Gå til innhold

Noen som vet- forfalt faktura.

Ermegselv

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om overskriften er rett men jeg er litt for trøtt til å tenke rett. kom hjem fra reise i natt,  så jeg hopper i det og spør her inne.

Jeg har hatt et oppdrag for et firma, det er mitt aller første store oppdrag hos de, ellers har det vært småjobbing. Så har de gått fra å være et norsk/ amerikansk eid selskap til å ha eiere fra andre land, som Emiratene osv.

Vanligvis har lønnen/ salæret fra de kommet midt i uka, men denne gangen var datoen jeg sendte inn som gjorde at forfall var i går på en søndag, og jeg trodde kanskje pengene kom før helgen men det gjorde de ikke.  Så de blir mest sannsynligvis kjørt i dag, tror dere at de da kommer på bank i dag? Kontoret deres har tatt ferie så jeg kan ikke spørre de, og det er en relativ stor sum penger det dreier seg om, 257000 kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Faktura kommer dagen etter hvis forfallsdato er på helg. Er det lønn så skal den komme før hvis datoen kommer på helg. Når jeg betaler regninger på min bedrift så går jeg ikke inn og sjekker forfallsdatoen kommer på helg eller ikke. Så da vil jeg tru at den kommer i løpet av denne dagen. Vanlig her i Norge hvert fall. 

Anonymkode: e22b7...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om de har lagt det inn i banken med forfall på dato blir det kjørt i dag.

Om du u får pengene inn på din konto i dag avhenger av bankense rutiner, og om det er betalt fra norsk eller utenlandsk bank.

Noen banker (innenlands0 bruker 1 til 3 virkedager på transaksjoner, og går det fra utenlandsk bank kan det gå enda flere dager.

Anonymkode: 53619...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ermegselv skrev (16 minutter siden):

Jeg har hatt et oppdrag for et firma, det er mitt aller første store oppdrag hos de, ellers har det vært småjobbing. Så har de gått fra å være et norsk/ amerikansk eid selskap til å ha eiere fra andre land, som Emiratene osv.

Hvis bedriften har en utenlandsk konto kan det ofte ta en ukes tid fra de betaler til det kommer på din konto.
Når vi i tillegg tenker på at det er en del helgedager denne uken kan det være at pengene ikke kommer før et godt stykke ut i neste uke.

Anonymkode: 1bbf3...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...