AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Oda selger masse halal, men også merker som ikke egentlig er merket som Ytterøy kylling der dyrene blir slaktet sånn og Strøm Larsen selger halal pinnekjøtt i år. Hva synes du om det egentlig? Anonymkode: 25143...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oda selger masse halal, men også merker som ikke egentlig er merket som Ytterøy kylling der dyrene blir slaktet sånn og Strøm Larsen selger halal pinnekjøtt i år. Hva synes du om det egentlig? Anonymkode: 25143...43e Vi bruker halal produkter. Hva er det å synes eller synse noe om? Hva vil du frem til med denne tråden? Anonymkode: f9af6...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Hva skulle problemet med det være? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi bruker halal produkter. Hva er det å synes eller synse noe om? Hva vil du frem til med denne tråden? Anonymkode: f9af6...e90 Som forhåpentligvis bevisste forbrukere, er det vel legitimt å mene noe om hvordan kjøttet man spiser har blitt slaktet eller? Anonymkode: 4f067...ba0 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Synes det er greit. Slaktemetoden plager meg ikke. Anonymkode: 7bcd5...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som forhåpentligvis bevisste forbrukere, er det vel legitimt å mene noe om hvordan kjøttet man spiser har blitt slaktet eller? Anonymkode: 4f067...ba0 Forstår fortsatt null og niks av hva du er ute etter her? Anonymkode: f9af6...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oda selger masse halal, men også merker som ikke egentlig er merket som Ytterøy kylling der dyrene blir slaktet sånn og Strøm Larsen selger halal pinnekjøtt i år. Hva synes du om det egentlig? Anonymkode: 25143...43e Har jeg aldri fundert over. Slakting av dyr er ikke en videre «human» praksis. Ja, etter norsk lov skal det gjøres «uten unødvendig lidelse». Men vi alle vet jo at «unødvendig» ikke handler om dyrets beste, men om økonomi og arbeidsbelastning for oss mennesker. (Vi vet det fordi det står rett ut og uten omsvøp i lovverket). Hold av dyr som kylling er uansett så ekstremt lite humant at litt lidelse i slakteperioden fra eller til vel kan regnes som helt uvesentlig. Om du først piner noe, spiller det stor rolle om du piner det til døde? Vegetar eller vegan er alternativet for mennesker som ikke liker tanken på dyrehold. Alternativt må du kjøpe fra en av landets få etisk drivende bønder. Anonymkode: fdac0...69c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Jeg vil unngå det. Halalslakt er i utgangspunktet å kutte strupen på dyret, og la det blø til døde. Greit at dette er tilpasset norsk lov, men utgangspunktet er djevelens verk. Anonymkode: 8c3a4...443 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som forhåpentligvis bevisste forbrukere, er det vel legitimt å mene noe om hvordan kjøttet man spiser har blitt slaktet eller? Anonymkode: 4f067...ba0 Men du vet hvorfor halal-slakt foregår i Norge? Så hva er da problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Vet ikke, sjekker ikke slikt. Anonymkode: c57c3...4aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Spiser IKKE under noen omstendigheter halal. Kjøper heller ikke kraft eller godteri (gelatin) fra halal. jeg er komplett 100%kritisk til denne religionen, og jeg er opptatt av dyrevelferd. Anonymkode: d693e...62b 3 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden BobbySocks skrev (8 minutter siden): Men du vet hvorfor halal-slakt foregår i Norge? Så hva er da problemet? Det neste er faktisk importert. Dyrene som ble slaktet i Norge med tydeligvis ikke nok. Ellers er det en betydelig logisk brist her i denne religionen. Man kan benytte seg av all teknologi som gagner mennesker; IVF, medisinske behandlinger, skolegang, utdanning, teknologi osv osv. hvis man da nekter dyr å nyte godt av teknologiske og vitenskapelige fremskritt er man virkelig bare et monster. Anonymkode: d693e...62b 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Bestiller ikke spesifikt halal, men det er forde jeg er bestiller samme kjøtt type hver gang😂 Men jeg har muslimske venner og spiser halalkjøtt når jeg får det servert🤷♀️ Kjøttproduksjonen er ganske grotesk når en ser med egne øyne hvordan det foregår uansett. Men kan lett innrømme at jeg ikke sitter med dårlig samvittighet når jeg spiser kjøtt av den grunn.. Jeg har også respekt for alt levende på samme tid! Det ene trenger jo ikke utelukke det andre.. Vokst på ‘’på landet’’, så jakt og fiske for å skaffe mat er jeg ganske komfortabel med… Ville vært mer skam om kjøttet ikke ble spist, og bare ble slaktet/drept for gøy🤷♀️ Kall meg gjerne enkel, og ‘’hvis alle tenker som deg , så skjer det ingen ting…’’ Og det er jeg enig i det, men likevel, spiser jeg kjøtt med god samvittighet 💁♀️ Anonymkode: 7ba40...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Led Anonymkode: d693e...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Kunne ikke brydd meg mindre Anonymkode: d3943...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Forstår ikke problemet sånn egentlig. Vil ikke si at alt foregår slik det skal foregå heller. Vi vet ikke med sikkerhet hvordan dyrene blir slaktet når det er import heller. Anonymkode: ae436...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Ja gjør det om det er slaktet på skikkelig vis min avdøde fetter var slakter og fortalte måten det ble gjort på kom en islamfyr og leste ett par vers før min fetter satte bolten og dyret ble stukket at det leses noen vers fra en bok plager meg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Spiser IKKE under noen omstendigheter halal. Kjøper heller ikke kraft eller godteri (gelatin) fra halal. jeg er komplett 100%kritisk til denne religionen, og jeg er opptatt av dyrevelferd. Anonymkode: d693e...62b Halal religionen? Hm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Som forhåpentligvis bevisste forbrukere, er det vel legitimt å mene noe om hvordan kjøttet man spiser har blitt slaktet eller? Anonymkode: 4f067...ba0 Som bevisst forbruker kjøper man selvsagt ikke kjøtt i det hele tatt, om dyrevelferd er noe man bryr seg om. Anonymkode: 9d923...3d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg vil unngå det. Halalslakt er i utgangspunktet å kutte strupen på dyret, og la det blø til døde. Greit at dette er tilpasset norsk lov, men utgangspunktet er djevelens verk. Anonymkode: 8c3a4...443 Som er akkurat sånn ikke-halal slakt også foregår. Anonymkode: a517b...43a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå