Gå til innhold

Rolig jul?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg jobber sykt, altså SYKT mye i november og desember.. Av kjæresten min har jeg ønsket meg en rolig jul, og at vi feirer jul hos meg. (Vi blir 3 stk på julaften).

Igår kom han og sa at han skal lage middag til kompisene sine 1. juledag, og at han håper jeg vil være med. 
2. juledag skal vi lage selskap til hans familie, 4. juledag skal vi OGSÅ i juleselskap til hans familie. Jeg har også en familie, men hans familie tar all plass. 
Jeg var sammen med han hele jul/romjula i 2023, alt jeg ønsket meg i år var at vi kunne ta det litt rolig, og kanskje treffe min familie en dag også. 

Men han har altså bestemt seg for noe annet. 
Det er naturlig at vi er hos han da han har invitert sine venner/familie. Dermed blir det kun julaften hos meg, så er det å stresse avgårde til han for å ha selskap 2 dager på rad. 

Er jeg urimelig om jeg sier at dette orker jeg ikke å være med på? Må familien hans ha 2 selskaper? Altså, jeg vil ikke være kjip, men jeg har et stort behov for å "lade" denne jula. 😔

Anonymkode: 0454e...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Du bestemmer selv hva du blir med på. Svigersønnen min blir ikke med på alt her. Mulig han kommer en dag. Jeg spurte sånn forsiktig om han skulle bli med på alt det hun har planlagt her hjemme. Nei det gidder jeg ikke gikk jeg beskjed om. Blir mere jul med han hvis det kommer barn inni bildet fikk jeg som svar. Jeg synes jo det er helt greit. Gjorde dere ikke sånn dere da når dere var ung sier hun. Nei. Ble barn med en gang her vettu. Ja det stemmer det. Så flirer hun. Så jeg tenker du bestemmer selv. Og dere kan sette deres egen tradisjoner. 

Anonymkode: 6256b...2d1

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger jo ikke være med på alle selskapene han er med på… 

Anonymkode: 73e67...ae9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ha tatt den middagsinvitasjonen med han og kompisene som en ting han bare sa for å være høflig. Det kan ikke være avgjørende for hans livskvalitet at du er der når han får kompisene på besøk. 

Anonymkode: dbfc4...f1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du lar han kjøre sitt løp og sier takk, men nei takk. Du har uttrykt hva du ønsker, men det er ikke rettferdig overfor han at du skal avgjøre at han isolerer seg i julen.

Anonymkode: 7313c...c63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er bre å si nei takk. Ikke synes synd på deg selv fordi du får invitasjon til juleselskap. Du er ikke forpliktet til å delta.

Anonymkode: 129fa...e4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urwa skrev (25 minutter siden):

Har familen din invitert dere til noe selskap da nå i jula? 

Hos min familie er det åpent hus hele jula, de inviterer til middag mer på sparket pga vi er mange, spredt og liker det sånn 😅

Vi avtalte idag at vi møtes der til frokost 1. juledag, selvfølgelig i slaraffen-klær og ganske uhøytidelig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia023841 skrev (1 time siden):

Hos min familie er det åpent hus hele jula, de inviterer til middag mer på sparket pga vi er mange, spredt og liker det sånn 😅

Vi avtalte idag at vi møtes der til frokost 1. juledag, selvfølgelig i slaraffen-klær og ganske uhøytidelig 😊

Høres koslig ut det å da🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...