AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #41 Del Skrevet 8 timer siden Rotemor skrev (2 minutter siden): Hvorfor ønsker man å fremstå som skinnhellig foreldrepoliti? Man bommer dessverre da. Det man faktisk fremstå som er kunnskapsløs og uten forståelse for andre mennesker. . 🙈 Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #42 Del Skrevet 8 timer siden Meowmere skrev (1 minutt siden): Helt enig. Virker som det er umulig for andre å sette seg inn andres situasjoner. Litt trist om sitter i den situasjonen at man på død og liv må sende i barnehagen når 95% av barne har fri Anonymkode: dce0d...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #43 Del Skrevet 8 timer siden Gjorde det da barna var små. De siste ukene før jul er alltid hektiske på jobb, med en del overtid på kveld, dermed liten mulighet til å gjøre unna ting da. Til gjengjeld har vi fri hele romjula, og masse tid til barna da. Noen timer på lillejulaften skadet de ikke på noen måte. Anonymkode: b5419...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #44 Del Skrevet 8 timer siden Jeg har ofte måtte jobbe på lillejuleaften fordi vi har mange barn som kommer. Jeg ville også hatt fri for å ordne til jul (men da sammen med barnet mitt, fordi det er hyggelig!). I år har jeg fått fri, var ikke så mange påmeldte i år. Jeg koser meg sammen med mitt barn. Vi skal pakke inn julegaver, pynte tre og kanskje vaske litt. Han hjelper til. Sprayer litt jif her og der og tørker med en klut, kjempehappy! Jeg blir så frustrert over alle som «de skal være hjemme i ti dager». Du sender de i bhg over 200 dager i året!! Nyyyyt at du kan ha de hjemme for f@$< Takk for meg, og god jul! bhg ansatt Anonymkode: 9efcc...f2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #45 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kanskje derfor jeg spør siden jeg ikke evner og fatte hvorfor man velger sånn? den som ikke spør får som kjent ikke svar Anonymkode: dce0d...067 Forstår du mer av det nå som du har fått mange svar på spørsmålet ditt? Anonymkode: 28aa7...c43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #46 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ofte måtte jobbe på lillejuleaften fordi vi har mange barn som kommer. Jeg ville også hatt fri for å ordne til jul (men da sammen med barnet mitt, fordi det er hyggelig!). I år har jeg fått fri, var ikke så mange påmeldte i år. Jeg koser meg sammen med mitt barn. Vi skal pakke inn julegaver, pynte tre og kanskje vaske litt. Han hjelper til. Sprayer litt jif her og der og tørker med en klut, kjempehappy! Jeg blir så frustrert over alle som «de skal være hjemme i ti dager». Du sender de i bhg over 200 dager i året!! Nyyyyt at du kan ha de hjemme for f@$< Takk for meg, og god jul! bhg ansatt Anonymkode: 9efcc...f2a Gratulerer til deg som fikk en enkel unge da! Forundrer meg stadig over barnehage ansattes lave kompetanse på at barn er forskjellige. Anonymkode: 28aa7...c43 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #47 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gratulerer til deg som fikk en enkel unge da! Forundrer meg stadig over barnehage ansattes lave kompetanse på at barn er forskjellige. Anonymkode: 28aa7...c43 Hvor står det at hun har en enkrl unge? Forundrer meg stadig over foreldre som blir så fornærmet fordi man blir stilt et spørsmål Anonymkode: fcdbd...c55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #48 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor står det at hun har en enkrl unge? Forundrer meg stadig over foreldre som blir så fornærmet fordi man blir stilt et spørsmål Anonymkode: fcdbd...c55 Fordi ungen kan bli med på ting hun ramser opp og sier ungen er happy med å spraye litt Jif. Les innlegget hennes igjen. Anonymkode: 28aa7...c43 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #49 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭 Anonymkode: dce0d...067 Jeg har ikke fri i dag. Ikke fredag eller mandag heller. Jeg avspaserer timer jeg allerede har jobbet inn. Har ikke små barn, men om jeg hadde hatt, så har de nok fått gå i barnehagen i dag slik at jeg kunne styrt til jul i fred og ro. Så kan man kose seg sammen resten av jula i ro og fred. Man skal ikke legge seg så mye opp i hva sndre gjør, pass på deg selv. Anonymkode: 7d86f...ae1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #50 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Standar svar, var mange av hennes venner der i dag? kjente hun de voksne? Anonymkode: dce0d...067 Hvorfor skulle hun ikke kjenne de ansatte? De er der på lik linje som mange andre som jobber i dag. Vi er så heldige at hun gåf i en barnehage av passe størrelse, barna kjenner alle hverandre. Hun har venner der ja, merkelig å anta at vår er den eneste uten venner der i dag? Anonymkode: d34fb...aa2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #51 Del Skrevet 8 timer siden Far jobber, og jeg skal på sykehuset. De i barnehagen vet jeg er sykemeldt, men de vet ikke at jeg skal på sykehuset i dag. Jeg kan se for meg at noen av de tenker slik du gjør nå, om meg 😬 Anonymkode: 47065...d21 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #52 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har ofte måtte jobbe på lillejuleaften fordi vi har mange barn som kommer. Jeg ville også hatt fri for å ordne til jul (men da sammen med barnet mitt, fordi det er hyggelig!). Anonymkode: 9efcc...f2a Slik er det i alle yrker. Noen ønsker å benytte seg av tjenesten (om det er barnehagen, butikken, bussen, NAV, politiet, legevakten, bensinstasjonen osv) selv om vi kan benytte oss av tjenesten alle andre dager i året. Folk jobber 23.desember, også dere i barnehagen. De færreste har fri. Hører sjelden ansatte i butikken sutre over at folk handler 23.desember eller at bussjåføren klager fordi folk tar bussen 23.desember. Men det er ofte et mantra fra dere i barnehagen at det er kjipt at ungene kommer for da får dere ansatte ikke fri. Dere selger en tjeneste og bør ikke bli overrasket over at folk benytter seg av tjenesten dere tilbyr og som de har kjøpt. Anonymkode: 9cfd4...6dc 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #53 Del Skrevet 8 timer siden Vår treåring skal være noen timer i barnehagen i dag, mens vi vasker huset. Vi vasker ofte huset sammen med han, men da blir han lei etter fem minutter og blir sint og sutrete og ingen har det noe godt. Ikke akkurat som hun over her som har en unge som blir kjempehappy av å få en klut. Rart at en barnehageansatt ikke skjønner at ikke alle barn blir kjempehappy av å vaske hus i tre timer, er som om barn er forskjellige. Bestevennen hans skulle i barnehagen, så da koser han seg mer der enn hjemme mens vi vasker. Da kan vi i stedet få det raskt unnagjort og ha en koselig ettermiddag hjemme sammen med pynting og innpakking av gaver, uten at dagen kommer feil ut på grunn av vaskinga. I fjor var han hjemme med oss på lille julaften, og da var han og far og handlet mens jeg vasket. Det endte med flere sammenbrudd fordi han syns det var kjedelig, og dagen ble veldig lite hyggelig. Skal også sies at han har masse ferie i løpet av året, minst 10 uker ferie og mange enkeltdager innimellom. Så har ikke særlig dårlig samvittighet for å sende han i barnehagen i dag for å bevare godt humør hos han. Anonymkode: b16ae...c58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #54 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har ofte måtte jobbe på lillejuleaften fordi vi har mange barn som kommer. Jeg ville også hatt fri for å ordne til jul (men da sammen med barnet mitt, fordi det er hyggelig!). I år har jeg fått fri, var ikke så mange påmeldte i år. Jeg koser meg sammen med mitt barn. Vi skal pakke inn julegaver, pynte tre og kanskje vaske litt. Han hjelper til. Sprayer litt jif her og der og tørker med en klut, kjempehappy! Jeg blir så frustrert over alle som «de skal være hjemme i ti dager». Du sender de i bhg over 200 dager i året!! Nyyyyt at du kan ha de hjemme for f@$< Takk for meg, og god jul! bhg ansatt Anonymkode: 9efcc...f2a Er det verre for deg å jobbe i dag enn for mange andre? Anonymkode: d34fb...aa2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #55 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Gjorde det da barna var små. De siste ukene før jul er alltid hektiske på jobb, med en del overtid på kveld, dermed liten mulighet til å gjøre unna ting da. Til gjengjeld har vi fri hele romjula, og masse tid til barna da. Noen timer på lillejulaften skadet de ikke på noen måte. Anonymkode: b5419...2aa Jeg vil si tvert imot. Hvis de timene i barnehagen lille julaften gjør at mor og far kommer i mål med alle forberedelser og får senket skuldrene mens ungene har det ålreit i barnehagen, blir julen og romjulen mye hyggeligere enn om foreldrene flyr rundt med høye skuldre og utålmodige stemmer fordi de ikke får gjort unna det som trengs. Anonymkode: a5683...b34 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 8 timer siden #56 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Husker egne foreldre ikke hadde slike muligheter. Da de kom hjem lille julaften var det armer og bein.. Mor på kjøkkenet. Far som løp ut og inn med klargjøring ute, ved, med mer. Pyntingen var vårt ansvar, bror som nektet å bidra og satt seg ned med TV spill, mor som ga instrukser fra over grytene. Far som tråkker inn gjørme på nyvasket gulv. Var ikke akkurat en rolig og konfliktfri familiestund før jul 😂 Anonymkode: 680a7...355 Jeg husker at det var verste dagen i året da jeg var liten. Så mye krangling. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #57 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Prøv det med et barn med autisme som liker rutiner og stresses av endringer. Folk har sine grunner. Les deg opp, kom deg ut av huset, skaff seg livserfaring og perspektiv Anonymkode: b22b4...52f Måten du svarer på avslører en litt trist bitterhet? Jeg har fire barn, to fulle jobber. En med funksjonshemming. Jeg har kanskje bare andre perspektiver enn deg. Anonymkode: 086e6...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #58 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Kanskje derfor jeg spør siden jeg ikke evner og fatte hvorfor man velger sånn? den som ikke spør får som kjent ikke svar Anonymkode: dce0d...067 Du må være rimelig tett i pappen for å ikke greie å tenke deg frem til svar her selv. Det greier til og med jeg og jeg har ikke engang barn. Håper ikke du heller hr det med dine åpenbart mangelfulle evner til å tenke og reflektere. Anonymkode: 3a457...e9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #59 Del Skrevet 8 timer siden Mannen min jobber i helsevesenet i dag, julaften dag, og flere dager i romjula (noen 8-timersvakter, noen 12-timersvakter). Jeg har ferie og avspasering gjennom hele romjula, og toåringen er hjemme fra barnehagen. Og jeg angrer faktisk på at vi ikke har valgt å ha ungen i barnehage en eller to av hverdagene disse juleukene. Litt for at jeg skal få gjort ting i huset, litt for å få unna ærender som ikke er gøy å være med på for barn, og litt for at hun skal få sosialisert med andre barn på samme alder, som det ikke alltid finnes noen av i våre "obligatoriske" familieselskap. Neste år skal vi planlegge annerledes (og krysse fingrene for en bedre juleturnus ...) Anonymkode: f4a9f...125 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #60 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor velger dere barnehage i dag hvis dere begge har fri? Det er alltid noen ca 5-6 av 100 som velger benytte barnehagen lillejulaften for å bare ha fri hvorfor i alle dager denne av alle dager velger man ikke være sammen med sine?😭 Anonymkode: dce0d...067 Ikke alle er ufør. Det er en vanlig arbeidsdag. Anonymkode: 7edfb...b34 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå