AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #61 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Tydligvis kan du være så snill og forklare? du nevner spinnvill 2 åring og ikke at kjip assistent ta fri Anonymkode: dce0d...067 Du spiller FOR dum. God jul Anonymkode: 848dd...3da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #62 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Måten du svarer på avslører en litt trist bitterhet? Jeg har fire barn, to fulle jobber. En med funksjonshemming. Jeg har kanskje bare andre perspektiver enn deg. Anonymkode: 086e6...878 Perspektiver? Nei, du har et annet liv enn den du siterer. Dere er ulike mennesker, med ulike familier, ulike hverdager, ulike kropper og ulike hjerner. Det som går glatt og uten utfordringer for én kan være uoverkommelig for en annen, helt uavhengig av perspektiv. Anonymkode: a5683...b34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #63 Del Skrevet 7 timer siden Mannen jobber, jeg skulle egentlig jobbet natt, men er syk. I bhg er det to barn til. Jeg valgte å levere noen timer likevel. Sitter ikke med noen god følelse. Skal til lege kl 11, så henter når jeg er ferdig der. Anonymkode: e73cb...63e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #64 Del Skrevet 7 timer siden CrazyCatLady2500 skrev (11 minutter siden): Jeg husker at det var verste dagen i året da jeg var liten. Så mye krangling. Ja, og bare krangling resten av jula. Hater jula. De der julereklamene er så falske og fæle så får anfall av å se de. Anonymkode: 7edfb...b34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #65 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Slik er det i alle yrker. Noen ønsker å benytte seg av tjenesten (om det er barnehagen, butikken, bussen, NAV, politiet, legevakten, bensinstasjonen osv) selv om vi kan benytte oss av tjenesten alle andre dager i året. Folk jobber 23.desember, også dere i barnehagen. De færreste har fri. Hører sjelden ansatte i butikken sutre over at folk handler 23.desember eller at bussjåføren klager fordi folk tar bussen 23.desember. Men det er ofte et mantra fra dere i barnehagen at det er kjipt at ungene kommer for da får dere ansatte ikke fri. Dere selger en tjeneste og bør ikke bli overrasket over at folk benytter seg av tjenesten dere tilbyr og som de har kjøpt. Anonymkode: 9cfd4...6dc Dette! Hvorfor klager barnehageansatte så mye mer enn alle andre? Anonymkode: 28aa7...c43 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #66 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mannen jobber, jeg skulle egentlig jobbet natt, men er syk. I bhg er det to barn til. Jeg valgte å levere noen timer likevel. Sitter ikke med noen god følelse. Skal til lege kl 11, så henter når jeg er ferdig der. Anonymkode: e73cb...63e Det er jo dette som er normalen 4-5 unger kanskje er det påmeldt 8 men når dagen kommer kommer de ikke alikevel. Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #67 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Måten du svarer på avslører en litt trist bitterhet? Jeg har fire barn, to fulle jobber. En med funksjonshemming. Jeg har kanskje bare andre perspektiver enn deg. Anonymkode: 086e6...878 Du jobber 16 timer om dagen, og har 4 barn, og en med funksjonshemming. Likevel klager du på foreldre som kun jobber 8 timer om dagen og har barn i barnehage? Du tror ikke dine barn hadde hatt det bedre om de fikk være med noen andre mennesker de 16 timene mamma jobber? Anonymkode: b5156...e96 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #68 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette! Hvorfor klager barnehageansatte så mye mer enn alle andre? Anonymkode: 28aa7...c43 Hvorfor klager foreldre så på barnehageansatte så sender de unga 24/7 i barnehagen likevel? I dag er det fakrisk en av de beste dagene og jobbe er så få unger så avspaserer jeg heller når avd er full, Vikar får de ikke så da er man som 90% av tiden underbemanna og voilaaa Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #69 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du jobber 16 timer om dagen, og har 4 barn, og en med funksjonshemming. Likevel klager du på foreldre som kun jobber 8 timer om dagen og har barn i barnehage? Du tror ikke dine barn hadde hatt det bedre om de fikk være med noen andre mennesker de 16 timene mamma jobber? Anonymkode: b5156...e96 De som har fri i Dag...... Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #70 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du jobber 16 timer om dagen, og har 4 barn, og en med funksjonshemming. Likevel klager du på foreldre som kun jobber 8 timer om dagen og har barn i barnehage? Du tror ikke dine barn hadde hatt det bedre om de fikk være med noen andre mennesker de 16 timene mamma jobber? Anonymkode: b5156...e96 To fulle jobber på to voksne. Jeg tror du egentlig skjønte det. Anonymkode: 086e6...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #71 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du spiller FOR dum. God jul Anonymkode: 848dd...3da Konstruktivt ❤️ Dom som sier dom er domme dom er domme dom GOD JUL❤️ Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #72 Del Skrevet 7 timer siden For ei suppe dette ble. 🙈 Her traff man i hvert fall en del såre tær. Anonymkode: 086e6...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 7 timer siden #73 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Litt trist om sitter i den situasjonen at man på død og liv må sende i barnehagen når 95% av barne har fri Anonymkode: dce0d...067 Hva mener du? «Litt trist» å jobbe på en arbeidsdag?? Kan du utdype? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #74 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De som har fri i Dag...... Anonymkode: dce0d...067 Likevel de som kun jobber 8 timer ser jeg egne barn mye mer enn den som velger to fulle jobber. (Og det er selvfølgelig ikke sant at denne personen jobber så mye og har 4 barn også en med funksjonshemming) Så bedre å ha barn noen timer i dag enn å jobbe 16 timer i døgnet gjennom året Anonymkode: b5156...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #75 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For ei suppe dette ble. 🙈 Her traff man i hvert fall en del såre tær. Anonymkode: 086e6...878 Så når folk forklarer hvorfor man har barna i barnehagen, og blir irriterte på de som er så skinnhellige at de kan stå å rette pekefinger så er man sår? Du reagerer aldei når folk dømmer dine valg tenker jeg, eller gjør du aldri noen? Anonymkode: d34fb...aa2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 7 timer siden #76 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje derfor jeg spør siden jeg ikke evner og fatte hvorfor man velger sånn? den som ikke spør får som kjent ikke svar Anonymkode: dce0d...067 Du forstår ikke konseptet «jobb»? Eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #77 Del Skrevet 7 timer siden ms. Perfect skrev (52 minutter siden): Det er nok absolutt et argument for mange. At de selv husker dagen som slitsom og at foreldre var stresset og opptatt hele dagen, og nå er det er mulighet i motsetning til før. Skulle jeg først dømt noen uten grunnlag, så hadde det vært motsatt. Lillejulaften etterfølges av mange fridager, og en dag i barnehagen før det vil kunne være gull for både foreldre og barn Jeg tror heller ikke du er helt oppriktig når du later som du lurer på grunner. Ettersom du jobber 120% så er du jo ikke så sosialt isolert annet enn at du burde forstå hvor mange ulike familier og situasjoner det er. De fleste jobber i dag, og av de som har hatt mulighet og valgt fri, så er det nettopp av de grunner de selv har hatt. Om det er for å starte juleferie med familie så har de selvsagt barna hjemme, om det er for å komme i land med de siste forberedelsene så er det for de fleste mest praktisk at barna er i barnehagen. Noen barn kommer fra familier med store utfordringer, og det for at familien skal komme gjennom jula i det hele tatt så må barna være i barnehagen. Heldigvis for disse barna er det også andre barn fra mer ordnede forhold i barnehagen, slik at de selv ikke trenger å kjenne på skam og skyldfølelse for en mer dysfunksjonell familie. Uansett grunn, alle grunner er gode nok. Foreldrene har tatt et valg, og det er kun deres valg. Og bare til opplysning for ikke å bli beskyldt for å føle meg truffet, mine barn er hjemme fordi jeg har turnusfri etter arbeidshelg. Jeg har da på ingen måte sagt jeg jobber 120%? Eller at jeg har barehagebarn? Anonymkode: 680a7...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #78 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så når folk forklarer hvorfor man har barna i barnehagen, og blir irriterte på de som er så skinnhellige at de kan stå å rette pekefinger så er man sår? Du reagerer aldei når folk dømmer dine valg tenker jeg, eller gjør du aldri noen «dårlige valg»? Anonymkode: d34fb...aa2 Rettet Anonymkode: d34fb...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #79 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): To fulle jobber på to voksne. Jeg tror du egentlig skjønte det. Anonymkode: 086e6...878 Du skrev JEG har 4 barn og 2 fulle jobber. Og hurra for deg som er flink med egne barn, føles godt? Anonymkode: b5156...e96 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #80 Del Skrevet 7 timer siden Rotemor skrev (1 minutt siden): Hva mener du? «Litt trist» å jobbe på en arbeidsdag?? Kan du utdype? Snakk om de som har fri/ferie/ikke jobber i dag Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå