Gå til innhold

Barnehagen i dag når dere begge har fri.......

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Gratulerer til deg som fikk en enkel unge da!

Forundrer meg stadig over barnehage ansattes lave kompetanse på at barn er forskjellige.

Anonymkode: 28aa7...c43

Forundrer meg også stadig over at mange bhg ansatte har enkle unger. Wonder why?😅

Anonymkode: 9efcc...f2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tenker at om man er en del av de få prosentene som ikke klarer å ordne i stand til jul med barna hjemme, så har de nok rett - barnet har det bedre i barnehagen da. Jeg syns synd i barna, ikke fordi de må i barnehagen på lillejulaften, men regner med det henger på halv fire resten av året og. 

Anonymkode: aaf2f...60e

Barnet vårt har litt utfordringer og trenger masse masse oppmerksomhet. Resten av året får vi tatt mesteparten av husarbeidet på kveldstid eller litt her og der og fokuserer masse på barnet. Men å lage istand jul med barnet hjemme fungerte veldig dårlig. 

Anonymkode: 97e33...0f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 9.34):

Men da gjelder det jo ikke deg 🙈

Anonymkode: dce0d...067

jo, det gjelder antagelig de fleste av de som sender barna i bhg i dag

Anonymkode: d5eb1...815

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 11.06):

Det som i hvert fall er helt klart er at man ikke bør fortelle de moraliserende personene i barnehagen at man har fri. Da er jula ødelagt for dem og de er forpliktet til å lage selvrettferdige tråder på KG.

Anonymkode: 38b9f...eb3

Enig! Etter korona lærte jeg meg å ikke gi noe  informasjon til barnehagen. Bare lever eller hold hjemme, ikke i former om hvor mange % du jobber, om du er sykemeldt etc. alt kan brukes mot deg. 

Anonymkode: f1caf...c22

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2024 den 9.37):

jo, det gjelder antagelig de fleste av de som sender barna i bhg i dag

Anonymkode: d5eb1...815

Men om du leser overskriften så gjelder den til de der begge har fri i dag🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.12.2024 den 11.53):

Enig! Etter korona lærte jeg meg å ikke gi noe  informasjon til barnehagen. Bare lever eller hold hjemme, ikke i former om hvor mange % du jobber, om du er sykemeldt etc. alt kan brukes mot deg. 

Men sånn for deg selv Syns du ungen har det bedre i bhg enn hjemme hos deg? Trenger aldri barnet fri innimellom? Har barnet det best 9 timer og mer i barnehagen hver eneste dag ut og dag inn? Etter korona er barna mye lenger i barnehagen enn noen gang før og undres jo hvorfor?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men sånn for deg selv Syns du ungen har det bedre i bhg enn hjemme hos deg? Trenger aldri barnet fri innimellom? Har barnet det best 9 timer og mer i barnehagen hver eneste dag ut og dag inn? Etter korona er barna mye lenger i barnehagen enn noen gang før og undres jo hvorfor?

Fordi at det å være innestengt i en leilighet i en by f.eks. med to barn er helvete! Jeg bor i et stort hus og har hage. Kan ikke forestille meg hvordan det måtte ha vært for familier som bor i blokkleiligheter f.eks.  

Anonymkode: f1d0d...447

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du noe statistikk på dette? (Her jeg bor driver barnehagene og innskrenker åpningstidene, så det er i hvert fall ikke slik her.)

Anonymkode: 74346...076

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Akkurat på lille julaften (hvis jeg har tatt meg fri da ) så tenker jeg ja. Jeg tar meg aldri fri lille julaften for å kose meg og ha kvallitetstid, da er det et banka kjør med vasking og ærender. 

ellers jobber jeg redusert, og har masse, tid med barna mine. De får mer enn de pålagte 4 eller 5 fri ukene eller hva det nå er, så ingen dårlig samvittighet for det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 11.35):

Når man ser forsvaret til div foreldre her så gråter jeg ennå mer for barna nå som barnehagen er stengt flere dager.

Så du stiller et spørsmål til foreldre som har et annet syn enn deg, også kaller du svarene og argumentene «forsvar»? Hva gjør du egentlig på et debattforum da, har du skjønt hva det innebærer?

Jeg gråter heller for barn med foreldre som ikke evner å se ulike behov som avviker fra egne, enn for barn som er i barnehage en dag til eller fra i året. Det er større sjans for at de går glipp av noe vesentlig i oppdragelsen sin.

Anonymkode: b1552...f1b

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare påpeke at å la barna gå i barnehage lillejulaften når foreldrene er hjemme = mer kvalitetstid i julen. 

Foreldrene kan forberede mat og selskap, vaske og rydde. Så er alt på stell til de neste dagene. Og da får familiene mer tid sammen i stedet for at mor, far eller begge må løpe rundt her og der og ordne.

Anonymkode: 78599...586

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi at det å være innestengt i en leilighet i en by f.eks. med to barn er helvete! Jeg bor i et stort hus og har hage. Kan ikke forestille meg hvordan det måtte ha vært for familier som bor i blokkleiligheter f.eks.  

Anonymkode: f1d0d...447

Eh hørt om å gå ut litt, finne på noe med barna?

Anonymkode: fcdbd...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du stiller et spørsmål til foreldre som har et annet syn enn deg, også kaller du svarene og argumentene «forsvar»? Hva gjør du egentlig på et debattforum da, har du skjønt hva det innebærer?

Jeg gråter heller for barn med foreldre som ikke evner å se ulike behov som avviker fra egne, enn for barn som er i barnehage en dag til eller fra i året. Det er større sjans for at de går glipp av noe vesentlig i oppdragelsen sin.

Anonymkode: b1552...f1b

Jaha å dette har du fasiten på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vil bare påpeke at å la barna gå i barnehage lillejulaften når foreldrene er hjemme = mer kvalitetstid i julen. 

Foreldrene kan forberede mat og selskap, vaske og rydde. Så er alt på stell til de neste dagene. Og da får familiene mer tid sammen i stedet for at mor, far eller begge må løpe rundt her og der og ordne.

Anonymkode: 78599...586

Hvordan vet du de har mer tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille julaften er en vanlig arbeidsdag. Samboeren jobbet og jeg var hjemme i foreldrepermisjon mens 3-åringen var i barnehagen 8-14.30.

Anonymkode: ce2a6...0cb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 9.21):

Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭

Som bhg ansatt har jeg ikke fri lille julaften, romjulen eller lille nyttårsaften,  så da sender jeg mitt barn til sin bhg da jeg og mannen må jobbe.  Er det så rart da? 

Anonymkode: d801b...c25

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 9.56):

Jeg har ofte måtte jobbe på lillejuleaften fordi vi har mange barn som kommer. Jeg ville også hatt fri for å ordne til jul (men da sammen med barnet mitt, fordi det er hyggelig!). 

I år har jeg fått fri, var ikke så mange påmeldte i år. Jeg koser meg sammen med mitt barn. Vi skal pakke inn julegaver, pynte tre og kanskje vaske litt. Han hjelper til. Sprayer litt jif her og der og tørker med en klut, kjempehappy! 

Jeg blir så frustrert over alle som «de skal være hjemme i ti dager». Du sender de i bhg over 200 dager i året!! Nyyyyt at du kan ha de hjemme for f@$<

Takk for meg, og god jul! 

bhg ansatt

Anonymkode: 9efcc...f2a

Syns det er så trist at folk ikke har sine gamle foreldre hjemme på lille julaften og resten av julen. Det er så kjipt for meg som må på jobb å passe på disse gamle nå i julen, selv om familiene deres har fri. 

Skulle gjerne vært hjemme og tatt meg av mine egne foreldre og svigerforeldre nå i julen. 

Anonymkode: 7c4b1...b76

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ikke meg du spør, men generelt har barna det bedre hjemme hos foreldrene sine. Likevel er det jo unntak: Barna mine har det bedre i barnehagen enn å dilte etter meg på jobb f.eks, for jeg har ikke mulighet til å ta meg av de mens jeg jobber, åpenbart. På lik linje tar jeg meg kun fri fra jobb uten barn hvis jeg skal gjøre noe hvor jeg ikke har mulighet til å være med barna uansett, eller er så syk at jeg trenger hvile f.eks. Da har barna det bedre i barnehagen.

Jeg kan fint avspasere for å rase gjennom ærender så jeg slipper å bruke tid på det i helgen eller på ettermiddagen, og frigjør sånn sett mer tid til barna. 

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Syns det er så trist at folk ikke har sine gamle foreldre hjemme på lille julaften og resten av julen. Det er så kjipt for meg som må på jobb å passe på disse gamle nå i julen, selv om familiene deres har fri. 

Skulle gjerne vært hjemme og tatt meg av mine egne foreldre og svigerforeldre nå i julen. 

Anonymkode: 7c4b1...b76

Beklager, vi jobbet lille julaften, men vi hentet bestemor på kvelden. Hun er fortsatt hjemme hos oss, men selv om det er kjempestas så blir hun sliten av selskap og oldebarn, så hun er nok glad for at hun skal tilbake igjen i morgen😊

Anonymkode: 2a1bd...04f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 9.26):

Det er selvsagt kun for å plage barnehageansatte. At man trenger noen timer uten en spinnvill toåring til å få klargjort til en stor familiefeiring i jula der toåringen skal ha 10 dager fri fra barnehagen er jo ikke viktig i denne sammenhengen- det viktigste er jo tydeligvis å sørge for at en kjip assistent kan ta seg fri fra en betalt jobb - før jul 🙄

Anonymkode: 848dd...3da

Det er ikke barnehagens oppgave å være barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...