AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #21 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg vil unngå det. Halalslakt er i utgangspunktet å kutte strupen på dyret, og la det blø til døde. Greit at dette er tilpasset norsk lov, men utgangspunktet er djevelens verk. Anonymkode: 8c3a4...443 …da skal jeg ikke ødelegge livet ditt ved å forklare deg den ganske like metoden dyr blir slaktet på selv uten muslimsk bønn først🫠 Anonymkode: 0198d...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #22 Del Skrevet 22 timer siden Spiser halal gris på julaften Anonymkode: b6e6c...843 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #23 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg vil unngå det. Halalslakt er i utgangspunktet å kutte strupen på dyret, og la det blø til døde. Greit at dette er tilpasset norsk lov, men utgangspunktet er djevelens verk. Anonymkode: 8c3a4...443 All slakt foregår ved å kutte strupen. Det er strenge krav til hvor kjapt man skal starte avblødningen etter bedøvelsen på all slakt i Norge. Eneste forskjellen mellom halal er bønnen som sies... Både halal og vanlig slakt blir bedøvd, deretter blir de avlivet ved å kutte strupen. Kutting av strupen er den sikreste og mest humane slaktemetoden, fordi det går raskt og effektivt, og gir svært lite rom for feil. Anonymkode: 15475...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21 timer siden #24 Del Skrevet 21 timer siden Dersom dyrevelferd er viktig, er neppe måten dyret dør på norske slakterier noe å henge seg opp i. Da er dyrets liv mer viktig å konsentrere seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #25 Del Skrevet 21 timer siden Kjøper aldri matvarer som er merket halal eller andre produkter for den del som er tilrettelagt for å føye seg etter en viss ideologi. Anonymkode: c10f3...268 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #26 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Spiser halal gris på julaften Anonymkode: b6e6c...843 🤣 Anonymkode: 25143...43e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #27 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): …da skal jeg ikke ødelegge livet ditt ved å forklare deg den ganske like metoden dyr blir slaktet på selv uten muslimsk bønn først🫠 Anonymkode: 0198d...769 Halal handler ikke bare om å være muslim. Skjerp deg. Anonymkode: f9af6...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #28 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Halal handler ikke bare om å være muslim. Skjerp deg. Anonymkode: f9af6...e90 Neivel? Nattverd handler ikke bare om å være kristen. Anonymkode: 25143...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 18 timer siden #29 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som forhåpentligvis bevisste forbrukere, er det vel legitimt å mene noe om hvordan kjøttet man spiser har blitt slaktet eller? Anonymkode: 4f067...ba0 Nå slaktes ikke dyr her i Norge på samme måte som i andre muslimske land. De er bedøvet og blør ihjel, ingen smerte. Ser du derimot på halal slakting i muslimske land, så pines de til døde. Riktignok ikke halal, men jøder har også ett rituale ved slakting. Jeg jobbet med en jøde som tidligere jobbet på slakteri. Jobben hans var å si en kort bønn før dyret ble slaktet. Om du spiser ett slaktet dyr produsert i Norge, så er de slaktet på samme måte - norsk dyreverns lover. Jeg har vært i muslimske land og jeg spiste da kjøtt der selv om jeg visste hvordan slaktingen hadde foregått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #30 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Halal handler ikke bare om å være muslim. Skjerp deg. Anonymkode: f9af6...e90 Tja.. Hva handler det om da? Slakting på halal vis handler først og fremst også om at det er bønn før slaktingen starter. Selve slaktemåten er ikke særlig ulik «ikke»-halal. Anonymkode: 0198d...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå