AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #21 Del Skrevet 18 timer siden Her i bygda kjenner "alle" hverandre, noen på fornavn og de snakker litt sosialt i kassa og jeg bryr meg ikke hva personen i kassa tenker om meg. Anonymkode: c7285...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #22 Del Skrevet 18 timer siden En sommer jeg jobbet i butikk stusset jeg over en som kom flere ganger daglig og kjøpte store mengder H-melk. De kundene som ble snakket om var de som var vanskelige Anonymkode: d7ebf...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 18 timer siden #23 Del Skrevet 18 timer siden Jeg jobbet i butikk for en del år siden ig kjente igjen faste kunder. Hva de kjøpte fikk jeg aldri med meg for vi slo av en prat. Vi hadde noen som kom flere ganger om dagen, men jeg tenkte ikke noe sprudlet om det. Eneste jeg husker selv den dag i dag var en kjekk mann som handlet hver dag etter jobb. Han kjøpte helt vanlige ting. Så begynte han med en 6 pack øl på Fredager. Etterhvert så handlet han mer og mer øl. Han ble helt tydelig alkoholiker og plutselig en dag så jeg han ikke noe mer. Har aldri sett han igjen utenfor butikken heller, så…….. Bare gå i nærbutikken du, de bryr seg ikke om det eller hva du kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #24 Del Skrevet 18 timer siden Ja legger gjerne merke til de som er innom ofte. Men når det er sakt trenger ikke det være negativt. Liker at vi er den foretrukne butikken, og tar mye heller en fast kunde som er hyggelig framfor de som bare er innom og som er utakknemlig eller sure. Anonymkode: 1a728...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #25 Del Skrevet 18 timer siden Jeg er innom samme butikken og kjøper samme frokost og lunsj, 3 minutter over 7, hver dag. Nå står de ofte klare med det jeg skal ha. Syns det er gøy jeg 😂 er et vanedyr, sånn er det. Anonymkode: 33868...b15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #26 Del Skrevet 18 timer siden Med mindre du er veldig tynn, TS, så tror jeg ikke de tenker videre over det. Annet enn at du er fast kunde Anonymkode: c42b2...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #27 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en spiseforstyrrelse og er innom de samme 4-5 butikkene hver dag 5-6 dager i uken. Jeg snur i døra om jeg ser samme ansatte i kassen flere dager på rad, for jeg begynner å bli stresset over å bli gjenkjent. Har begynt å kjøre på andre siden av byen for å dra på butikker som har selvbetjenings kasser. Bare 1 av 5 av nærbutikkene har selvbetjenings kasser, så jeg må kjøre langt unna for å finne en og jeg må utenfor bomringen. Dette stresser meg veldig, å bli gjenkjent av de ansatte og hva de tenker om meg. Jeg er innom så mange butikker fordi jeg tørr ikke å kjøpe for mye hver gang, og jeg må variere hva jeg kjøper i hver butikk. Tørr ikke å kjøpe samme vare fire dager på rad fra samme butikk. Forsøker å være bevist på klær og hårfrisyre for å skjule meg selv, men tviler det funker. Du som jobber i butikk; legger du merke til de som er innom ofte? Tenker du over hva de kjøper? Anonymkode: ca54b...0e8 Hvorfor er det så farlig om du blir gjenkjent? Og om de ser hva du handler. Å slite med mat er ikke noe å skjemmes over. Anonymkode: 7095b...431 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #28 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvorfor er det så farlig om du blir gjenkjent? Og om de ser hva du handler. Å slite med mat er ikke noe å skjemmes over. Anonymkode: 7095b...431 Det er flaut, og alt med mat er noe jeg holder privat og hemmelig for alle rundt meg. Ekkelt at fremmede som ikke kjenner meg skal vite så mange personlige detaljer om meg og mitt. ts Anonymkode: ca54b...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #29 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er flaut, og alt med mat er noe jeg holder privat og hemmelig for alle rundt meg. Ekkelt at fremmede som ikke kjenner meg skal vite så mange personlige detaljer om meg og mitt. ts Anonymkode: ca54b...0e8 De bryr seg garantert ikke, folk flest bryr seg lite om hva andre gjør eller ikke gjør. De vet heller ingenting personlig om deg. Dette er 100% ett oppkonstruert problem, og jeg håper virkelig du får hjelp, for det høres enormt slitsomt ut. Anonymkode: 33868...b15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #30 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en spiseforstyrrelse og er innom de samme 4-5 butikkene hver dag 5-6 dager i uken. Jeg snur i døra om jeg ser samme ansatte i kassen flere dager på rad, for jeg begynner å bli stresset over å bli gjenkjent. Har begynt å kjøre på andre siden av byen for å dra på butikker som har selvbetjenings kasser. Bare 1 av 5 av nærbutikkene har selvbetjenings kasser, så jeg må kjøre langt unna for å finne en og jeg må utenfor bomringen. Dette stresser meg veldig, å bli gjenkjent av de ansatte og hva de tenker om meg. Jeg er innom så mange butikker fordi jeg tørr ikke å kjøpe for mye hver gang, og jeg må variere hva jeg kjøper i hver butikk. Tørr ikke å kjøpe samme vare fire dager på rad fra samme butikk. Forsøker å være bevist på klær og hårfrisyre for å skjule meg selv, men tviler det funker. Du som jobber i butikk; legger du merke til de som er innom ofte? Tenker du over hva de kjøper? Anonymkode: ca54b...0e8 Ja vi kjenner deg igjen uansett hva du gjør for å endre deg selv. Ja vi ser at du snur i døren. Ja vi ser hva du kjøper og noen av oss kan (faktisk) gjette hva du strir med. Jeg har jobbet i butikk i nesten 20 år og jeg har sett det meste. Det vi ikke gjør er så snakke om det, ikke med deg eller andre. Vi gjør jobben og går videre til neste kunde. Vi dømmer deg ikke, vi vet ikke noe om din livssituasjon og vi er ferdig med å tenke på deg i det du går ut av butikken. Med mindre du skaper deg, gjør deg veldig til eller stjeler. Da snakker vi muligens med hverandre for da blir dine handlinger en kuriositet. Noe som skiller seg ut i den ellers monotone hverdagen. Utenfor butikken har vi faktisk taushetsplikt. Jeg har faktisk vært i knipe på jobb da en alkoholiker (la oss kalle ham Tom) kom innom og kjøpte øl. Litt senere kom kona til Tom innom og spurte meg om han hadde vært innom og kjøpt øl den dagen. Kunne ikke svare på den, nei. Ei heller kunne jeg fortelle om andre. Lottomillionæren visste vi godt hvem var, men det kunne vi ikke si. Hvem som gjorde innbrudd, nasket i butikken +++ Til oppsummering: ja vi ser deg, men bare du tenker noe over det. Anonymkode: c3c68...0d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #31 Del Skrevet 17 timer siden Jeg vet at noen ansatte kjenner meg igjen, men ikke så rart når de har jobbet der de samme 30 årene som jeg har handlet der. Ellers så synes jeg innlegget over var bra. Anonymkode: 6658c...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #32 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det blir lagt merke til og det blir også pratet om. Tro du meg. Vi har noen kunder vi lurer på om egentlig har ett liv. (Jeg jobber ikke i matbutikk) Anonymkode: 3d752...47f Da burde dere jammen skjerpe dere! Men forresten ; har du barn? Da håper jeg de ansatte i barnehage/skole slarver litt om deg og ditt! Anonymkode: bad56...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 16 timer siden #33 Del Skrevet 16 timer siden Kort svar, 1) ja 2) nja. Sistnevnte kommer det helt an på. Jeg har jobba i matbutikk i 10-ish år, både i en liten bygd og en stor by. Begge steder ser man jo de som er innom flere ganger ukentlig (noen blir man godt kjent med), men tenker nødvendigvis ikke på hva de kjøper. Men selvfølgelig la jeg merke til han som alltid kjøpte en 6-pack øl, eller den familien som bare kjøpte halvfabrikata, grandis, pølser ++. Men de kundene jeg husker best er de “vanskelige” og sære, som alltid skulle ha spesialbehandling, argumentere og klage, uansett hvor mye hjelp de fikk. Noen kunder snakker man om på pauserommet, men det er de færreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #34 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er flaut, og alt med mat er noe jeg holder privat og hemmelig for alle rundt meg. Ekkelt at fremmede som ikke kjenner meg skal vite så mange personlige detaljer om meg og mitt. ts Anonymkode: ca54b...0e8 Får du psykisk helsehjelp? For du høres veldig syk ut, og det er god hjelp å få. Anonymkode: f6c7f...c1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 16 timer siden #35 Del Skrevet 16 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en spiseforstyrrelse og er innom de samme 4-5 butikkene hver dag 5-6 dager i uken. Jeg snur i døra om jeg ser samme ansatte i kassen flere dager på rad, for jeg begynner å bli stresset over å bli gjenkjent. Har begynt å kjøre på andre siden av byen for å dra på butikker som har selvbetjenings kasser. Bare 1 av 5 av nærbutikkene har selvbetjenings kasser, så jeg må kjøre langt unna for å finne en og jeg må utenfor bomringen. Dette stresser meg veldig, å bli gjenkjent av de ansatte og hva de tenker om meg. Jeg er innom så mange butikker fordi jeg tørr ikke å kjøpe for mye hver gang, og jeg må variere hva jeg kjøper i hver butikk. Tørr ikke å kjøpe samme vare fire dager på rad fra samme butikk. Forsøker å være bevist på klær og hårfrisyre for å skjule meg selv, men tviler det funker. Du som jobber i butikk; legger du merke til de som er innom ofte? Tenker du over hva de kjøper? Anonymkode: ca54b...0e8 Tror du må søke hjelp noe sted, for det er ikke normalt å ha det sånn som du har det... ❤️ Det er et fåtall som bryr seg hva du putter i handlekurven eller om du er innom hver dag. Om du ikke vil møte folk på butikken, kan du bestille via f.eks Oda. Jeg har gjort det et par ganger og det er veldig lettvindt. I tillegg er det ganske dyrt å handle hver eneste dag og i disse tider hvor ting er så dyrt, så kan det være lurt å sitte seg ned å planlegge/lage handleliste og gå på butikken 1-2 ganger i uken... Endret 15 timer siden av Mardina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #36 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja det blir lagt merke til og det blir også pratet om. Tro du meg. Vi har noen kunder vi lurer på om egentlig har ett liv. (Jeg jobber ikke i matbutikk) Anonymkode: 3d752...47f Virker ikke som dere som prater har noe særlig til liv selv? 🤔 Anonymkode: 2c6fd...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #37 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en spiseforstyrrelse og er innom de samme 4-5 butikkene hver dag 5-6 dager i uken. Jeg snur i døra om jeg ser samme ansatte i kassen flere dager på rad, for jeg begynner å bli stresset over å bli gjenkjent. Har begynt å kjøre på andre siden av byen for å dra på butikker som har selvbetjenings kasser. Bare 1 av 5 av nærbutikkene har selvbetjenings kasser, så jeg må kjøre langt unna for å finne en og jeg må utenfor bomringen. Dette stresser meg veldig, å bli gjenkjent av de ansatte og hva de tenker om meg. Jeg er innom så mange butikker fordi jeg tørr ikke å kjøpe for mye hver gang, og jeg må variere hva jeg kjøper i hver butikk. Tørr ikke å kjøpe samme vare fire dager på rad fra samme butikk. Forsøker å være bevist på klær og hårfrisyre for å skjule meg selv, men tviler det funker. Du som jobber i butikk; legger du merke til de som er innom ofte? Tenker du over hva de kjøper? Anonymkode: ca54b...0e8 Takk for det spørsmålet. Har samme problematikk å lurt på det samme🥲 Anonymkode: 26820...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #38 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for det spørsmålet. Har samme problematikk å lurt på det samme🥲 Anonymkode: 26820...d9b Sliter veldig med overspising og har typ gått innom 4 butikker jeg har i nærområdet da jeg ikke har bil eller så går jeg over en time til en annen butikk. Men tror alle butikkene vet om det. Skjønner følelsen veldig godt. Jeg blir paranoid jeg for jeg vet at de snakker typ om det mtp på hvordan de oppfører seg ovenfor meg. Men har gitt litt opp på å ikke bry meg lenger for jeg er så langt ned i hølet allerede. Men ja, ikke gøy å ha den følelsen.. Anonymkode: 26820...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #39 Del Skrevet 15 timer siden Dette med at det er flaut at de ansatte vet om spisevanene dine gjennom varene du kjøper er faktisk noe jeg husker at jeg selv tenkte før jeg begynte å jobbe i matbutikk. Husker jeg også unngikk visse butikker til visse tidspunkter sånn at jeg slapp å se inn i øya på kassereren som jeg tenkte sikkert dømte meg noe fælt for å kjøpe smågodt på en Onsdag. ... Så begynte jeg å jobbe i butikk selv. Og wow 😅 For å si det sånn, jeg slår inn 10-20 godteposer minst på et vanlig skift, på en helt vanlig hverdag. En vanlig tirsdag, onsdag, torsdag osv. Så renner det inn folk som kjøper 4pk sjokoladeplater, is (!) i dette været, svære godteposer, brus, pizza... Og jeg innser at jeg virkelig hadde et kompleks før, jeg som trodde at kassereren ga katta i at jeg kjøpte den 10 posen smågodt han hadde tasta inn den dagen. Men for å svare på spørsmålet ditt, ja, selvsagt kjenner jeg igjen kunder! Noen skal ha rare typer røyk og snus, andre lukter sterkt hasj, noen har spreke hårfarger og klesstil... så jeg kjenner deg igjen som i hmmm deg har jeg sett før. Men jeg husker IKKE hva de kjøper. Jeg bryr meg fint lite også. Du (som jeg gjorde) tenker at når kassereren taster inn sjokoladeplata så dømmer de deg intenst. Men sannheten er at vi tenker over hvor vondt vi har i armene og ryggen! Og lurer på om vi får lov til å drikke vann, man blir tørr i munnen av å si "hei, kvittering, pose, hade" hundre tusen ganger i løpet av en dag. Så tenker vi på at det bare er 3 timer til lunsj, 2 timer, 1 time... og tenker på om vi gidder å kjøpe noe å spise når den tid kommer eller om vi bare skal spise yoghurten vi har i sekken. Og jeg tenker på om jeg har mat mellom tennene, om sminken min sitter bra på, om øredobbene mine har snurret rundt... Og hvis jeg ikke tenker på noe av de millioner av tingene jeg nettopp nevnte, så tenker jeg sikkert på om jeg burde spørre sjefen om nye arbeidshansker da jeg mista de jeg hadde, men jeg vil jo ikke gjøre henne sur, så da får jeg fortsette med blottlagte hender... selv om jeg får kutt og skraper. Og sjokoladen din er glemt det øyeblikket den er scannet inn! Noen ganger, når en kunde har handla mye, typ en full handlekurv, ser jeg på varene jeg nettopp har scannet og lurer på om jeg faktisk scannet dem. Scannet jeg virkelig broccolien? Hva med surkålen? Jeg kan ikke huske å ha holdt den ølen? Så må jeg kikke på scanne - historikken for å se at ja, jeg scannet faktisk alt det... jeg var bare laaaangt borte mens jeg gjorde det 😅 Anonymkode: 1a510...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #40 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette med at det er flaut at de ansatte vet om spisevanene dine gjennom varene du kjøper er faktisk noe jeg husker at jeg selv tenkte før jeg begynte å jobbe i matbutikk. Husker jeg også unngikk visse butikker til visse tidspunkter sånn at jeg slapp å se inn i øya på kassereren som jeg tenkte sikkert dømte meg noe fælt for å kjøpe smågodt på en Onsdag. ... Så begynte jeg å jobbe i butikk selv. Og wow 😅 For å si det sånn, jeg slår inn 10-20 godteposer minst på et vanlig skift, på en helt vanlig hverdag. En vanlig tirsdag, onsdag, torsdag osv. Så renner det inn folk som kjøper 4pk sjokoladeplater, is (!) i dette været, svære godteposer, brus, pizza... Og jeg innser at jeg virkelig hadde et kompleks før, jeg som trodde at kassereren ga katta i at jeg kjøpte den 10 posen smågodt han hadde tasta inn den dagen. Men for å svare på spørsmålet ditt, ja, selvsagt kjenner jeg igjen kunder! Noen skal ha rare typer røyk og snus, andre lukter sterkt hasj, noen har spreke hårfarger og klesstil... så jeg kjenner deg igjen som i hmmm deg har jeg sett før. Men jeg husker IKKE hva de kjøper. Jeg bryr meg fint lite også. Du (som jeg gjorde) tenker at når kassereren taster inn sjokoladeplata så dømmer de deg intenst. Men sannheten er at vi tenker over hvor vondt vi har i armene og ryggen! Og lurer på om vi får lov til å drikke vann, man blir tørr i munnen av å si "hei, kvittering, pose, hade" hundre tusen ganger i løpet av en dag. Så tenker vi på at det bare er 3 timer til lunsj, 2 timer, 1 time... og tenker på om vi gidder å kjøpe noe å spise når den tid kommer eller om vi bare skal spise yoghurten vi har i sekken. Og jeg tenker på om jeg har mat mellom tennene, om sminken min sitter bra på, om øredobbene mine har snurret rundt... Og hvis jeg ikke tenker på noe av de millioner av tingene jeg nettopp nevnte, så tenker jeg sikkert på om jeg burde spørre sjefen om nye arbeidshansker da jeg mista de jeg hadde, men jeg vil jo ikke gjøre henne sur, så da får jeg fortsette med blottlagte hender... selv om jeg får kutt og skraper. Og sjokoladen din er glemt det øyeblikket den er scannet inn! Noen ganger, når en kunde har handla mye, typ en full handlekurv, ser jeg på varene jeg nettopp har scannet og lurer på om jeg faktisk scannet dem. Scannet jeg virkelig broccolien? Hva med surkålen? Jeg kan ikke huske å ha holdt den ølen? Så må jeg kikke på scanne - historikken for å se at ja, jeg scannet faktisk alt det... jeg var bare laaaangt borte mens jeg gjorde det 😅 Anonymkode: 1a510...a41 Jeg håper du har rett og at de fleste tenker som deg. Regner med de som er på jobb har mye å tenke på fra før av. ts Anonymkode: ca54b...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå