Gå til innhold

Hjelp!! Det klikker snart for oss..

Bellamh

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har et barn på 2 og et barn på snart 4. De er hverandres bestevenn og hverandres værste fiende. De krangler og skriker og hyler og vi river snart av oss håret. Vi trenger SÅRT hjelp. De sutrer og gråter på butikken, de sutrer og gråter om de ikke får til noe, de sutrer og gråter ute, de sutrer HELE. TIDEN. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg… er det noen som har sånne barn? De er aldri fornøyde.. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig vanlig. Del de opp litt og avøast hverandre. Det blir bedre.

Anonymkode: 2ea0e...b5a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta hver deres og gjør noe alene med de.

Anonymkode: 5ffb3...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bellamh skrev (1 time siden):

Hei. Vi har et barn på 2 og et barn på snart 4. De er hverandres bestevenn og hverandres værste fiende. De krangler og skriker og hyler og vi river snart av oss håret. Vi trenger SÅRT hjelp. De sutrer og gråter på butikken, de sutrer og gråter om de ikke får til noe, de sutrer og gråter ute, de sutrer HELE. TIDEN. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg… er det noen som har sånne barn? De er aldri fornøyde.. 

Friske, sunne barn med normal søskenkjærlighet. 
Hadde du vært mer fornøyd om dem satt eller lå i vogn, uten å kunne gi uttrykk for noe verken verbalt eller fysisk? 
Sett pris på hva du har, og innrett deg slik at du ikke blir gal, det må andre gjøre. 

Anonymkode: c13e7...7a6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvordan reagerer dere når de sutrer da? Får de masse oppmerksomhet, så vil det gi mer sutring. Ikke gi de oppmerksomhet, be de snakke med normal stemme så du klarer å forstå dem, så slutter de.

Anonymkode: 21d29...39a

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan reagerer dere når de sutrer da? Får de masse oppmerksomhet, så vil det gi mer sutring. Ikke gi de oppmerksomhet, be de snakke med normal stemme så du klarer å forstå dem, så slutter de.

Prøver å være så rolige vi kan og være «pedagogiske».. men det brister til slutt. Det er alltid helger, ferier osv.. ellers i ukedagene er det litt bedre.. de er selvfølgelig verden fineste barn også! De har masse gode stunder i løpet av dagen hvor de er ordentlig bestevenner, men mest syting, skriking og krangling. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye sover de eller hviler de i løpet av en dag?

Overstimulerte barn kan gråte lett. Vet ikke om det er det som er tilfellet her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig vanlig i 2-årsalderen iallfall. Har gått gjennom denne tiden 3 ganger, og alle var sutrete og ekstra krevende da, kanskje spesielt rett før de fylte 2 og språket ikke var helt på plass. Roet seg før de fylte 3

Anonymkode: 2da08...161

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hadde det vært så enkelt.. fungerer ikke på alle 😅

Anonymkode: c7855...3a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste rådet jeg fikk da jeg skulle få nummer to: Sitt masse på gulvet med dem. Det gir nærhet, trygghet, tilstedeværelse og øyekontakt. Kanskje det kan hjelpe på noe av uroen.

Anonymkode: 85fb1...271

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 time siden):

Hvor mye sover de eller hviler de i løpet av en dag?

Overstimulerte barn kan gråte lett. Vet ikke om det er det som er tilfellet her...

2 åringen har akkurat sluttet å sove på dagen, fordi hun da våkner flere ganger på kvelden og natten. Hun sover 45 minutter i barnehagen, for der blir hun mer sliten. 4 åringen sover ikke lenger og har ikke gjort det på 1 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

God idè å få to tette barn. Kos dere 😅

Anonymkode: 0bf9b...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig vanlig i 2-årsalderen iallfall. Har gått gjennom denne tiden 3 ganger, og alle var sutrete og ekstra krevende da, kanskje spesielt rett før de fylte 2 og språket ikke var helt på plass. Roet seg før de fylte 3

Anonymkode: 

ja håper det .. 4 åringen roet seg veldig ved 3,5 års alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

God idè å få to tette barn. Kos dere 😅

Anonymkode: 0bf9b...944

Absolutt ikke.. siste var egentlig ikke planlagt før 3-4 år etter 4 åringen.. men kom noen år før.. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hadde det vært så enkelt.. fungerer ikke på alle 😅

Anonymkode: c7855...3a2

Nei dette funker ikke her.. har prøvd i det uendelige 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skriver jo ingenting om hva "sutring" konkret gjelder i denne konteksten. Mener du at barna krangler, eller at de, hver for seg, sutrer mye over forskjellige ting? Krangling er lett, der må man bare sette hardt mot hardt. Mine begynte å krangle lørdagskveld for et par uker siden så jeg kasta alt smågodtet, de har fått streng beskjed om at liknende vil skje om jeg hører et pip på julaften. Det har vært stille så langt så vi får se om det varer. 

Sutring er mer gråsone, det kommer litt an på hva det gjelder. 

Anonymkode: 8951f...4da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellamh skrev (5 timer siden):

Det var den oppdragelsen da ? Som man sår høster man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...