 Del Skrevet mandag kl 19:52 Jeg har hatt en slik lillejulaften og har elska hvert sekund! Hatt et par tanter på tlf, hatt en som var innom med julemat, hatt en som kom og utveksla gaver, hatt masse meldinger med juleønsker. Og det er jo bare hyggelig og stas, føler på varme fra alle kanter ❤️ Hva så om andre ting ikke er så perfekt, hva så om man ikke får gjort ting man skulle NÅR man skulle. Jula er her og nå, nyt den! Anonymkode: 47fad...e61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:52 #36 Del Skrevet mandag kl 19:52 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Dette er folk vi ikke har kontakt med egentlig, jeg vet ikke hvorfor de kommer.. Jeg prøver fint å si fra, på alle mulige måter.. Men de kommer, hvert eneste år... De kan komme når.som helst resten av året, helt greit! De trasker inn, og tar seg til rette og går ikke.. Har det desverre ikke i meg og kjefte og skrike at de skal komme seg til h... ut.. Anonymkode: c34a3...918 Du ser ikke at det er mulig å si bestemt til folk at du ikke har anledning til å be de inn? Eneste løsningen du ser er å kjefte og skrike og be de komme seg til h…. ut? Spesielt… Anonymkode: 54ca0...3e4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:00 #37 Del Skrevet mandag kl 20:00 Her jeg kommer fra, er ikke lillejulaften noe spesiell dag - annet enn å gjøre oss klar til julaften og til å levere gaver. Men, vi vet at alle andre er like opptatte som vi og vi kommer bare innom for å levere og si god jul og ut av døra igjen. Anonymkode: b8272...6a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:02 #38 Del Skrevet mandag kl 20:02 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Takk for støtte. Har og en mor jeg ikke har kontakt med pga mye vondt,kan ikke kalles en mor. Jeg er hyggelig mot alle og alltid åpen dør, dvs jeg har aldri problemer med uanmeldte besøk, syns det er koslig. Spesielt om noen er ensomme , gjerne kom inn på kaffe. Men ikke alle forstår at det passer litt dårlig da, vi skal spise middag, dusje,ordne mat til morgendagen, se film og holder på å vaske ned og ordne resten før storbesøk. Selv om du sier det. Var sånn når jeg nettopp hadde født og, tung fødsel og akkurat komt inn døren hjemme, utslitt og vondt.. Ding dong.. Jeg har folkeskikk til å la være å gjøre sånt, det er faktisk lov å tenke litt selv! Anonymkode: c34a3...918 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi har heller ikke mange, og dette er folk vi ikke trenger i livene våre heller. Det er ikke hyggelige folk, uten å gå innpå hva. De vet og at vi liker å ha denne tiden og roe ned på. Har sagt det før.Men de fortsetter å komme. Dårlig familiehistorikk, går ikke inn på det. Langt uti slekten.. Poenget er, når du leverer gaver tidlig, du er ferdig og så kommer det alltid noen i siste liten, enten du er på vei i seng,ikke stått opp, på vei ut døren. De går ikke, de trenger seg på.. Hygfelige ensomme foll hadde jeg heller skulle svelgt en kamel, for all del.. Men disse folka har mange andre og er ikke ensomme.. Og uansett hva andre mener så syns jeg det er unødvendig å traske rundt til folk disse 2 dagene.. Kom gjerne hvilken som helst annen dag! Anonymkode: c34a3...918 Du er hyggelig mot alle, og alle er velkommen, utenom de du ikke har behov for i livet ditt? Dette er ganske selvmotsigende av deg, at du er så åpen og inkluderende, men kun når det er folk du liker.... I HI sier du heller ingenting om at det er folk du ikke liker og ikke vil ha i livet ditt, så det er vanskelig vite hva du egentlig vil ha svar på. Vi reiser alltid rundt lille julaften og julaften, fordi det er da mange av oss utflyttere har kommet hjem på juleferie. Anonymkode: 96f5b...333 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:10 #39 Del Skrevet mandag kl 20:10 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er hyggelig mot alle, og alle er velkommen, utenom de du ikke har behov for i livet ditt? Dette er ganske selvmotsigende av deg, at du er så åpen og inkluderende, men kun når det er folk du liker.... Er det ikke helt vanlig at vi alle er hyggelige, og alle er velkomne utenom de vi ikke har behov for i livet vårt? Jeg vil heller si at hele setningen over er unødvendig fordi den er så selvsagt. Anonymkode: e845d...ce1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:29 #40 Del Skrevet mandag kl 20:29 Jeg skjønner godt den følelsen, for slik var det her også før. Folk bare kom, og hadde aldri vett til å gå. Da mannen min døde så gikk jeg fra den ene ytterligheten til den andre. Da ble det nemlig helt stille. Jeg vet sannelig ikke hva som er verst. Jeg lurer på om de kom for å få seg noe alkohol (som han alltid bød på) eller hva. Anonymkode: 58522...7f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå