AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #1 Del Skrevet 23. desember 2024 Noen som har fått feil kjønn på ordinær ultralyd? Jordmoren sa " jeg tror det er ei jente ", men virket samtidig usikker. Dette forklarte hun med at hun ikke kunne se penis mellom bena. Anonymkode: f1d18...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #2 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg kjenner flere som har fått feil kjønn jeg. Jeg valgte derfor å ta nipt i Danmark. 100% jente, fikk svar i uke 11. Verdt hver eneste lille krone Anonymkode: 7e80e...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brightstar Skrevet 23. desember 2024 #3 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg kjenner flere som har fått feil kjønn jeg. Jeg valgte derfor å ta nipt i Danmark. 100% jente, fikk svar i uke 11. Verdt hver eneste lille krone Anonymkode: 7e80e...8c1 Var på tidlig ultralyd lyd de fikk feil kjønn eller ordinær ultralyd? Jeg hadde ordinær ultralyd i uke 19. Synes jordmoren virket litt usikker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #4 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg fikk beskjed om at det var jente på ordinær ul. Siste barn og to gutter fra før. Ble en tredje gutt, gitt😄💙💙💙 Tror det er mer vanlig å ta feil den veien - ser man en penis, så er den der, liksom.. Anonymkode: 2dde9...b4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #5 Del Skrevet 23. desember 2024 Krenk!! Anonymkode: 0bcde...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #6 Del Skrevet 23. desember 2024 Har selv fått feil 2 av 3 ganger på tidlig ultralyd, men kjenner faktisk til en god del tilfeller som har fått feil på ordinær. Det sagt så er det en veldig liten andel sett opp mot hvor mange jeg vet om som har fått riktig på oul😊 Men jeg hadde nok ikke greid å slå meg til ro om hun virket usikker og hadde ventet med å kjøpe inn rosa til jeg hadde vært på 3D-ultralyd (som jeg pleier ha i uke 28-29). Anonymkode: 1f607...bb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #7 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg kjenner flere som har fått feil kjønn jeg. Jeg valgte derfor å ta nipt i Danmark. 100% jente, fikk svar i uke 11. Verdt hver eneste lille krone Anonymkode: 7e80e...8c1 Måtte du til danmark eller kunne du sende prøvene fra norge til danmark. Anonymkode: d82b3...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #8 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg fikk feil på ordinær ultralyd. De trodde det var ei jente, men viste seg å være gutt Så det ikke før etter fødsel Anonymkode: ee8fd...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #9 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 23.15): Måtte du til danmark eller kunne du sende prøvene fra norge til danmark. Anonymkode: d82b3...9d7 Jeg fikk blodprøve kit i posten. Tok blodprøver hos fastlegen. DHL hentet prøvene hjemme hos meg dagen etter. Fikk svar etter ca 10 dager tror jeg. 100% sikkert svar Anonymkode: 7e80e...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #10 Del Skrevet 26. desember 2024 Ja, legen trodde det var en jente. men det var en gutt. Så det kan skje. Anonymkode: d6ed7...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #11 Del Skrevet 26. desember 2024 Dere som fikk feil på OUL så jordmoren tydelig kjønnslepper og ga tilnærmet 100% sikkerhet for at det var jente? Jordmoren på OUL er skråsikker på jente så blir veldig overrasket om det plutselig er en gutt😅 Anonymkode: 21f87...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #12 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere som fikk feil på OUL så jordmoren tydelig kjønnslepper og ga tilnærmet 100% sikkerhet for at det var jente? Jordmoren på OUL er skråsikker på jente så blir veldig overrasket om det plutselig er en gutt😅 Anonymkode: 21f87...6a8 Ingen gir 100% sikkerhet. -«og her ser dere kjønnsleppene», og på spørsmål om hun var sikker så sa hun «man kan aldri være helt sikker før ungen er ute, men det ser ut som en jente» og så viste hun hvor det ville ha svingt ut om det hadde vært en pung på baby. Baby kom ut med pung, så hun hadde i det minste rett i at man aldri kan være helt sikker før de er ute. Biologisk kjønn vertfall. Anonymkode: 1f607...bb2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #13 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 4.20): Jeg fikk blodprøve kit i posten. Tok blodprøver hos fastlegen. DHL hentet prøvene hjemme hos meg dagen etter. Fikk svar etter ca 10 dager tror jeg. 100% sikkert svar Anonymkode: 7e80e...8c1 Så bra. Må man be om kjønn spesifikt? Anonymkode: d82b3...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #14 Del Skrevet 27. desember 2024 Vår jordmor var også helt sikker på at det er jente når vi var inne i uke 19. Kan hun ha tatt feil altså? Hun virket helt sikkert og viste oss hvorfor det var en jente. Nå er jeg spent, termin i slutte april... Anonymkode: f980f...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #15 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 4.20): Jeg fikk blodprøve kit i posten. Tok blodprøver hos fastlegen. DHL hentet prøvene hjemme hos meg dagen etter. Fikk svar etter ca 10 dager tror jeg. 100% sikkert svar Anonymkode: 7e80e...8c1 Helsepersonell har ikke lov til å hjelpe med å ta blodprøve til disse testene, siden det testes for ting som ikke er lov i Norge. I tillegg risikerer du hos noen av firmaene at testene blir analysert og lagret i Kina, som da har tilgang til informasjon om både ditt og fosterets DNA. Når du kjøper på nett fra utlandet må de uansett ikke følge norske personvernregler, som jeg tenker er ganske viktig med så sensitive helseopplysninger. Jeg synes det er veldig vanskelig å forstå hvorfor kjønn er så viktig? https://www.bioteknologiradet.no/2022/08/norske-gendata-havner-i-kina/ https://www.nrk.no/norge/helsemyndighetene-sier-gravide-bestiller-gentest-til-fosteret-pa-nett-fra-utlandet-1.16883420 Anonymkode: c96fb...eba 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #16 Del Skrevet 27. desember 2024 Skjønner ikke hvordan folk tør å sende fra seg slike helseopplysninger, samme med disse gentestene folk tar av seg selv for å se hvilken etnisk opprinnelse de har. Slik info kan lagres i Kina og USA for fremtidig "rase" utryddelse slik som under andre verdenskrig. Tenker ikke folk på over det? Anonymkode: 05dc0...31f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #17 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke hvordan folk tør å sende fra seg slike helseopplysninger, samme med disse gentestene folk tar av seg selv for å se hvilken etnisk opprinnelse de har. Slik info kan lagres i Kina og USA for fremtidig "rase" utryddelse slik som under andre verdenskrig. Tenker ikke folk på over det? Anonymkode: 05dc0...31f 😴 Anonymkode: 0fbaf...854 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #18 Del Skrevet 28. desember 2024 Opplysning om kjønn på ultralyd er aldri 100 % sikre. Opplysning om jente regnes som mindre sikkert enn opplysning om gutt (selv om det hender de tar feil andre veien også). Ville derfor tatt en opplysning om "tror det er en jente" med en stor klype salt. Kanskje det beste er å ta det som en overraskelse? Anonymkode: c40c0...a03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #19 Del Skrevet 28. desember 2024 Dette sa jordmor til meg: Å få beskjed om jente er det eneste sikre man kan få svar på. Jenter har nemlig "streker" mellom beina. Gutt og jente kan ellers se like ut. Ser ikke jordmor disse strekene, er det selvsagt heller en penis hun ser etter - men da er sjansen større for å ta feil, da jenters kjønn også kan være av litt størrelse. Anonymkode: 70c22...b60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 28. desember 2024 #20 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg fikk høre at jeg ventet jente på OUL, men med forbehold om at det kunne være feil. Jeg spurte hvor mange prosent sikker hun var og hun sa 80%, men det var visst en vinkel hun ikke kom helt til som det kunne skjule seg en penis bak 😜 var en jente da… men det er nok sikrere hvis man får beskjed om at det er gutt, hvis penisen er der så er det liksom ikke så mye å lure på😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå