Stor pike Skrevet 6 timer siden #21 Del Skrevet 6 timer siden Min eksmann ville gjerne ha med pinnekjøtt da vi skulle feire jul hos broren min. Svigerinnen min ble vekselvis såret, sur og forbanna over at maten (ribbe) ikke var god nok. Og han kunne bare holde seg hjemme. Den gang ble jeg butthurt på mannens vegne, vi tok ikke med pinnekjøtt men det føltes ekkelt. Ikke fordi han ikke fikk pinnekjøtt på julaften, men fordi stemningen i forkant ble så klein. Jeg hadde ikke reagert sånn. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Vi er hos svigers nå i jula, og jeg tok med en matvare som jeg liker å spise. Jeg tenkte jeg ikke skulle plage de med at de skulle kjøpe det, og jeg liker denne matvaren. Dette ble tatt veldig ille opp, og som en fornærmelse hos svigers. Det var veldig vanskelig å skulle få plass i kjøleskapet til dette, og masse spørsmål om hvorfor jeg tok med dette, møtt med «men vi har jo …(erstattningsvare)». For meg er denne tingen viktig for å ha noe å kose meg med i jula, da jeg jo ikke har mine juletradisjoner rundt meg denne jula. er jeg urimelig? Anonymkode: 5de72...7c6 Kommer ann på hvem matvare dette er tenker jeg… Anonymkode: ba61a...3a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden Stor pike skrev (11 minutter siden): Min eksmann ville gjerne ha med pinnekjøtt da vi skulle feire jul hos broren min. Svigerinnen min ble vekselvis såret, sur og forbanna over at maten (ribbe) ikke var god nok. Og han kunne bare holde seg hjemme. Den gang ble jeg butthurt på mannens vegne, vi tok ikke med pinnekjøtt men det føltes ekkelt. Ikke fordi han ikke fikk pinnekjøtt på julaften, men fordi stemningen i forkant ble så klein. Jeg hadde ikke reagert sånn. Nei, men vil jo tro hun var ganske sliten av forberedelsene fra før, også får hun beskjed om at hun må tilberede pinnekjøtt også. Jeg hadde blitt ganske oppgitt. Eller hadde han bare med en ferdig tallerken som skulle varmes i microen? 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 6 timer siden #24 Del Skrevet 6 timer siden visp skrev (Akkurat nå): Nei, men vil jo tro hun var ganske sliten av forberedelsene fra før, også får hun beskjed om at hun må tilberede pinnekjøtt også. Jeg hadde blitt ganske oppgitt. Eller hadde han bare med en ferdig tallerken som skulle varmes i microen? Hun skulle ikke gjøre noe som helst. Vi skulle selvfølgelig ordne det til selv. Men nå har hun også i senere år vist seg å være ugle da, så... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6 timer siden #25 Del Skrevet 6 timer siden Stor pike skrev (3 minutter siden): Hun skulle ikke gjøre noe som helst. Vi skulle selvfølgelig ordne det til selv. Men nå har hun også i senere år vist seg å være ugle da, så... Ja, greit nok det, men jeg er vant til at sånne behov kommer fra mennesker som ikke er vant til å ha gjestene. Jeg hadde ikke gjort noe nummer utav det om det var en tallerken i microen, men om det er snakk om kjeler og plater.... Det er gjerne fullt opp. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden Jeg er vant til at folk tar med seg noe de liker, eller noe de vil spandere, noe spes til barn osv. Men si hva det er da, du røper ikke identiteten din ved å si det! Anonymkode: 6b552...81f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6 timer siden #27 Del Skrevet 6 timer siden Stor pike skrev (2 minutter siden): Hun skulle ikke gjøre noe som helst. Vi skulle selvfølgelig ordne det til selv. Men nå har hun også i senere år vist seg å være ugle da, så... Dere skulle bare fikse en ekstra annen middag på det kjøkkenet hvor hun allerede skulle tilberede stor festmiddag for gjester - ikke noe ekstra bry overhodet... Kjenner at min forståelse primært ligger hos henne her... Jeg sliter generelt med å skjønne voksne mennesker som er så fastlåst i sine egne tradisjoner at de må ha med egen middag, fordi det tydeligvis er full krise om ting ikke er akkurat dom de er vant til. 27 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden Daria skrev (1 minutt siden): Dere skulle bare fikse en ekstra annen middag på det kjøkkenet hvor hun allerede skulle tilberede stor festmiddag for gjester - ikke noe ekstra bry overhodet... Kjenner at min forståelse primært ligger hos henne her... Jeg sliter generelt med å skjønne voksne mennesker som er så fastlåst i sine egne tradisjoner at de må ha med egen middag, fordi det tydeligvis er full krise om ting ikke er akkurat dom de er vant til. Hundre prosent enig. Voksne mennesker må da klare å tilpasse seg. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #29 Del Skrevet 6 timer siden Stor pike skrev (16 minutter siden): Min eksmann ville gjerne ha med pinnekjøtt da vi skulle feire jul hos broren min. Svigerinnen min ble vekselvis såret, sur og forbanna over at maten (ribbe) ikke var god nok. Og han kunne bare holde seg hjemme. Den gang ble jeg butthurt på mannens vegne, vi tok ikke med pinnekjøtt men det føltes ekkelt. Ikke fordi han ikke fikk pinnekjøtt på julaften, men fordi stemningen i forkant ble så klein. Jeg hadde ikke reagert sånn. Øh.. om dere er invitert, på julaften, til ribbe, og tar med seg pinnekjøtt... Det er ikke ok. Som en annen bruker sier: til å leve med om det skal varmes kjapt i microen og bare en en fjordlandspakke, men om det skal settes på kjeler og varmes opp ting... Det er fult på kjøkkenet på julaften. Det er for mange folk der allerede. Ting er planlagt. I tillegg: er man invitert bort på ribbe er det nokså rigid å måtte ha sin egen mat, så fremt det ikke dreier seg om alleriger e.l., og det opplyser man vert om i god tid i såfall. Ta pinnekjøtt første juledag eller lille julaften. Skjønner svigerinnen hundre prosent her. Anonymkode: c5af6...bee 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #30 Del Skrevet 6 timer siden Stor pike skrev (19 minutter siden): Min eksmann ville gjerne ha med pinnekjøtt da vi skulle feire jul hos broren min. Svigerinnen min ble vekselvis såret, sur og forbanna over at maten (ribbe) ikke var god nok. Og han kunne bare holde seg hjemme. Den gang ble jeg butthurt på mannens vegne, vi tok ikke med pinnekjøtt men det føltes ekkelt. Ikke fordi han ikke fikk pinnekjøtt på julaften, men fordi stemningen i forkant ble så klein. Jeg hadde ikke reagert sånn. Det er ganske merkelig å tenke at du skal tilberede en hel middag parallelt med den som er planlagt fra vertskapets side. Hvem har kjøkken til å lage to middager samtidig? Anonymkode: c5d90...5e9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #31 Del Skrevet 6 timer siden Til TS: som de andre sier: kommer veldig an på hva det dreier seg om, og fniste litt da en over skrev "En rekesalat: ok, en halv gris: ikke ok." Jeg hadde en svigerinne som 'bare skulle kjøpe inn litt' når hun kom på besøk til oss. Endte opp med at hun kjøpte ting til frokost, planla middager, hun hadde til og med med et bakverk som hun visste at jeg alltid pleide å ha hjemmebakst av. Det opplevdes overstyrende og respektløst. Hadde det vært noe hun var spesielt opptatt av å få til frokost, kunne hun ha sagt ifra når jeg spurte. Det skal likevel sies at dersom hun f.eks. hadde tatt med en juice hun var veldig glad i eller en pakke med te som hun likte spesielt godt, hadde jeg ikke brydd meg overhodet. Anonymkode: c5af6...bee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 6 timer siden #32 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kommer ann på hvem matvare dette er tenker jeg… Anonymkode: ba61a...3a5 Slapp av nå, Dahmer. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #33 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det en halv gris kan jeg forstå problemet. Er det en boks rekesalat forstår jeg ikke problemet. Anonymkode: 1c584...154 Det er typ en kartong med melk. ts Anonymkode: 5de72...7c6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #34 Del Skrevet 6 timer siden Daria skrev (59 minutter siden): Hva slags matvare snakker vi om? Det er en viss forskjell på å ha med en ekstra ost og en alternativ middagsrett. Som julevertskap ville jeg foretrukket at gjestene sa fra hvis noe var spesielt viktig for dem av juletradisjoner, men jeg ville neppe blitt sur over at du hadde tatt det med (igjen med forbehold om hva det er. Man tar ikke med akevitt hvis vertskapet er avholds...). Det er typ en type melk/juice til frokost. De er ikke interessert i å endre sine juletradisjoner. ts Anonymkode: 5de72...7c6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #35 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo vanlig å si fra, da. Med mindre det er snakk om en spesiell ost eller noe slikt. Om jeg vet gjester har allergier, dietter, ulike preferanser. Bruker jeg ganske mye tid på å finne, og lage, alternativer. Da jeg vil alle skal få noe de liker, og kan spise. Så kan tenke meg at jeg hadde blitt litt såret der og da om de plutselig dukket opp med egen mat. Ville ikke vist det, da. Anonymkode: 994e6...0e6 Det er ikke noe til middagen, og ikke noe som ødelegger noen rett. Kun en tilleggsting til frokost/lunsj. ts Anonymkode: 5de72...7c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 6 timer siden #36 Del Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er typ en kartong med melk. ts Anonymkode: 5de72...7c6 Barista havremelk, og så mener svigers at h-melken deres må være god nok? Det er en aldersting, ikke bry deg. Uansett hvilken type melk det er, så er det jo ikke sånn at alle typer melk smaker det samme, så de kan helt opplagt ikke erstatte hverandre. Endret 6 timer siden av Elle Melle 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6 timer siden #37 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er typ en type melk/juice til frokost. De er ikke interessert i å endre sine juletradisjoner. ts Anonymkode: 5de72...7c6 Det går jo helt fint. Man klarer en kartong i kjøleskapet. Noe kan sikkert oppbevares ute også om temperaturen er grei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #38 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Men hva er det snakk om, da? Om det er Meierismør forstår jeg deg godt, da margarin og andre "erstatningsvarer" aldri blir det samme. Anonymkode: 32de4...1d8 Ja, det er sånn type ting. Og jeg liker en spesifikk type fra et spesifikt merke, ville ikke at de skulle føy byen rund og sikkert kjøpe feil ting. ts Anonymkode: 5de72...7c6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #39 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg syns dere begge er rare jeg da. Det er nok av dager i jula til å opprettholde dine egne juletradisjoner, så du kan droppe det akkurat den dagen noen andre er vertskap. På den andre siden hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig dersom jeg var vertskap og en gjest insisterte på å ta med en egen rett. Anonymkode: 3a4ed...e07 Vi skal dessverre være hos de hele jula, det er ikke en rett, det er kun en liten ting, typ, soyamelk eller lignende. ts Anonymkode: 5de72...7c6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #40 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er typ en type melk/juice til frokost. De er ikke interessert i å endre sine juletradisjoner. ts Anonymkode: 5de72...7c6 Om de ikke vil kjøpe inn den tingen til deg, fordi det 'endrer deres juletradisjoner', høres jo de rimelig spesielle ut. Om det er f.eks. en kartong med god juice, så endrer da det vitterligen ikke ting, det er å ønske deg velkommen. Men, ja, om de setter seg på bakbeina for en juice e.l., så er det de som er rare. Kos deg med juicen din med god samvittighet. Hadde det skjedd meg som vert, ville jeg ha kjøpt det inn neste gang du skulle på besøk. Anonymkode: c5af6...bee 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå