AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #101 Del Skrevet 23. desember 2024 visp skrev (55 minutter siden): Mener du at det er greit å be vertskapet tømme kjelene sine og rydde unna så platene kunne brukes av de? Valgt å invitert? Det betyr vel ikke at folk skal ta seg så mye til rette at de dytter bort resten? "Gidder du å ta ut ribba litt, for jeg skal bare steke grandisen min?" Er det noe sånt du tenkte? (en pizza hadde faktisk vært veldig mye enklere da enn å sette igang med pinnekjøtt og kålrotstappe etc. i tillegg til alt det andre man driver med). Ser det for meg 😂 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er én kartong! Anonymkode: 5de72...7c6 Da gir det jo en mening med mindre det er en kartong vin. Anonymkode: 3d9cf...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 23. desember 2024 #102 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har aldri sagt det var intoleranse, les hi, det handler om preferanse og at jeg skal oppleve noe kos i deres jul. ts Anonymkode: 5de72...7c6 Jeg kan forstå de undrende svarene fra starten av, da dette i teorien kunne ha dreid seg om en hel kalkun som du hadde med og krevde plass til. Men etter at du presiserte at dette dreier seg om en drikkekartong, kan du da gjerne dra med deg sjokolademelk for min del, hvis det var hit du skulle ha kommet 😂 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #103 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Begge delene er sært. Først ga du inntrykk av noe allergi/ mattolerense når du ramset opp halve allergihylla. Ja, hvis du MÅ ha h- melk fra q meieriene istedenfor tine f.eks. så er det sært , spesielt om kjøleskapet er så godt som fullt. Anonymkode: 02788...56f Men da er det jo kanskje rismelk, havremelk, soyamelk el. Haddet det vært en kartong vin ts absolutt måtte hatt i kjøleskapet, så hadde det stilt seg annerledes. Men EN KARTONG med annen type melk er ikke et problem. Anonymkode: 57bce...acb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #104 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg hadde blitt ganske sur hvis du hadde med flere liter Pepsi Max og insistert på å ha det i mitt kjøleskapet og drikke av det under hele julefeiringen, fordi det var din juletradisjon og du trengte trøst pga at du måtte være hos oss og spise og drikke vår mat. Og du sier jo her at du trengte dette for å få noe kos…. Du er urimelig og grusomt frekk som uttrykker deg slik. Hadde du nok til alle, har du tenkt å spandere? Anonymkode: e8e3b...c97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #105 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her synes jeg du har vrang familie. Vi har tradisjonell julemiddag, men det hadde vært null stress å laget kylling eller kalkun til deg. Eventuelt fisk. Det du måtte ønske. Når vi har besøk av svigers har vi alt utenom fisk på menyen. Det blir for mye. Men hadde en gjest ønsket fisk, hadde vi laget fisk Anonymkode: 4777a...895 Jeg har ganske vrang familie ja, derfor har jeg valgt å ligge lavt og som sagt, jeg spiser hjemme før middag, og så ligger jeg lavt under selve middagen, bare for fredens skyld. I vår familie kan man ikke si ting direkte som de her, de er typen som aldri tilgir og som passer på å gi deg små stikk i årevis etterpå..som en elefant som aldri glemmer. Orker det bare ikke og velger lide meg gjennnom det og glede meg til Januar! Familie er kompliserte greier. Anonymkode: 8405a...afa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #106 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg hadde blitt ganske sur hvis du hadde med flere liter Pepsi Max og insistert på å ha det i mitt kjøleskapet og drikke av det under hele julefeiringen, fordi det var din juletradisjon og du trengte trøst pga at du måtte være hos oss og spise og drikke vår mat. Og du sier jo her at du trengte dette for å få noe kos…. Du er urimelig og grusomt frekk som uttrykker deg slik. Hadde du nok til alle, har du tenkt å spandere? Anonymkode: e8e3b...c97 Det er ikke flere flasker, det er ikke Pepsi Max og det er ikke til julemiddagen, men ja, jeg trives ikke godt der, og føler dette er en bitteliten trøst. jeg har absolutt nok til å dele, men de er tydelig på at det er de uinteressert i. ts Anonymkode: 5de72...7c6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #107 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke flere flasker, det er ikke Pepsi Max og det er ikke til julemiddagen, men ja, jeg trives ikke godt der, og føler dette er en bitteliten trøst. jeg har absolutt nok til å dele, men de er tydelig på at det er de uinteressert i. ts Anonymkode: 5de72...7c6 Det urimelige er jo at du trenger noe enkelt å kose deg med, at ikke all mat og drikke de har er koselig nok for deg, at du på forhånd sier du ikke vil trives og trenger trøst. Anonymkode: e8e3b...c97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #108 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det urimelige er jo at du trenger noe enkelt å kose deg med, at ikke all mat og drikke de har er koselig nok for deg, at du på forhånd sier du ikke vil trives og trenger trøst. Anonymkode: e8e3b...c97 Det er jo en bitteliten ting som ikke går ut over dem i det hele tatt, fatter ikke at de skal legge seg så oppi det. De får absolutt alt på sin måte, alt de ønsker seg, sine tradisjoner. Hvorfor skal de bry seg sånn med den éne tingen jeg selv har ordnet meg? Ja jeg trenger en trøst, hvorfor skal de ødelegge det også? Alt de hadde trengt å gjøre var å la dette bli forbigått i stillhet. Det føler jeg er lite å be om. ts Anonymkode: 5de72...7c6 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #109 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg syns det er helt greit å ha med en egen ting, og hadde ikke reagert på det. Men rart at du hemmeligholder om det er melk eller juice, eller noe helt annet🤭 Anonymkode: 652dc...13d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #110 Del Skrevet 23. desember 2024 Neste gang tar du med elektrisk kjøleboks i tillegg. 😂😁 Husker godt en jul svigermor ble kjempesur fordi vi ikke hadde tenkt å ta med hjem krydderet vi hadde kjøpt til en bedre middag vi hadde laget hos dem. Vi har jo nok krydder hjemme og besøker de ofte, så kunne ikke krydderet bare bli igjen hos de så vi slapp å kjøpe nytt hvis vi skulle lage retten igjen? Da ble hun fly forbanna, tuller ikke altså. Kjeftet og slamret med dører. Vi snakker et glass timian og et glass einebær liksom. Siste gang vi lagde middag der. 😂 Anonymkode: 4c807...c0f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #111 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Neste gang tar du med elektrisk kjøleboks i tillegg. 😂😁 Husker godt en jul svigermor ble kjempesur fordi vi ikke hadde tenkt å ta med hjem krydderet vi hadde kjøpt til en bedre middag vi hadde laget hos dem. Vi har jo nok krydder hjemme og besøker de ofte, så kunne ikke krydderet bare bli igjen hos de så vi slapp å kjøpe nytt hvis vi skulle lage retten igjen? Da ble hun fly forbanna, tuller ikke altså. Kjeftet og slamret med dører. Vi snakker et glass timian og et glass einebær liksom. Siste gang vi lagde middag der. 😂 Anonymkode: 4c807...c0f Dette har ikke noe med problemstillingen til TS å gjøre, men jeg har laget middag hos andre mange ganger, og lar alt stå igjen, såfremt de ikke insisterer på at jeg skal ta det med hjem, som 'vi bruker aldri det der, det kommer bare til å støve ned, ta det med deg'. Kunne ikke ha falt meg inn å ta med meg krydder hjem. Når det er sagt: hadde heller ikke sagt noe om noen faktisk tok med seg krydderet sitt hjem. Så mange rare folk det finnes. Anonymkode: c5af6...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #112 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi skal dessverre være hos de hele jula, det er ikke en rett, det er kun en liten ting, typ, soyamelk eller lignende. ts Anonymkode: 5de72...7c6 Hvorfor må du være hele jula der? Virker ikke som du egentlig har så lyst til det. Anonymkode: c6545...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #113 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor må du være hele jula der? Virker ikke som du egentlig har så lyst til det. Anonymkode: c6545...7b2 Man ofrer seg for familiefreden og andres juleglede. Jeg sliter mer med å være hos mine foreldre enn svigers. Svigers har det ikke like varmt, skal ikke prate hele tiden, men går turer på dagen/tar en lur og har ikke tv på høyt 24/7. Når TS sier at alle juletradisjoner er annerledes så er man gjerne ikke del av et fellesskap heller og ingen å dele tradisjoner med. Anonymkode: f214a...d91 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #114 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor må du være hele jula der? Virker ikke som du egentlig har så lyst til det. Anonymkode: c6545...7b2 Fordi det er svigers og mann og barn koser seg der. Noe må man ofre for familien. Det tar mange timer å dra dit, så kan ikke dra en svipptur hjem heller. Så da er det å holde ut med svigermor som stadig veksler mellom å hakke på meg PG å sette seg i offerrollen. ts Anonymkode: 5de72...7c6 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #115 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har aldri sagt det var intoleranse, les hi, det handler om preferanse og at jeg skal oppleve noe kos i deres jul. ts Anonymkode: 5de72...7c6 Jeg har kjøleskap under benken, altså lite. En venninne fra nett var på gjennomreise for par år siden, og det var første gang vi møtte henne når hun skulle overnatte hos meg. Selv i mitt bittelille kjøleskap som til tider er overfylt, så fant jeg hylleplass til henne, for hva hun potensielt kunne ha med seg. Føler det viser litt gjestfrihet også. Håper du kommer deg greit igjennom julen, og får kost deg med det det er 💚 Her jeg bor er julebrus det store, og det blir rabalder i juleselskapene om det er «feil» julebrus, så en må helgardere seg 🤣 «Blir ikke jul uten Aas sin julebrus» osv. Mange satser på kuldegrader for drikken kan du si 🤣 Du er ikke sær, og jeg håper du har litt godteri eller annet du liker til å kose deg på rommet med også, og en god bok eller noe 💚 Anonymkode: 21b7c...b8a 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #116 Del Skrevet 23. desember 2024 Å reagere på at noen tar med en type melk er jo helt merkelig. Men jeg hadde også bare sagt at jeg har med melk. Storm i vannglass Anonymkode: 98b8a...e14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #117 Del Skrevet 23. desember 2024 Holder med ta her. Det må være lov å ha med seg noe som forbinder seg med jul, ig som gir julestemning. En kartong med hva enn det måtte være har alle plass til, om de vil. Her fyller svigers opp både boder, kjøleskap og fryser. Gidder ikke laget en greie ut av det. Anonymkode: 4777a...895 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #118 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi er hos svigers nå i jula, og jeg tok med en matvare som jeg liker å spise. Jeg tenkte jeg ikke skulle plage de med at de skulle kjøpe det, og jeg liker denne matvaren. Dette ble tatt veldig ille opp, og som en fornærmelse hos svigers. Det var veldig vanskelig å skulle få plass i kjøleskapet til dette, og masse spørsmål om hvorfor jeg tok med dette, møtt med «men vi har jo …(erstattningsvare)». For meg er denne tingen viktig for å ha noe å kose meg med i jula, da jeg jo ikke har mine juletradisjoner rundt meg denne jula. er jeg urimelig? Anonymkode: 5de72...7c6 Jeg spiser det som blir servert, tar ikke med annet enn det de evt spør om isåfall. Selv passer jeg på å kjøpe inn rikelig med pålegg og mat jeg vet andre liker. Evt om det er noe spesielt de ønsker om de skal være noe dager. Men hadde ikke blitt sur om noen tok med seg en liten ting. Litt rart om du kommer på besøk noen dager og tar med en liten ting til deg selv men ja. Anonymkode: 6fb3c...afb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullars Skrevet 23. desember 2024 #119 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det urimelige er jo at du trenger noe enkelt å kose deg med, at ikke all mat og drikke de har er koselig nok for deg, at du på forhånd sier du ikke vil trives og trenger trøst. Anonymkode: e8e3b...c97 Hvorfor kverulerer du sånn? Tror du virkelig TS kommer med havremelka si og sier "den må inn i kjøleskapet, ellers fikser jeg ikke å være sammen med dere galninger"? Jeg har mye lettere å se for meg TS som kommer med havremelka og spør pent om den kan stå i kjøleskapet fulgt av svigerforeldre som ikke fatter hvorfor hun skal ha egen melk -- med en innebygget anti-byen attityde hvor de implisitt antar at hun ikke synes at de er gode nok. (Jeg kommer selv fra bygda og kjenner veldig godt den der "i byen betaler de 50 kr for en kopp kaffe med melk fordi de er for fine for filterkaffe" -- mens det i virkeligheten handler om mindreverdighetskomplekser) 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #120 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det urimelige er jo at du trenger noe enkelt å kose deg med, at ikke all mat og drikke de har er koselig nok for deg, at du på forhånd sier du ikke vil trives og trenger trøst. Anonymkode: e8e3b...c97 Jeg tviler på at ts har utbasunert overfor svigerforeldrene at hun ikke kommer til å trives. Jeg kan ikke fatte hvordan det kan plage noen å ha en literskartong med drikke i kjøleskapet. Blir man snurt for det, er man særs lettkrenket. Når du mener at ts er urimelig, fremstår du som like rigid som svigerforeldrene. Anonymkode: 632d1...bae 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå