Gå til innhold

Julebesøk, hadde du blitt sur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Eksempler?  

Anonymkode: 02788...56f

Spesiel type Juice, surmelk mandelmelk, soyamelk, Havremelk.  i ett spesielt type merke. 

ts

Anonymkode: 5de72...7c6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spesiel type Juice, surmelk mandelmelk, soyamelk, Havremelk.  i ett spesielt type merke. 

ts

Hvorfor kamuflerer du hvilken drikkevarer det er? 

Anonymkode: 652dc...13d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kamuflerer du hvilken drikkevarer det er? 

En flaske vodka. TS trenger det sikkert gjennom jula:hoho:

• Liker 8
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
visp skrev (Akkurat nå):

Hva med fisk?

Jeg kan spise fisk og det gjør jeg selv i løpet av jula. Og kalkun. Men ikke på selveste julaften, for da ødelegger jeg tydeligvis alt. Så driter i det og gleder meg til resten av jula, da får jeg sjansen til å spise det jeg liker best, sammen med min kjernefamilie. Det eksluderer meg selvsagt for tradisjon med å spise restemiddagen på 1.juledag, samt familiesamling med pinnekjøtt hos et annet familiemedlem. Altså er jeg og mine ikke inkludert pga dette. Hva angår pinnekjøtt, så blir jeg så uvel bare av å være i hus med den lukta, jeg klarer bare ikke å bøye av. Jeg gjør det ikke av vond vilje  og skulle virkelig ønsket at jeg hadde klart å spise dette, det er utrolig faktisk hvor mye slikt betyr og at det faktisk kan være så eksluderende. 

Men nå er det nå engang sånn og jeg lever godt med det, bortsett fra i jula da. Alltid en kilde til stress og hvis jeg kunne, hadde jeg valgt å reise til Granca eller noe, bare for å slippe det hele. Men så har jeg barn også og det betyr mye at de også får være med besteforeldre, søskenbarn.  Vi er ikke stå stor famlie og mine har ingen på farssiden.

Anonymkode: 8405a...afa

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spise fisk og det gjør jeg selv i løpet av jula. Og kalkun. Men ikke på selveste julaften, for da ødelegger jeg tydeligvis alt. Så driter i det og gleder meg til resten av jula, da får jeg sjansen til å spise det jeg liker best, sammen med min kjernefamilie. Det eksluderer meg selvsagt for tradisjon med å spise restemiddagen på 1.juledag, samt familiesamling med pinnekjøtt hos et annet familiemedlem. Altså er jeg og mine ikke inkludert pga dette. Hva angår pinnekjøtt, så blir jeg så uvel bare av å være i hus med den lukta, jeg klarer bare ikke å bøye av. Jeg gjør det ikke av vond vilje  og skulle virkelig ønsket at jeg hadde klart å spise dette, det er utrolig faktisk hvor mye slikt betyr og at det faktisk kan være så eksluderende. 

Men nå er det nå engang sånn og jeg lever godt med det, bortsett fra i jula da. Alltid en kilde til stress og hvis jeg kunne, hadde jeg valgt å reise til Granca eller noe, bare for å slippe det hele. Men så har jeg barn også og det betyr mye at de også får være med besteforeldre, søskenbarn.  Vi er ikke stå stor famlie og mine har ingen på farssiden.

Da hadde jeg tilberedt litt kalkun hjemme og tatt med noen biter. De blir jo varmet opp av saus, eller kan også spises kaldt om du ikke spiser saus heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det en kartong med type soya/havre melk/juice

Anonymkode: ba61a...3a5

Så det er 4-5 kartonger? Eller du har ikke bestemt deg? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde du vært invitert til meg, hadde jeg laget en kalkunfilet til deg. Kan lages dagen i forveien også. Hadde det blitt igjen, er det kjempegodt som tilbehør.

Anonymkode: c5af6...bee

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

ts

Så du skal fylle opp kjøleskapet? Har du noen allergier? Hvorfor trenger du så mange typer melk? Jeg har med en mandelmelk når reiser bort fordi jeg ikke tåler kumelk, aldri hørt noe negativt om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det er 4-5 kartonger? Eller du har ikke bestemt deg? 

Gi deg, da. Det er en kartong med drikke.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer ann på hvem matvare dette er tenker jeg…

Hvilken matvare.

Anonymkode: 98f18...daa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gi deg, da. Det er en kartong med drikke.

Det sto jo flere typer melk og noen juice. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det sto jo flere typer melk og noen juice. 

Les hele tråden. TS har skrevet at det er EN kartong med drikke. Deretter gir TS eksempler på type drikke, siden enkelte har tungt for det. Deretter har folk fortsatt tungt for det.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
visp skrev (1 time siden):

Ja, greit nok det, men jeg er vant til at sånne behov kommer fra mennesker som ikke er vant til å ha gjestene. Jeg hadde ikke gjort noe nummer utav det om det var en tallerken i microen, men om det er snakk om kjeler og plater.... Det er gjerne fullt opp. 

Men du har jo valgt å invitere dem? Hvorfor tenker du at det valget ble tatt om du ikke liker dem nok til å gi dem en - god opplevelse?

Ja, folk «klarer seg» over julen. Men dere i tråden: hvorfor inviterer dere gjester dere aktivt ønsker skal få en dårlig jul? Hva er verdien av det, mener dere? Ikke bare viser dere at dere er dårlig vertskap. Men dere går aktivt inn for å være mennesker som ikke er ok folk. Hvorfor? 

Eller er lista deres for «ok menneske» lavere enn min list? Er det svaret? 

Anonymkode: 71d4f...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Les hele tråden. TS har skrevet at det er EN kartong med drikke. Deretter gir TS eksempler på type drikke, siden enkelte har tungt for det. Deretter har folk fortsatt tungt for det.

Hvorfor skal den aktuelle drikkevarer kamufleres i andre drikkevarer? Det får meg til å tro at det er noe muffens her. TS har noe å skjule.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du har jo valgt å invitere dem? Hvorfor tenker du at det valget ble tatt om du ikke liker dem nok til å gi dem en - god opplevelse?

Ja, folk «klarer seg» over julen. Men dere i tråden: hvorfor inviterer dere gjester dere aktivt ønsker skal få en dårlig jul? Hva er verdien av det, mener dere? Ikke bare viser dere at dere er dårlig vertskap. Men dere går aktivt inn for å være mennesker som ikke er ok folk. Hvorfor? 

Eller er lista deres for «ok menneske» lavere enn min list? Er det svaret? 

Anonymkode: 71d4f...057

Mener du at det er greit å be vertskapet tømme kjelene sine og rydde unna så platene kunne brukes av de?

Valgt å invitert? Det betyr vel ikke at folk skal ta seg så mye til rette at de dytter bort resten?

"Gidder du å ta ut ribba litt, for jeg skal bare steke grandisen min?" Er det noe sånt du tenkte? (en pizza hadde faktisk vært veldig mye enklere da enn å sette igang med pinnekjøtt og kålrotstappe etc. i tillegg til alt det andre man driver med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal den aktuelle drikkevarer kamufleres i andre drikkevarer? Det får meg til å tro at det er noe muffens her. TS har noe å skjule.

Hahaha. Nå liker jeg deg bedre. Du er en morsom type.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer ann på hvem matvare dette er tenker jeg…

Hvem matvare?

Anonymkode: 1b0a6...d37

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å, helledussen så vanskelige vi var i dag da. Ts vil ikke bli gjenkjent, er det så vanskelig å forstå?

Anonymkode: afabd...2b2

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er kanskje TS som har tungt for det, når det er tydelig at å være så tilbakeholden med informasjon gjør folk litt frustrerte. Ber om råd men kan ikke si hva det gjelder, bare "typ melk/jus". Det er vanskelig å gi støtte til noen som ikke vil fortelle hele historien.

Når det er så vanskelig å fortelle hva kartongen inneholder er det kanskje akkurat dette spesielle innholdet svigerfamilien reagerer på?

Anonymkode: 7e012...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje TS som har tungt for det, når det er tydelig at å være så tilbakeholden med informasjon gjør folk litt frustrerte. Ber om råd men kan ikke si hva det gjelder, bare "typ melk/jus". Det er vanskelig å gi støtte til noen som ikke vil fortelle hele historien.

Når det er så vanskelig å fortelle hva kartongen inneholder er det kanskje akkurat dette spesielle innholdet svigerfamilien reagerer på?

Anonymkode: 7e012...d49

Kartongen inneholder noe såpass spesielt at hvis ts hadde skrevet det, så hadde i det minste de som kjenner ts best, gjenkjent henne. TS ønsker selvfølgelig ikke dette, og "kamuflerer" derfor det reelle innholdet. Noe mer muffins enn det trenger det faktisk ikke å være. 

Selv har jeg alt mellom 1 og 4 barn, er både gift og samboer i tillegg til at bor både i enebolig og i blokk her inne av samme grunn 😉 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...