AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har to i familien som aldri burde hatt sertifikat, fordi de har lagt seg til mange unoter etter at de fikk sertifikat for mange år siden. Min svigerinne kjører veldig "rykkete", dvs det er bråstopp hele tiden når hun kjører i bytrafikken med rundkjøringer og lyskryss, og hun får ikke med seg hva som skjer. Kjøringen hennes er noe alle i familien snakker om, men hun bare ler og fortsetter å kjøre likedan. Min far på 85 har også fått mindre oversikt over trafikken når han kjører, og får heller ikke med seg alltid biler som kommer fra hans høyre side når han kjører ut fra parkeringsplasser, og det ender med at biler må bråstoppe og tute pga nesten kollisjon, men han mener det er alle andre sine feil En kollega kjører som om han har fanden etter seg bare han skal den tur på Kiwi, og klarer ikke å holde fartsgrensen selv om han får tilsnakk og fartsbøter. Jeg har prolaps i nakken og må bruke nakkekrage når jeg sitter på med disse menneskene. Trenger ikke nakkekrage når jeg tar buss eller taxi, fordi jeg opplever en roligere kjøring uten rykk i ett sett Anonymkode: 44a89...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden 85-åringen kan tvinges til legen. De andre er bare noen få av hundretusenvis av fullstendig inkompetente mennesker vi omgås med. Det enkleste rådet er: Ikke sitt på med dem. Anonymkode: 3d232...d7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har to i familien som aldri burde hatt sertifikat, fordi de har lagt seg til mange unoter etter at de fikk sertifikat for mange år siden. Min svigerinne kjører veldig "rykkete", dvs det er bråstopp hele tiden når hun kjører i bytrafikken med rundkjøringer og lyskryss, og hun får ikke med seg hva som skjer. Kjøringen hennes er noe alle i familien snakker om, men hun bare ler og fortsetter å kjøre likedan. Min far på 85 har også fått mindre oversikt over trafikken når han kjører, og får heller ikke med seg alltid biler som kommer fra hans høyre side når han kjører ut fra parkeringsplasser, og det ender med at biler må bråstoppe og tute pga nesten kollisjon, men han mener det er alle andre sine feil En kollega kjører som om han har fanden etter seg bare han skal den tur på Kiwi, og klarer ikke å holde fartsgrensen selv om han får tilsnakk og fartsbøter. Jeg har prolaps i nakken og må bruke nakkekrage når jeg sitter på med disse menneskene. Trenger ikke nakkekrage når jeg tar buss eller taxi, fordi jeg opplever en roligere kjøring uten rykk i ett sett Anonymkode: 44a89...69b 85 åring mister trolig lappen ved neste legebesøk..de andre trenger du ikke sitte på med. Finnes tusener på tusener her i landet som ikke skulle hatt førerkort..og for å si det sånn snakker jeg ikke om unge menn som leker seg i 180 men mer om kvinner uten fnugg av romfølelse og kontroll over bilen.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 85-åringen kan tvinges til legen. De andre er bare noen få av hundretusenvis av fullstendig inkompetente mennesker vi omgås med. Det enkleste rådet er: Ikke sitt på med dem. Anonymkode: 3d232...d7a Bortkastet arbeid og innblanding av den yngre generasjon. Mye bedre å sende legen en melding eller ring, og gi beskjed om at førerretten for motorvogn må inndras før noen blir alvorlig skaldet eller drept her. 85 åringen har ingenting i en bil å gjøre, som sjåfør. Det er og mulig å ta nøklene fra han. Eller som jeg nylig hørte noen pårørende hadde gjort, koblet fra bilbatterier og gitt beskjed når bilen ikke startet at bilen er kaputt. Anonymkode: d4d9d...08a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bortkastet arbeid og innblanding av den yngre generasjon. Mye bedre å sende legen en melding eller ring, og gi beskjed om at førerretten for motorvogn må inndras før noen blir alvorlig skaldet eller drept her. 85 åringen har ingenting i en bil å gjøre, som sjåfør. Det er og mulig å ta nøklene fra han. Eller som jeg nylig hørte noen pårørende hadde gjort, koblet fra bilbatterier og gitt beskjed når bilen ikke startet at bilen er kaputt. Anonymkode: d4d9d...08a Min far er helt avhengig av bilen siden han bor på landet hvor det omtrent ikke går busser. Da han holdt på å kollidere i dag hadde jeg ikke fått på meg bilbeltet engang, for han har ikke tid til å vente til jeg har satt meg på plass før han må kjøre. Juletrafikken er jo kaotisk for oss alle, derfor burde han ta seg bedre tid istedenfor å være så stresset og oppkavet hver gang han skal kjøre i byen. Neste gang smeller det, det er jeg helt sikker på. Ts Anonymkode: 44a89...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min far er helt avhengig av bilen siden han bor på landet hvor det omtrent ikke går busser. Da han holdt på å kollidere i dag hadde jeg ikke fått på meg bilbeltet engang, for han har ikke tid til å vente til jeg har satt meg på plass før han må kjøre. Juletrafikken er jo kaotisk for oss alle, derfor burde han ta seg bedre tid istedenfor å være så stresset og oppkavet hver gang han skal kjøre i byen. Neste gang smeller det, det er jeg helt sikker på. Ts Anonymkode: 44a89...69b Så du mener at det er bedre at faren din kanskje tar livet av noen fordi han er avhengig av bil? Nei du. Det koster mye å ha bil. Så selge bilen og ta drosje de gangene han skal noe. Koster lik mye i året det å. Anonymkode: b9230...765 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #7 Del Skrevet 58 minutter siden Tått skrev (2 timer siden): 85 åring mister trolig lappen ved neste legebesøk..de andre trenger du ikke sitte på med. Finnes tusener på tusener her i landet som ikke skulle hatt førerkort..og for å si det sånn snakker jeg ikke om unge menn som leker seg i 180 men mer om kvinner uten fnugg av romfølelse og kontroll over bilen.. Det skal du ikke være så sikker på at han gjør. Min bestefar på 94 fikk, uten problemer, legeattest for å fornye førerkortet for tre år forrige sommer. Vi visste at han ikke burde kjøre og var sikker på at han ikke skulle få fornyet det. Vi endte med å være nødt til å sende en bekymringsmelding til fastlegen, politiet og statsforvalteren. Da ble han igjen innkalt til fastlegen for å ta noen kognitive tester, som han ikke bestod. Likevel var fastlegen i tvil og sendte han derfor til vurdering (ny førerprøve) hos vegvesenet. Der strøk han med god margin. Det ble sendt rapport til fastlegen og statsforvalteren og han ble endelig fratatt førerkortet. Anonymkode: 314ac...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 52 minutter siden #8 Del Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Min far er helt avhengig av bilen siden han bor på landet hvor det omtrent ikke går busser. Da han holdt på å kollidere i dag hadde jeg ikke fått på meg bilbeltet engang, for han har ikke tid til å vente til jeg har satt meg på plass før han må kjøre. Juletrafikken er jo kaotisk for oss alle, derfor burde han ta seg bedre tid istedenfor å være så stresset og oppkavet hver gang han skal kjøre i byen. Neste gang smeller det, det er jeg helt sikker på. Ts Anonymkode: 44a89...69b Da må han flytte eller ta taxi/sitte på med noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 48 minutter siden #9 Del Skrevet 48 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det skal du ikke være så sikker på at han gjør. Min bestefar på 94 fikk, uten problemer, legeattest for å fornye førerkortet for tre år forrige sommer. Vi visste at han ikke burde kjøre og var sikker på at han ikke skulle få fornyet det. Vi endte med å være nødt til å sende en bekymringsmelding til fastlegen, politiet og statsforvalteren. Da ble han igjen innkalt til fastlegen for å ta noen kognitive tester, som han ikke bestod. Likevel var fastlegen i tvil og sendte han derfor til vurdering (ny førerprøve) hos vegvesenet. Der strøk han med god margin. Det ble sendt rapport til fastlegen og statsforvalteren og han ble endelig fratatt førerkortet. Anonymkode: 314ac...3c9 Ja jeg kjenner til problemet med at fastleger kvier seg med å ta førerkortet fra pasienter de har hatt i en årrekke.. Det her skulle absolutt ikke vært opp til hver enkelt lege men en fast enkel test hos vegvesenet der romfølelse, reaksjonstid og forståelse av trafikkbildet er med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 41 minutter siden #10 Del Skrevet 41 minutter siden I Norge er alle andre idioter. Det kommer veldig godt fram i trafikken. Er godt vandt med erfaringer fra trafikk kjøring i Asia,så tar meg ikke nær over hva Ola Dunk mener om min kjøring. Trafikken der er langt mer basert på hva som er fornuftig i situsjonen,en hva som faktisk er din rettighet. Folk flest er veldig flinke også der,men forståelsen av trafikken er langt bedre,selv om det er langt mer trafikk,når man faktisk har en dose ydmykhet og litt dødsangst i tillegg. Hissige bilister ser jeg hele tiden. Kunne ikke brydd meg mindre. Faktisk fryder det meg,mer en det irriterer meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #11 Del Skrevet 34 minutter siden Det er jo liksom sånn det blir når samfunnet legger opp til at "alle" skal ha bil. Hadde man ordnet det litt mer fornuftig, og bil kunne blitt for spesielt interesserte, kunne man blitt kvitt mange av disse håpløse sjåførene. Anonymkode: 32b37...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå