AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Mine to barn får hvert år så mange julegaver at det blir for mye for dem 😕 Det er faktisk ikke moro hverken for de eller oss og det kommer seg blant annet av at enkelte i familien gir utrolig mange smågaver istedenfor en litt større. Vi leverte f.eks to gaver til barnas fetter og en til foreldrene og fikk en pose med ni (!) gaver fra dem. Det samme skjer med en annen i familien, og det fører til et enormt berg med gaver under treet. Jeg synes dette er helt kvalmt. Et symbol på overkonsum og materialisme. 8-10 julegaver til hvert barn burde være mer enn nok. Jeg synes heller ikke at vi voksne trenger gaver. Men hvordan skal man melde dette ut til dem det gjelder uten å fornærme noen? Anonymkode: 07db3...50f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Dere kan styre det dere gjør selv men ikke det andre gjør. Dere kan snakke med dem men ikke bestemme. Anonymkode: 28df8...09b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #3 Del Skrevet 44 minutter siden Spar gavene til utover nyåret. Bare for at dere ikke liker å gi/få, så er det kanskje fint for andre. Anonymkode: 674a6...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden #4 Del Skrevet 35 minutter siden Har også et par familiemedlemmer som holder på sånn. Dyre, store gaver hvert år til ungene. "Vanlige" gaver fra andre familiemedlemmer blekner. Ver ikke hva jeg skal gjøre. Huset vårt buler. Faktisk ble et leketøy fra sist jul pakket ut av esken og tatt i bruk (i to minutter) for 3 uker siden 👀 jeg vet ikke hvordan man sier i fra, men det er for mye. Anonymkode: 54483...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden #5 Del Skrevet 32 minutter siden Skal vi ikke prøve å bli litt mer bærekraftige neste jul da dere? De voksne får en brukt ting (genser, bok, osv) og barna får 1 gave fra hver husstand, max pris 500. Vinneren får en marsipangris, heder og ære! Anonymkode: 4a658...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #6 Del Skrevet 15 minutter siden «Det er veldig hyggelig at dere har lyst å gi masse til Mats og Mina, men det blir så mange gaver at vi ikke rekker å pakke opp, barna blir lei, og vi ønsker ikke et så voldsomt gavefokus. Derfor må vi be om at dere i pr bare gir en gave til hver til jul, det er ikke mengden gaver som avgjør hvor mye dere bryr dere.» Dette sier der i september, og gjentar et par ganger før jul. Kommer de med ni gaver neste år ber du dem ta ut en til hver og ta med seg resten hjem igjen. Anonymkode: c25e7...569 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå