Gå til innhold

Følte ikke jeg fikk hjelp av ROS chatten. Noen andre som har opplevd det?

RoryGilmore

Anbefalte innlegg

Jeg skulle snakke om min bekymring knyttet til det tema, så jeg henvende meg til ROS chatten, men følte jeg ble avvist og bare kontakte fastlegen. Det var ingen alvorlig bekymring som ble nevnt, jeg ville bare reflektere rundt ting med den personen på chatten. Men ble avvist. Jeg skal ikke gå så mye inn på hva det var med henhold til reglene her, men jeg syntes det kunne vært greit å bare reflektere rundt dette med noen nå som det er jul, og dette med triggere siden det er jul. Ikke i Januar på en måte, fordi det er nå jeg trengte det. 

Noen andre som har blitt avvist av chattetjenester slik som ROS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

På hvilken måte ble du avvist? 

Anonymkode: 1bd88...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
RoryGilmore skrev (7 minutter siden):

Jeg skulle snakke om min bekymring knyttet til det tema, så jeg henvende meg til ROS chatten, men følte jeg ble avvist og bare kontakte fastlegen. Det var ingen alvorlig bekymring som ble nevnt, jeg ville bare reflektere rundt ting med den personen på chatten. Men ble avvist. Jeg skal ikke gå så mye inn på hva det var med henhold til reglene her, men jeg syntes det kunne vært greit å bare reflektere rundt dette med noen nå som det er jul, og dette med triggere siden det er jul. Ikke i Januar på en måte, fordi det er nå jeg trengte det. 

Noen andre som har blitt avvist av chattetjenester slik som ROS?

Ros består ikke av fagfolk, men vanlige mennesker som har slitt med de samme problemene som de som ringer inn. Så hvis du har hatt et problem som overstiger vanlige folks kapasitet til å kunne gi råd, og de har henvist deg til fastlegen for svar, så tror jeg du skal det for det. 

Anonymkode: 84e88...c87

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På hvilken måte ble du avvist? 

Anonymkode: 1bd88...955

Jeg fortalte om mine utfordringer nå som jeg er på ferie og mine greier. Om angst og hvordan mine matvaner påvirker det spesielt nå i jula. Jeg er usikker på hvor mye som er lov å nevne her, men fikk egentlig bare beskjed om å kontakte fastlegen og de ønsket meg god jul. De sa at det høres ut som det handlet mer om angst for helse enn kropp. Greit nok det, men det er noen signaler her som er uheldig som var grunnen til jeg kontaktet nettopp de og ikke kirkens SOS, noe jeg nevnte. Men fikk beskjed om å kontakte fastlegen. Men det er jul nå, og jeg får ikke møtt fastlegen før i januar. Og dette er heller ikke akutt, hadde vært greit å bare snakket med noen som har erfaring med tema

Jeg er mer overrasket over at jeg følte meg avvist og ikke fikk reflektert over min bekymring om dette med noen. 

Endret av RoryGilmore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

ChatGPT er mye bedre. 

Anonymkode: 2216e...7a6

Nei, det er det ikke. Hvis ChatGPT ikke vet helt, så finner den bare på ett eller annet svar den tror du vil høre. Ikke bra, potensielt farlig når det gjelder helse. 

Anonymkode: 3f139...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...