Gå til innhold

Onkler/tanter som aldri leverer julegaver til barna i tide

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Julegavene kommer alltid langt etter nyttår. Syns det er irriterende på vegne av barna mine, og sørger alltid for at mine tantebarn har gavene sine innen lillejulaften. Er dette noe jeg kan ta opp? Er jo trist for barna når de nesten ikke har gaver på julaften (kun fra ett sett besteforeldre, oss foreldre og to til)

Anonymkode: 8bbb5...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg handlet for min bror som bor et stykke unna, han vippset meg. Så det er jo en løsning med treginger 😅 men ja skjønner problemstillingen. Selvfølgelig kan man ta det opp, det er jo julegaver og ikke vanlige gaver. Er det dine søsken kan du ta det opp med dem, er det mannens kan han gjøre det. 

Anonymkode: 6f57a...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En har på en måte ikke rett på gaver fra andre, så nei. Jeg hadde ikke tatt det opp. En kan bestemme hvordan man vil oppføre seg selv, hva andre gjør har man ikke råderett over. Dette er ikke viktig nok for vedkommende. Vi er alle forskjellige. 

Anonymkode: 583a1...828

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan sikkert nevne at barna syns det er litt trist, men helt ærlig er det en fillesak i mine øyne. En fin mulighet til å lære at folk er forskjellige, og at det ikke er verdens undergang å ikke få gavene på akkurat en bestemt dag. 

Anonymkode: fd9b6...648

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpet fra mine søsken og har gitt beskjed om det. De kjøper fra meg til sine. Sånn ferdig.

Anonymkode: 92ea6...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mange gaver er det snakk om her per barn? I-2? 
Tror ikke jeg ville tatt opp dette, og isåfall i en spøkefull tone, man har jo ikke krav på gaver og barna tar ingen skade av og måtte vente. 
En fin mulighet for barna og lære at julen er mer enn gavene. 

Anonymkode: e3697...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

er det du som reagerer på dette? eller reagerer faktisk barna også? forstår det godt hvis barna reagerer,men er det kun deg så er det ingen problem

Anonymkode: 80c2a...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det der skjer hvert år med min bror. Helt utrolig at de aldri lærer. Særlig fordi de hver julaften takker litt fårete for sine og barnas gaver. 

Nå får man vel melding når gaver hentes på posten, så tenker de får beskjed hver romjul. Det går holde

Anonymkode: e6a34...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner til slike, jeg tror de resirkulerer gaver, altså de gir bort det de får og som de ikke likte/passet/hadde fra før. 

Ett år fikk jeg i retur 2 januar, innpakket på nytt, det samme som jeg ga noen til jul. Tok en spansk en og pakket det inn igjen, og ga det på nytt, enda en gang, den neste jula.

Anonymkode: e00dc...b6c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 2 søstre som er opp og ned. Et år kommer de med gaver andre ikke. I år så sa vi at vi kommer den og den dagen med julehilsen, sidrm vi bor et stykke unna. Slik at de viste vi kom. Enne søster sa ho skulle levere til min mor så vi kunne hente der siden ho skulle ditt. Kom til mor mi. Inge  hilsen til unga. Andre var vi innom for en prat og leverte julehilsen som vi hadde handlet inn. Ingen gave 

Så ungene nevte det i bil da vi dro. Ja er slik i år ingen gave eller hilsen fra de i år 

Så nå har vi bestemt neste år gidder vi ikke å ordne noe julehilsen,  vi kommer kun til å sende et kort

Anonymkode: 141ce...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Vi har en slik tante. Det er min sviger-søster. Julegavene kommer gjerne lenge etter nyttår.. Alltid sent ute med alt. I år tenkte jeg at jeg skulle være i forkant, så jeg sa at vi kommer med gavene fra oss nå i dag, så kan vi bytte om. Denne meldingen skrev jeg for ca en uke siden. Med spørsmål om dag å tidspunkt passet. Fikk bekreftet det. For en liten stund siden tikket det inn en melding om at vi heller kunne komme i morgen, hun var ikke ferdig med julegavene. Da var vi allerede på vei i bilen… 

Anonymkode: 6eb00...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En har på en måte ikke rett på gaver fra andre, så nei. Jeg hadde ikke tatt det opp. En kan bestemme hvordan man vil oppføre seg selv, hva andre gjør har man ikke råderett over. Dette er ikke viktig nok for vedkommende. Vi er alle forskjellige. 

Anonymkode: 583a1...828

Nei, vi har ikke «rett» på gave til våres barn men hadde det vært andre veien hadde det blir furting i flere år frem i tid, om deres barn ikke fikk gave. Vi har avtalt oss i mellom å kjøpe til barna. 

Anonymkode: 8bbb5...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...